RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 13 November 2019

KENALI SIAPA "BOSS MU ITU"

2011 Anwar pertamakali dedahkan skandal nih di parliaman.

Dalam pada itu Najib mula berpakat untuk diamkan Anwar dengan merancang fitnah liwat 2 terhadapnya.

Makanya bangkai gajah mana mungkin bulih ditutup dengan nyiru. Terdedahlah satu persatu skandal 1MDB.

Dua kes yang saya follow up dengan dekat ialah kes SRC Najib dan kes arwah Zulfarhan. Kes Zulfarhan ini ramai pentaksub tak kisah sebab pelaku dia Melayu; kalau pelaku dia bukan melayu barulah ada #justiceforZulfarhan.

Persamaan antara kedua-dua kes ini adalah tertuduh langsung tiada rasa penyesalan atas jenayah yang telah mereka lakukan siap boleh bersuka-ria dan semacam memperolokkan undang-undang kita.

Kes Najib Razak, yang paling klasik. 7 pertuduhan SRC, 1 satu salah guna kuasa, 3 ubah wang haram dan 3 pecah amanah ke semuanya telah di buktikan ada prima facie. Inilah sebab kenapa pendakwaan terhadap DS Najib lambat, sebab mereka kena bagi bukti pertuduhan tersebut adalah tepat dan tidak ada cacat cela.

Kalau kita tengok hujah peguambela Najib, dia kata, Najib mangsa penipuan Jho Low, ingat dulu dia kata tak kenal Jho Low. Tu yang pendakwaan bawa saksi yang kata Jho Low siap minum milo ais kat rumah Najib. Lepas tu dia kata Najib tak tau duit di masukkan oleh Jho Low dalam akaun dia. Tu pendakwaan bawa saksi pegawai Ambank yang kata tuan punya akaun bank bertanggungjawab atas keluar masuk duit dalam akaun mereka dan Najib sendiri dah tandatangan bersetuju. Jadi bila dia kata dia tak tahu Jho Low masukkan duit, itu bukan alasan yang munasabah.

Yang paling kesian tengok penyokong Najib berselawat dan bertakbir jerit "malu apa bossku". Kalau yang mencuri duit tabung masjid di belasah separuh mati sebab tak mampu nak beli makanan untuk anak2, kenapa penyokong dia boleh sokong orang yang mencuri duit mereka sendiri dan angkat Najib macam dia ini larger than life?

Lepas itu trick Najib ialah MC dan cuba delay the inevitable. Dia ingat dia mempermainkan court ni hakim akan bagi favor kat dia? Silap-silap semua pertuduhan dia kena kena hukuman maksima walaupun 1st time offend, sebab Najib langgar sistem perundangan, tukar peguam negara, tukar gabenor bank negera, tukar pengarah SPRM, pecat TPM demi nak menyelamatkan diri dari penjara. Jenis Najib ni bukan sahaja tak tahu malu, malahan tak boleh pakai. Baru di tunjuk di azab dunia, semua yang di sekeliling dia sanggup di tebus demi kelangsungan hidup dari di penjara.

Kalau di akhirat bandingan dengan semua pendosa, mereka sanggup menebus dengan anak mereka sendiri.

"..orang yang berdosa suka kiranya dapat menebus dirinya dari azab hari itu dengan anak-anaknya sendiri..." Surah Maarij Ayat 11

Perlu di ingat, kesalahan yang Najib buat adalah melibatkan dana awam dan bukan dosa peribadi. Walaupun dia bakal di penjarakan, dia masih lagi berhutang kemaafan kepada rakyat sebab dia menyamun harta rakyat dan pecah amanah.

Najib sepatutnya insaf dan bertaubat tapi dalam masa kes SRC yang prima facie ini pun, dia masih lagi cuba misled penyokong dia (yang malas berfikir) dengan dasar bumi hangus ( isu perkauman, bangsa dan agama).

Orang yang macam ini patut di kenakan hukuman yang seberat-beratnya sebab dia telah khianat amanah tertinggi dalam negara dan mencemarkan nama baik negara kita.

Kepada yang malas berfikir dah masih kata Najib tak bersalah mudah sahaja. Tak perlu kafirkan, murtadkan saya kalau tak bersetuju atau doa kemusnahan pada saya.

Minta pada Allah supaya kamu di bangkitkan bersama Najib yang kamu cintai nanti di akhirat jika kamu orang-orang yang benar.

WAllahualam


C&P

7 ulasan:

  1. Tularr puak puak khawarij...kes zulfarhan senyap sbb pelaku melayu...tapi bab adip bukan main lagi sbb pelaku bukan melayu...tu sbb ajaran puak depa...biar melayu perompak asalkan muslim...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
      NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
      DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

      Padam
  2. Ketua puak puak khawarij pas akan bawak penyokong penyokongnya mereka dihadapan Allah nnti...mengatakan mereka je lah yg benar...

    BalasPadam
  3. Kalau baca kesah mahkamah.. peguam najib akan pusing jholow menipu najib.. kes src dan 1mdb.. mula2 kita boleh percaya.. masaalah.. kes ni bukan bulan.. kes jholow tipu najib bertahun.. kalau tak salah 2011 hingga 2017.. kalau ikut peguam najib.. najib ni lurus bendul.. ikut je apa yg jholow buat.. tp dlm negara.. menteri2 di buang..kaki tangan kerajaan ada di tukar.. dah dlm negara garang je.. boleh lurus bendul dgn jholow.. penyokong umno dan pun lurus bendul jugak.

    BalasPadam
  4. Sejak pok jib sendiri mengaku Yg Dia dgn hadi awang senyap2 bincang kerajaan perpaduan Sebelum pru pun Aku Dah boleh agak Yg 2 manusia ni jenis munafik... Dlm pas dok kata amanah( pan utk menghina) digunakkan utk memecahkan undi Dan menguntungkan umno. Allah dedahkan munafiknya lebai pas ni. TaK perlu tunggu akhirat pun. Dari Mulut pok jib Kata Memang pas digunakkan utk Pecah undi pembangkang. Dia berkesan Kat sg besar dgn Kuala kangsar tak silap. Tapi Allah bagi kemenangan kat situ utk buat umno pas cuai Dan over confident... Perancangan pas umno ni menggunakan duit je. Perancangan Allah lagi Hebat. Sejak tu mati hidup balik Aku takkan petcaya manusia 2 org ni, Dan aku haramkan duit tin Milo Yg Aku bagi utk Korang lawan umno... Nasib baik aku tak ikut mamber Aku join pas dulu. Memang Aku PKR klang Dari dulu. Mamber Suruh keluar Dan join pas. Insyaalah syurga katanya... Tapi Allah bagi aku otak yg berfungsi... Jadi tepat la pendirian Aku dulu.

    BalasPadam
  5. Ramai jg melayu yg mengkagumi najib. Mungkin sebab dia berjaya sapu berbilion. Aku susah nak paham pemikiran org mcm ni. Mengagungkan org islam buat maksiat. Termasuk pak lebai. Semata2 kerana kepentingan politik....

    BalasPadam
  6. KENALI LAH SAPA ATOK MU
    TG PIAI SEDANG MENUNGGU
    KEPUTUSAN PRK HARI SABTU
    10K MAJORITY BN BOLE SAPU

    KIKIKIKI..


    SESAMA SINDRI PUN BERGADUH SAKAN
    WAK JEMIN BANG NON TAK KENGKAWAN
    TG PIAI MENSABOTAJ SESAMA RAKAN
    10K MAJORITY ANY TIME JER KAN KAN..!


    WALAWEI TG PIAI JEM 2 KILOMETER YEAHH
    PENANGAN PENYATUAN UMAH PUNYA KIRJA
    GIGIL LAGI ATOK PUNYA PALO LUTUIT LAH
    KIKIKK NAK MATI PUN RASA TAK SELESA..

    BOLE MATI SELESA KE SLLU BUAT KERJA FITNAH.?

    MALAYSIA 2 THAILAND SATU YA BEDA BEDUU..!!
    DAH 3 KALI PRK, BN DAH BAGI JARINGAN HATRIK
    NAMPAKNYA TANJUNG PIAI NI NO FIGHT YAHOO..!!
    KE PERAK MENGKOMER KASI HATRIK SMPI ATOK PANIK..
    TANJUNG PIAI IBARAT GERMANY VS MALDIVES TUUH..!!

    #FORMULATURUNREGE=BMF

    BalasPadam