RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 23 Mei 2013

HIMPUNAN SUARA RAKYAT 505 PADA 25HB MEI - JANGAN TERLALU PROTOKOL SANGAT

AKU baca akhbar Sinar hari ini melaporkan kenyataan Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali yang mengulas isu "Himpunan Suara Rakyat 505" yang akan diadakan di depan Armcop Mall, PJ pada 25hb Mei ini mulai jam 5.00 petang.  Himpunan tersebut melibatkan lebih 50 buah NGO yang mahu menunjukkan bantahan terhadap keputusan PRU 13 yang terlalu banyak 'kontroversi' yang satu demi satu terbongkar.


Mustafa Ali menegaskan PAS tidak terlibat di dalam perhimpunan tersebut atas alasan bukan anjuran Pakatan Rakyat.  Bagi aku, ini jawapan terlalu 'protokol' yang agak kurang bijak disaat majoriti rakyat yang bersedia untuk bangkit menentang penipuan.  Mustafa Ali menegaskan, PAS hanya menyokong Program "Black 505" yang dianjurkan disetiap negeri.  Aku tidak menyalahkan tindakan PAS ini kerana jawapan Mustafa Ali itu hanya berbentuk 'protokol' dan ianya tidak bermaksud PAS melarang pemimpin atau ahli-ahlinya menyertai himpunan pada 25hb Mei ini.

Jika mengikut 'protokol', aku rasa semua parti di dalam PR tidak pernah berbincang untuk mengadakan program ini.  Difahamkan Ketua Umum KEADILAN, DS Anwar Ibrahim akan turut turun pada 25hb Mei ini.  Begitu juga dengan Timbalan Presiden PAS, Tuan Hj Mat Sabu serta pimpinan utama DAP.  Aku rasa di dalam keadaan 'genting' sekarang, kurangkan sedikit 'protokol' asalkan semua program yang dijalankan boleh menjamin keamanan dan mendatangkan kebaikan kepada rakyat, ia perlu disokong.

Aku yakin, rakyat tidak lagi memandang semua tindakan perlu melalui 'protokol' disaat kita ditipu hidup-hidup kecuali bagi mereka yang ragu-ragu lagi samada benarkah mereka telah 'ditipu'.  Rakyat akan turun kerana mereka tahu mereka bukan bukanlah bodoh sangat untuk ditipu sedemikian rupa.

2 ulasan:

  1. aku harap.ko solat la istikhorah

    ada 40 ribu p ngundi.blackout..

    dulu melayu2 mcm aku kena tipu

    skrg turn budak2 cina plak...cina jgn main satu hari nnti dia dpt tau anwar nipu ja ..dgn ko ko skali kena libas kobat

    sampai bebudak dap bawak touchlight aritu.. ko xda malu sikit ka pun?

    BalasPadam
  2. hi umat islam guna lah mata hati - fikir dengan akal dan iman jangan akal dan nafsu

    BERSATU LAH BANGSAKU YANG SA AGAMA

    ALLAH AKAN MERAHMATI KITA

    BalasPadam