RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 11 April 2013

'FIRE STONE' ? SEMUA TAK KENA.....

MAKA, kononnya PKR salah letak calon di Parlimen Kuantan.  YB Fuziah Salleh dikatakan lebih condong kepada permasalahan rakyat kaum Cina di situ.  Perjuangan beliau di dalam isu Lynas dikatakan sinonim dengan masyarakat Cina di bandar ini.  Adakah bahana Lynas hanya memberi kesan kepada kaum Cina sahaja?

Lepas tu, mereka serang pula Indera Mahkota.  Awalnya dikatakan YB Azan Ismail, penyandang kerusi tersebut tidak layak bertanding lagi di situ atas sebab kononnya YB Azan semenjak dilantik sebagai Pengerusi KEADILAN Terengganu beliau tidak lagi melaksanakan tugas di Indera Mahkota.  Disebut pula nama Zakaria Abdul Hamid mungkin bertanding di Indera Mahkota, mereka pula kata Zakaria langsung tidak diterima oleh masyarakat Indera Mahkota kerana Zakaria bukan menetap di kawasan ini dan jarang bertemu masyarakat di sini.  Zakaria merupakan bekas Pengerusi KEADILAN Pahang dan kini sebagai Ahli MPP.  Bagi mereka Zakaria pun tidak layak di Indera mahkota.  

Akhir sekali, timbul nama Dato' Fauzi Abd Rahman, Pengerusi KEADILAN Pahang sekarang untuk bertanding di Parlimen Indera Mahkota.  Dato ' Fauzi adalah bekas tokoh Umno yang amat dikenali di kawasan ini kerana beliau pernah menjadi Adun Beserah, dan beliau sehingga kini menetap di Indera Mahkota.  Baru-baru ini DS Anwar telah umumkan bahawa Dato' Fauzi akan bertanding di Parlimen Indera Mahkota.

Atas apa pula alasan mereka untuk menyebut Dato' Fauzi tidak layak bertanding di Indera Mahkota?  Takkan kerana dua tiga ekor berok upahan yang kelaparan yang bersorak di Balok baru-baru ini membuktikan rakyat Indera Mahkota menolak Dato' Fauzi?  Alasan mereka Dato' Fauzi sudah berusia, itu sajalah.  Dangkal sungguh alasan puak ini, langsung tiada hujah yang benar-benar boleh meyakinkan.

Sekarang mereka sibuk pula jaja cerita kononnya pencalonan Zakaria Abd Hamid di Parlimen Bera akan ditolak oleh rakyat Bera.  Mereka hanya merujuk kepada facebook dari individu yang menentang kemasukan Zakaria.  Langsung tiada hujah yang meyakinkan untuk menunjukkan penolakan rakyat Bera kepada Zakaria.

Itulah cara mereka untuk menjadi 'batu api' agar sesama kita berbalah.  Terbaru, mereka mainkan isu Dap tetap mahukan Dun Teruntum.  Kita jangan terpedaya dengan mainan pihak yang mengaku mereka ini 'pro rakyat' kerana jelas tujuan mereka adalah agar kita sesama kita berbalah, dan dalam masa yang sama mereka mahu jadi calon pula.  Fikiran mereka, bila Pas, KEADILAN dan Dap saling berbalah, ahli-ahli ketiga-tiga parti akan sabotaj dan undi mereka.  Itu sahaja nawaitu mereka.

1 ulasan:

  1. apa cerita di sungai aceh bro.. pertandingan 3 penjuru. BN, PAS dan PKR. Undi Pakatan rakyat telah berpecah.

    BalasPadam