RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Khamis, 8 Oktober 2009

TUDUHAN TERHADAP ANWAR TIMBUL BILA PILIHANRAYA SAHAJA

Dakwaan Anwar ada RM3 bilion tiada asas

SHAH ALAM – Dakwaan mengatakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memiliki sumber kewangan sebanyak RM3 bilion disifatkan sebagai tidak berasas.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, sehingga ke hari ini tiada sebarang tindakan selanjutnya diambil ke atas Anwar oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Katanya, beliau mahu bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid tampil untuk menjelaskan dakwaan tersebut.

“SPRM sendiri pun tidak ambil tindakan ke atas Anwar. Ini bermakna Anwar tiada kes. Jadi mengapa Abdul Murad mendedahkan dalam akuan berkanunnya bahawa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk yang diuruskan oleh kroni-kroninya membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion,” katanya, semalam.

Mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed yang mahukan Anwar perjelaskan dakwaan itu, Shamsul Iskandar berkata, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak perlu berbuat demikian.

“Yang buat dakwaan adalah Abdul Murad, bukan Anwar. Ini bermakna, Mohd Zin perlu dapatkan penjelasan daripada Abdul Murad betul atau tidak dakwaan itu,” katanya.

Shamsul Iskandar berkata, permintaan Mohd Zin yang mahukan Anwar tampil seolah-olah mempunyai makna yang tersirat.

“Saya dapat rasakan bahawa mereka sengaja memainkan isu ini bagi menutup skandal besar calon Barisan Nasional (BN), Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad yang pernah terlibat dalam politik wang. Mereka beranggapan bila isu ini dimainkan media, rakyat akan lupa skandal politik wang calon BN itu sendiri,” katanya./Sinar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan