RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 27 Ogos 2020

TUAN IBRAHIM WAJAR DESAK KHAIRUDDIN TAKIRI LETAK JAWATAN MENTERI DAN JADI DRIVER LORI SAYUR SAHAJA

 


Adakah Timb Presiden Pas yang juga Menteri Mewa ini faham apa kepentingan dan beza tugas pemandu lori sayur yang membekalkan makanan dan pilot kapalterbang berbanding dengan seorang menteri yang ke luar negara untuk bercuti dan makan angin?

Adakah ini caranya pemimpin parti Islam apabila membicarakan soal undang-undang dan keadilan? Mengapa disamakan dua keadaan yang jauh berbeza? Jika tidak mahu dikuarintin, Tuan Ibrahim hendaklah menasihatkan Khairuddin Takiri untuk meletakkan jawatan menteri dan bekerjalah sebagai pemandu lori sayur kalau pun dia tak layak sebagai pilot.

Bayangkan jika rakyat bawahan menggunakan alasan dan hujah bodoh Tuan Ibrahim itu untuk mengelakkan diri dari dikenakan tindakan melanggar SOP Covid? Tuan Ibrahim patut malu apabila memberikan hujah sebodoh itu apatah lagi beliau menteri Mewa. "MEWA" itu pun memberi maksud yang kena dengan otak Tuan Ibrahim.

Tuan Ibrahim patut jawab dulu persoalan rakyat mengapa Khairuddin bayar denda RM1,000 sebelum KKM siasat? Perlu jawab mengapa perlu 'back date'? Islam mengajar menipukah? Atau, Tuan Ibrahim berpegang kepada 'fatwa' partinya 'wajib menipu" demi parti?

Patutlah ada yang beri gambaran, kalau parti menjual agama ini jadi kerajaan dan laksanakan hudud, akan ada kes di mana rakyat biasa apabila mencuri dipotong tangannya dan jika menteri mencuri akan dipotong kukunya sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan