RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 18 Februari 2012

ISU ISRAEL - `PELURU' SEBENAR UNTUK UMNO

Sudahkah kita baca AWSJ ?

Ramai yang bising mengenai kenyataan Anwar Ibrahim mengenai Israel dalam ASWJ persoalan paling penting sudahkah kita baca majalah tersebut ? Jawapan pasti lebih 90% rakyat Malaysia menyatakan tidak dan hanya tahu melalui media propaganda Umno.

Bagi yang tidak membacanya, Anwar sekali lagi memberikan penjelasan dalam isu ini dengan menyebut dengan jelas dalam kenyataan medianya semalam seperti di bawah :
Telah dihebahkan kenyataan saya dalam Asian Wall Street Journal, "I support allefforts to protect the security of the state of Israel," (Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel) sedangkan kenyataan penuh selepas itu, "a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians." (pendirian tersebut tertakluk kepada syarat bahawa Israel mesti menghormati aspirasi rakyat Palestin) tidak pula disiarkan sepenuhnya
Kini sepatutnya 'meriam' dihalakan kepada regim semula. Adakah benar Malaysia anti Israel. Bagaimana negara ini yang tidak mengiktiraf proses demokrasi Palestin dengan tidak mengiktiraf Hamas berdasar telunjuk Israel. Bagaimana dengan hubungan dagang terus membantu ekonomi Israel. (klik baca hubungan dagang sawit malaysia israel)

Dr. Mahathir sudahlah kamu memang banyak menyumbang kepada negara ini tetapi kamu juga bukan sedikit berbuat kerosakan. Cukuplah jangan tamak dan sombong lagi. Kenyataan Mahathir yang cuba menyelamat Najib yang boleh dipercayai oleh orang yang pendek pemikiran. Bagaimana mungkin Israel yang selesa dengan regim kini yang bersungguh - sungguh menjaga kepentinganya mahukan pertukaran kerajaan ? (klik untuk membaca jawapan SAMM terhadap Dr. M). Antaranya Kakitangan kerajaan yang sedar dan sudah meluat dengan regim Umno ini yang salurkan maklumat bukan Israel seperti mana tuduhan Dr. M. Saya tahu lah sebab saya yang pergi jumpa mereka dan saya yang dedahkan perkara tersebut. Bukan seorang tetapi ramai, bukan sekumpulan tetapi banyak kumpulan di perbagai pangkat dan perbagai jabatan.

Dari 10 kakitangan kerajaan boleh dikatan 9 sudah meluat dengan regim Umno ini dan pasti 5 dari mereka sedang bersama berusaha bersungguh-sungguh menjatuhkan regim Umno ini./Chegubard

11 ulasan:

  1. Takyah baca AWSJ cum a baca kenyataan media Anwar tu . Jelas ANwar iktiraf Negara Israel dimana yahudi zionis ni yang telah merampas tanah penduduk Islam dan Kristian Palestin. Ulama dah sepakat hukum nya adalah HARAM dan KIANAT kepada ummah .

    Kesian kat PAS berketuakan seorang yang HARAM dan KIANAT kepada perjuangan ummah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sudah-sudah bangangnya penganutpas.. dari blog ASD lagi hujahnya nampak tolol! kau ada berhujah dengan UMNO pasal khianat umat palestin ni? oo ya.. dalam hal tanah rezab orang melayu pun UMNO boleh khianat inikan pula nak bela rakyat palestin.. Hanya dimulut aje mangkok! heee

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. PenganutPAS...

      Tu pasal la lu senget (tulis macam tak pakai otak & nampak senang diperbodohkan).

      Baca la dulu sepenuhnya mana puncanya yang sahih baru la lu boleh menilai@ tahu kedudukan situasi sesuatu isu.

      Padam
  2. Biasa lh pncacai UMNO,klau bab PR smua tk pyah siasat tk pyah slidik.Slah saja.Halo bro,klau nk bangang le kmu sorg2.Yg mnguntung kn UMNO dngr ckp ulamak bab hukum idak pulak nk di ikut.

    BalasPadam
  3. celaka mun penganut pas, mun sama taraf dengan lembu sahrizat. mun ni memang bodoh dan terus di perbodohkan oleh umporno dulu kini dan selamanya

    BalasPadam
  4. Pemimpin Palastin setuju...
    Pemimpin2 Arab setuju...
    Israel setutuju...
    PBB setuju.....
    Dan tak lupa Malaysiapun setuju dpd zaman Mahadir hingga sekarang....

    Jadi, apa masalahnya...????

    DSAI hanya menyampaikan apa yang disetujui terutamanya oleh bekas dan pemimpim2 BN yang ada sekarang.

    So, apa yang kecoh2.
    Sendiri buat tak ngaku.
    Sendiri yg telah setuju kenapa sorok2.

    BalasPadam
  5. Lembu2 Umno menang macam itu.
    Lepas berak tengah jalan terus beredar
    Tak ngaku berak lepas tu.

    Cuba kau orang tanya lembu2 tu, dia mengaku tak berak???

    BalasPadam
  6. Nama penganut pas, buat cerita mcm penganut UMNO, memang UMNO ni jenis penakut, identiti diri pun nak sorok2.

    BalasPadam
  7. Penganut PAS(balaci Umno) neh klu amek peksa satera comfirm dpt F,psl dia x bc naskah tp bc ulasan..
    Bodoh tahap apa ntah x reti dh nk ckp,ko igt org nk percaya berita sumber2 UMNO?
    Sejak bila pulak utusan neh boleh dipercayai???
    Org bodoh jer yg percaya citer politik Utusan neh..
    Utusan neh klu boleh Waktu solat dgn ramalan kaji cuaca pun dia nk tipu..

    BalasPadam
  8. memang kakitangan kerajaan sedang sediakan peluru untuk dilepaskan untuk pru13 nanti. Tahap pemikiran puak2 umno ni dah jadi macam lembu... terlalu banyak auta drp kebenaran.

    BalasPadam