RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 5 November 2013

PRK DUN SG LIMAU - MENANG DI DALAM KEKALAHAN ITU SEBENARNYA KERAJAAN 47%

TAHNIAH kepada PAS yang telah memenangi PRK Dun Sg Limau, Kedah menewaskan Bn dengan majoriti 1, 084.  Mendapatkan majoriti lebih seribu bukan tugas mudah bila berdepan dengan seluruh jentera kerajaan Pusat dan Negeri ditambah pula dengan fitnah ditaburkan, wang ringgit dicurahkan dan lebih penting lagi SPR masih diketuai oleh "Bapak Dakwat Perasa Makanan" tu juga.


Us Azam dari PAS mendapat 12, 069 manakala Sohaimi (Bn) hanya mendapat 10.985 sahaja dari hasil kerja jentera besar mereka.  Maka keluarlah isu ada wanita Umno kena tumbuk.  Ada pula cerita Pemuda PAS tunjuk kemaluan.  Itu belum cerita gantung patung kaki.  Macam-macam cerita kita dengar, tapi percayalah itu semua akan senyap sepi selepas ini.  Sejarah lalu mengajar kita semua itu.  

Apa yang penting, PAS masih kuat di Sg Limau.  Bayangkan jika pilihanraya diadakan mengikut demokrasi tulen dan media kerajaan yang dibayar cukai oleh rakyat itu tidak menjadi balaci, aku pasti Umno/Bn akan hilang deposit. Oleh itu, Umno tak perlulah mendabik dada kononnya undi untuk mereka meningkat.  

Lawaknya, Ketua Wanita Umno Kak Ijat 'lembu kondo' kata Bn menang di dalam kekalahan.  Kenyataan penyejuk hati yang lucu lagi bodoh.  Yang menang sebenarnya kalah adalah kerajaan 47%, itu Kak Ijat tidak fahamkah?  

2 ulasan:

  1. Kak Ijat kata begitu kepada lembu-lembu dia!

    BalasPadam
  2. Kalau bukan Rasuah, Tipu, Fitnah dan BODOH (RTFB) bukan umno namanya....

    BalasPadam