RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 5 Januari 2011

UMNO AKAN BERKUBUR DI PERAK - NIZAR

PR sudah lama sedia

IPOH – Pakatan Rakyat (PR) sudah lama bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) negeri sejak dari mula Barisan Nasional (BN) ‘merampas’ kuasa di negeri ini.

Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, PR tiada sebarang masalah untuk menghadapi PRU bila-bila masa bahkan mencabar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menghadap Sultan dan melakukan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) ketika Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur isytiharkan Zambry Menteri Besar sah pada 11 Mei 2009.

Menurutnya, surat pada Tuanku Sultan diutus untuk pohon perkenan bubar DUN supaya rakyat boleh memilih kerajaan yang mereka sukai sekali gus membukti Zambry tidak gila kuasa serta menyerahkan kuasa kepada rakyat sepenuhnya.

Bagaimanapun katanya, perkara itu (pembubaran) tidak berlaku.

“Kajian terkini menunjukkan populariti Perdana Menteri, Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak menjunam, dihangatkan dengan upacara ancak oleh Zambry serta isu kelulusan tanah ibu beliau di Pangkor menyebabkan orang UMNO sendiri ragu-ragu dengan UMNO.

“Di samping itu, wujud pula isu Menteri Kanan UMNO terlibat dalam kes rogol seorang pembantu rumah Indonesia yang lebih meruncingkan lagi keadaan UMNO ketika ini,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai keyakinan BN untuk terus memerintah Perak dan persediaan PR bagi menghadapi PRU ke-13 nanti.

Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Negeri berkata, situasi yang agak parah menyelubungi BN memberi keyakinan kepada PR untuk kembali menerajui tampuk pemerintahan negeri.

“Insya-Allah kita akan lihat UMNO terkubur di bumi Perak,” katanya.

Sementara itu, Ketua Sekretariat PR, Drs Khalil Idham Lim Abdullah berkata, PR tidak pernah gentar untuk berhadapan BN malah sentiasa bersedia untuk menghadapi PRU bila-bila masa sahaja.

“Cuma persoalannya, kenapa BN tidak bubar DUN Perak sebelum ini yang pada ketika itu, keadaan politik negeri agak meruncing dengan hanya bersandarkan kepada tiga ADUN Bebas melompat untuk memberi sokongan kepada BN.

“Kalau mereka (BN) ini benar-benar tidak gentar, biarlah rakyat tentukan kerajaan mana yang disukai bukannya memerintah dengan cara tidak betul,” katanya./Sinar

3 ulasan:

  1. mohon admin link kan blog wa.tq
    http://malaysiandotcom.blogspot.com

    BalasPadam
  2. SAYA MOHON DERHAKA NIZAR DERHAKA.....KAU NI DAH GILA KUASA CAM ORG GILA TALAK.......HANCUR LAH NIZAR DERHAKA

    BalasPadam
  3. melayu umno haramjadah ni memang le, kalu dia kuat habis sultan2 dia sepaknye tapi kalu dia udah tersepit di sebutnye "Daulat Tuanku" yang untung org jual stiker... tu pun berapa kerat aje yang tampal di kereta. kalu menang PR13 nanti daulat entah ke mana, tuanku pulak tinggal tunku orang beranak...

    BalasPadam