RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 15 November 2013

RAUB LOKASI PERTAMA KU SELEPAS PRU 13, JOM JUMPA DI SANA MALAM INI


 
MALAM INI (Jumaat - 15 Nov 13), InsyaAllah, bertempat di Markas PAS, Kg Ria, Raub, Pahang aku telah dijemput untuk meraikan ceramah bersama beberapa pimpinan PR yang hebat-hebat belaka.  Program Ceramah akan bermula jam 09.00 malam.

Berada di dalam kelompok penceramah yang hebat termasuk dari Wakil Rakyat, pimpinan Pusat dan tempatan, siapalah aku yang baru menetas di arena politik semenjak bersara dari alam ketenteraan.  Tentunya kehadiran aku malam ini adalah untuk meraikan program bersama pejuang-pejuang veteren yang penuh pengalaman itu.

Atas jemputan sahabat, orang kuat PKR Cabang Raub, Sdr Rizan Hj Ali yang juga akan berceramah malam nanti, InsyaAllah, aku cuba untuk hadir dan memberikan sedikit perkongsian bersama pimpinan yang lain.  Aku teringat kata-kata Allahyarham Tuan Hj Suhaimi Said yang telah memegang jawatan Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR sehingga ke penghujung hayatnya, berjuanglah dengan apa cara sekalipun dan termampu oleh kamu.  Jangan diserahkan pentas perjuangan ini hanya kepada pimpinan semata-mata, andai tidak boleh berucap lakukan tugas menulis, andai tidak boleh menulis lakukan tugas menampal poster, sekiranya itu juga tidak termampu dilakukan raikan lah para pejuang.  Sebaik-baiknya anda lakukan kesemuanya, itulah kata-kata Almarhum.

Malam ini, bersama beberapa pimpinan hebat terdiri dari YB Zulpuri, Us Dr Badrul Amin, Sdr Rizan Ali, pimpinan PAS setempat, aku cuba mengikuti pesanan Almarhum Tuan Hj Suhaimi Said.  Jangan berhenti selepas PRU, bahkan jangan berhenti walaupun kita telah berada di Putarajaya, itu di antara pesanannya lagi.

Kepada rakan-rakan, mari kita bertemu di sana malam ini.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan