RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 28 Oktober 2011

MALAM INI (28 OKT) DI KG GAGU, JELEBU - CHEGU BARD BAWA `CINCIN PUAKA"

Oleh: WFAUZDIN NS

ISU cincin bernilai RM24 juta masih belum terjawab setelah Parlimen mengesahkan memang wujud cincin itu dan pernah masuk ke negara ini walaupun dikatakan telah keluar tanpa diistiharkan. Pelik, tetapi benar.

Meminjam kata Chegu Bard, cincin puaka itu masuk sebagai `pelancung' walaupun boleh diumpamakan sebagai `pendatang haram' kerana tiada cukai yang dikenakan dan keluarnya cincin itu dari negara ini setelah ianya kecoh.

Untuk mengetahui lebih lanjut pasal cincin puaka yang dikatakan melibatkan seorang `wanita puaka', maka malam ini hadirlah beramai-ramai ke Jelebu bertempat di Kg Gagu, Kuala Klawang. Chegu Bard dengan bermurah hati akan membawa cincin puaka itu untuk diperkenalkan kepada orang-orang Jelebu warisan `Robengah'. Chegu Bard akan menghikayatkan kisah cincin puaka, bagaimana ia hadir ke negara ini, untuk siapa, dan bagaimana secara tiba-tiba keluar dari negara ini.

Mungkin pihak Kastam tahu cerita sebenar kisah cincin puaka ini sebagaimana mereka juga mungkin tahu bagaimana nama Altantuya boleh hilang di dalam rekod kemasukan ke negara ini. Tiada yang ajaib di negara ini.

Ayuh, kita ke Kg Gagu, Kuala Klawang, Jelebu malam ini kerana di samping berceramah, Chegu Bard juga akan mengedarkan risalah cincin puaka yang bakal menakutkan `wanita puaka'. Kg Gagu, adalah kampung Rais anak Yatim seorang Menteri Komunikasi yang kawasannya sendiri bertahun tiada bas melainkan bas ke Seremban sahaja. Entah apa yang di`komunikasi'kannya tiadalah diketahui. Mungkin bas ke Indonesia sahaja yang disediakan.

Di samping Chegu Bard, Pesuruhjaya PAS N.Sembilan YB Taufik juga akan berucap bersama seorang bekas Pegawai Tentera berpangkat Leftenan Kolonel dari DAP berbangsa Melayu Islam. InsyaAllah, saya akan hadir di sana nanti./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan