RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 17 Jun 2024

ANTARA HADI DAN MAT REMPIT

 


6 ulasan:

  1. Maruah Elizabeth Liz Truss gagal tunai janji lebih tinggi ketimbang maruah Anwar Ibrahim..!!

    Lembu Korban lebih mulia dari lembu lembu walaun Anwar Ibrahim...

    Selang sehari menyatakan dirinya tidak akan mengaku kalah, Liz Truss akhirnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri United Kingdom selepas 45 hari menyusun strategi politiknya.

    Satu kenyataan di pekarangan Downing Street: “Kami membayangkan visi ekonomi bercukai rendah dan berketumbuhan tinggi yang boleh dimanfaatkan menerusi Brexit.

    Perkembangan itu dilihat bertitik-tolak daripada penyusutan kuasa politiknya susulan pembentangan belanjawan negara yang buruk pada bulan lalu.

    Beliau memegang jawatan tersebut selama 49 hari selepas terpilih sebagai Ketua Parti Konservatif, bagi menggantikan Boris Johnson pada 5 September apabila PM itu gagal tunaikan janji. Truss hadapi tekanan segera tunai janji tangani krisis ekonomi.

    Di Malaysia PMX janji lain buat lain walaun paling terkinja kinja tepok tangan walau kena bodoh bangang secara terang terangan. Walaun kami ucapkan Selamat Hari Raya Korban. Korban kena tipu kena bodoh dan kena bangang.

    Saya ulangggg...!!

    Lembu Korban lebih mulia dari lembu lembu walaun Anwar Ibrahim...

    BalasPadam
  2. BRICS vs Papangang Baru sekarang lah bukak mata nak join... Dari dolu lagi aku dah habaq bermakna apa yang aku tulis dolu sudah jadi kenyataan....

    Dengan BRICS Ini lah masa Indonesia dan Malaysia masa nak lingkupkan Singapura menyokong Isreal genocide Rakyat Palestine...!?

    BRICS: 90 Negara Donia Bersetuju Menolak Dollar A.S.. Malaysia masih menagih kasih dari IMF World Bank lagi kewww..!?

    Terkini president France menuduh BRICS ancaman pada NATO dan EU di benua Afrika. Gabon, Burkina Faso, Mali, Niger, Guiene sudah menjatuhkan pemimpin korup master puppet France UK Germany dan USA.

    Comfirm dah Senegal, Tongo, Cameroon, Sudan Gambia Tanzania Zimbabwe Uganda Rwanda semua master puppet Barat akan melingkup tidak lama lagi..

    Semua pemimpin boneka Barat sudah melingkup Malaysia bila lagi Nak lingkupkan master puppet barua DAP@LeeKwanYew dan USA ini..!?

    https://ekbis.sindonews.com/read/1189085/33/dedolarisasi-kian-nyata-ini-mata-uang-calon-pengganti-dolar-as-1693390084

    Negara-negara BRICS sedang mencari untuk mengenepikan dolar A.S. dengan melancarkan mata wang baharu untuk menyelesaikan perdagangan antarabangsa. Link

    https://youtu.be/9Cc0VVY7nc0

    Perkembangan itu mencabar ketuanan dolar dan boleh menyingkirkannya daripada status rizab global.

    https://watcher.guru/news/brics-10-asian-countries-agree-ditch-u-s-dollar

    Langkah itu memberi inspirasi kepada negara-negara Timur membangun yang lain untuk membuang dolar dan mempromosikan mata wang asli mereka untuk perdagangan global.

    Jika momentum berterusan, lebih banyak negara Timur boleh berganding bahu dan menamatkan pergantungan kepada dolar A.S. sepenuhnya.

    Dollar US lingkup maka Singapura bakal melingkup sama...

    Dari dolu lagi haku dah pesan Lupakan Singapore... Hanya pemimpin Melayu Barua bangang bodoh DAP@LeeKwanYew yang kini perasan hebat..!! Apa apa pun aku bangga Zaman Bossku dulu lagi aku dah habaq join BRICS tinggalkan IMF dan World Bank... Berdagang dengan Benua Afrika bukan ke Germany Ostolia dan USA .... Sel sel otak papa Baru berhubung...!!

    ----+++

    BalasPadam
  3. Kah kah kah... Baru skg Nak join BRICS... Dolu dolu lagi aku dah habaq... Bossku yg mulakan melalui ketjasama AIIB di Shanghai

    Apa yg aku tulis dulu sudah ternyata berguna utk Malaysia

    BalasPadam
  4. Part 1 : BRICS vs New World Order dan acah acah power Anwar Ibrahim bila Malaysia mohon jadi BRICS.

    Sekarang baru nak buat 'kajian' apa itu BRICS sebelum Jadi anggota BRICS..alahaii..!!

    Seperti yang diketahui 30 tahun lalu. Papangang ni teori ekonomi mikro pun lingkup teori IMF nak menjahanam dia ikut... Anwar Ibrahim lahir Dari perkakas mangkok tandas Yahudi IMF dan World Bank...!

    Kita intro dolu link bawah bila mat salleh Amerika Syarikat menangis miskin anak anak sekarang ini bila inflasi melanda Ameeika Syarikat...

    Link tokey cat mat salleh ni meraung kerana miskin anak tak makan... Kah kah kah

    https://vt.tiktok.com/ZSYfS1pkH/

    Sejarah hubungan rapat Anwar dan IMF sudah terbukti nyata. Anak emas IMF Malaysia adalah Anwar Ibrahim. Penghapusan subsidi minyak diesel , minyak masak akan datang Patrol RON 95 adalah idea IMF.

    Anwar pernah menyarankan sekitar 1997 semasa ekonomi Asia merudum meminjam pada IMF tetapi Mahathir pada masa itu jadi PM ke 4 menolak cadangan Menteri Kewangan nya Anwar Ibrahim.

    Bukan setakat idea IMF jadi perkakas mangkok tandas Yahudi Anwar Ibrahim turuti malah rangkaian Yahudi New World Order seperti IRI, KAF , NAD agenda pluralisma liberal juga Anwar Ibrahim jadi alat agenda New World Order berkiblat pada Amerika Syarikat masa itu..!!

    BRICS diasaskan oleh 5 negara dengan agenda utama mereka ialah melawan hegemony New World Order. Agenda utama menghapuskan pengunaan kuasa matawang dollar dalam urusniaga pasaran dunia. Idea mengugurkan pengunaan dollar adalah bermula dari idea Tun Mahathir Mohamed semasa krisis ekonomi di Asia.

    Selama ini Amerika Syarikat mencetak dollar dan mengeksoprt dollar ke seluruh dunia sebagai asas nilai tukaran matawang tunggal seluruh dunia melalui alat Yahudi Fed Reserve, World Bank dan IMF menyatakan agenda New World Order.

    Mencetak dollar US ke seluruh dunia bermakna Dollar USD mengeksport inflasi nya ke seluruh dunia dan melanda sesebuah negara dengan teruk sekali. Beginilah Amerika Syarikat mengawal ekonomi dunia melalui kuasai matawang dollar USD.

    Bila dollar USA tidak laku lagi setelah semua anggota BRICS membuang dollar maka Amerika Syarikat akan mengimport semula matawang dollar nya kembali ke Amerika Syarikat..

    Maka super hiper inflasi akan melanda semula dengan sangat teruk rakyat Amerika Syarikat. Dollar akan hilang nilai setara kertas tissu jamban sahaja nanti..!!

    Beranikah Anwar Ibrahim menyanggah IMF World Bank..!? Beranikah Anwar membawa Malaysia dan menjadi anggota paling aktif dalam BRICS. Negara yang terkesan teruk sekiranya nyah dollar dilakukan adalah negara yang banyak menyimpan rizab US dollar sebagai tukaran asing seperti Singapura, Korea dan Jepun dan negara di benua Eropah..!!

    Kita tunggu dan lihat BRICS vs New World Order acah acah Anwar Ibrahim samada membawa agenda reformasi IMF World Bank atau agenda BRICS...!?

    Jangan cepat terkinja kinja walaun sklian bila Malaysia cuba menjadi anggota BRICS atau sekadar acah acah power nak jadi anggota BRICS..!!

    Sejak zaman awal Bossku dilantik Jadi PM lagi aku pernah menyarankan supaya menjadi sebahagian ahli BRICS lagi..!! Sekarang baru nak buat 'kajian' apa itu BRICS sebelum jadi anggota BRICS..alahaii..!!

    Apakah ini sekadar acah acah Anwar Ibrahim nak geli geli kan walaun dan rakyat Malaysia sedangkan agenda reformasi kerajaan mengikut acuan yahudi IMF World Bank dan New World Order..!?


    BalasPadam
  5. Formula Diesel dan tulur ...

    RM1.20 kenaikan diesel = 40 bijik tulur 3 sen diskaun

    Sekarang dok ralit cherita pasai penurunan teloq sebanyak 3 sen ...Kalau nak cakap sangat "terms of tulur".... Nak bagi walaun faham

    Kenaikan harga RM1.20 se liter diesel itu bersamaan penurunan bagi diskaun 3 sen bagi 40 biji telor ayam...itu lah hakikatnya kah kah kah..!!

    Kalau nak dapat balik kenaikan sebanyak RM1.20 se liter, walaun kena mentekadarah 40 biji teloq...itu lah bahasa tanpa PaduBudi yang rakyat mudah faham,bukan bahasa Fahmi dan Rafizi

    Saya ulangggg...!!

    Formula tulur diesel...

    RM1.20 kenaikan diesel = 40 bijik tulur 3 sen diskaun


    Kah kah kah...

    KHALAS

    BalasPadam
  6. Kes Jho Low Zety Taufik Ayman Anak penyamun mereka dan lain kira camner...!? Kira hangus ker atau siasat..!?

    Polis Diraja Malaysia (PDRM) diarah untuk melakukan siasatan rapi ke atas kes simbah asid pemain Harimau Malaya, Faisal Halim dan pembunuhan kanak-kanak autisme, Zayn Rayyan Abdul Matiin.

    Berucap di Himpunan Aspirasi Madani Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam, Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau memahami keresahan keresahan rakyat berhubung kezaliman terbabit.

    Saya ulannnngg

    Kes Jho Low Zety Taufik Ayman Anak penyamun mereka dan lain kira camner...!? Kira hangus ker atau siasat..!?

    BalasPadam