RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 15 Disember 2012

PORTAL PRO UMNO DESAK GERAKAN KELUAR DARI BN

Oleh:  WFAUZDIN NS

HAKIKATNYA kita semua tahu bahawa Bn kini kehilangan sokongan kaum Cina.  MCA dan Gerakan ternyata tidak berdaya membantu Bn sekarang.  Ini adalah kerana kaum Cina lebih terbuka pemikiran mereka tidak seperti segolongan kaum Melayu yang masih 'layu-layu' di dalam Umno.

Kaum Cina cepat peka dengan isu rasuah dan kejatuhan ekonomi.  Kaum Melayu di dalam Umno lebih peka dengan BR1M, itu bezanya.  Ini diakui sendiri oleh sebuah Portal Pro Umno di mana portal ini menyimpulkan akibat kegagalan MCA dan Gerakan mendapatkan sokongan kaum Cina, lebih baik Gerakan yang dikatakan amat memperjuangkan kaum itu keluar sahaja dari Bn.  Baca di SINI.

Sebenarnya kaum Cina tidak lagi merasa 'stim' bersama Bn adalah kerana mereka tahu hak-hak mereka sering diabaikan.  Ketidak adilan banyak berlaku ke atas kaum ini tetapi mereka juga sedar bahawa apa yang mereka rasai itu telah lama turut dirasai oleh kaum Melayu biarpun lebih 55 tahun kaum Melayu menjadi pemimpin di dalam negara ini.

Jika ada pun kaum Cina yang kaya raya, mereka adalah kroni pemimpin yang memerintah.  Begitu juga jika ada Melayu yang kaya raya.  Bukan sedikit kaum Cina yang miskin dan ramai juga Melayu yang miskin.  Oleh itu, PR tidak lagi memandang perkauman di dalam menentukan hak seluruh rakyat di negara ini.  Melayu miskin dibantu, Cina miskin juga tidak diabaikan termasuk semua kaum di dalam negara ini.  Itu bezanya PR dengan Bn.

Melayu Sabah misalnya tidak merasa RM40 juta yang masuk dari Hongkong kononnya untuk Umno Sabah.  Kaum Cina pula merasa diperdayakan apabila duit kutipan cukai mereka kepada rakyat digunakan sebanyak RM250 Juta untuk satu keluarga yang membela lembu di dalam kondo.  Kaum India pula terpaksa berhimpun di Putrajaya hanya untuk menyelesaikan Kad Pengenalan mereka sedangkan mereka sudah lama menjadi warga negara.  

Oleh yang demikian, rakyat tiada pilihan lain samada mereka dari kaum Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, Orang Asal atau apa jua kaum kecuali untuk memberi peluang kepada PR menerajui Putrajaya.  Jika tidak diberi peluang, mana mungkin rakyat boleh menilai mana yang lebih baik samada Bn atau PR?  Tetapi jika mahu menilai di dalam skop yang lebih kecil, lihat sahaja pencapai di Selangor, Penang, Kedah atau Kelantan.  Cuba sebut satu sahaja kes rasuah yang melibatkan pimpinan politik atau Wakil Rakyat yang berlaku di negeri-negeri berkenaan?

8 ulasan:

  1. Tinggal lembu,tenuk & keldai sahaja yang sokong parti melayu sekutu apco arus jahiliah ! ABU sahaja jalan menyelamat negara dari penyangak & perasuah yang kuat seleweng khazanah rakyat !

    BalasPadam
  2. cuba dulu 1-2 penggal...kalau cakap tak serupa bikin..kita kuasa rakyat bolih bolih nyahkan PR

    BalasPadam
  3. cuba dulu 2-3 penggal....kalau cakap tak serupa bikin...kita nyahkan PR...kita buat bersih 4-5 bukan utk SPR ..utk humban PR...

    BalasPadam
  4. Cina Gerakan dan Cina MCA jangan diterima sebagai komponen PR.Cina Gerakan dan MCA telah dikenalpasti anti Islam kerana pertikaikan peruntukan kepada agama Islam sebagai agama rasmi negara dan menghina hukum Allah. Ini sangat bahaya. Memang mana-mana komponen BN ni memang tak boleh pakai sebab mereka ni di didik oleh Parti syaitan yang dikenali iaitu UMNO. Sebab tu Cina Gerakan dan Cina MCA macam Gampang dan rasis gilababi! ABU, ABuMca, ABuGer ,ABuMic dan ABuPundeK,Pundek,Pundek!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih menyedihkan apabila parti yg kononya mengunakan logo Islam membiarkan `sahabatnya' menghina, mencerca, memperjudikan Islam dan ayat Quraan hanya kerana menjaga kepentingan politik bersama.
      Kenapa ini terjadi!!

      DAP berjaya menanam semangat bencikan Melayu, hapuskan Islam. PAS berjaya menanam kepercayaan bahawa pilih parti masuk syurga padahal lupa .............

      Surah Al-Mumtahana ..ayat [13]. Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan teman rapat mana-mana kaum yang dimurkai Allah, mereka telah berputus asa daripada mendapat kebaikan akhirat, sebagaimana berputus asanya orang-orang kafir yang ada di dalam kubur.

      Padam
  5. orang yg letak otak di lutut shj yang duduk dlm umno. ha ha ha,kena kau sebijik.

    BalasPadam
  6. Kita cuba dulu lebih kurang 10 penggal, kalau tak ok kita bagi lagi 10 penggal suruh dia ok jugak...

    BalasPadam