RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 5 September 2014

PARTI ISLAM TIDAK MUNGKIN BERBOHONG

PAS hantar 3 nama sebagai calon MB Selangor.  Katanya tidak mahu derhaka kepada Tuanku.  Ok, noleh percaya dan lojik.  Siapa 3 nama itu?  Janji PAS, tetap ada nama Azizah dan Azmin.  Cuma, siapa seorang lagi?  Rahsia, kata Mustafa Ali.

Baiklah, biarlah rahsia sesama PR asalkan 'Syarie'pada pandangan PAS.  Ada maklumat sebut, nama Azizah dan Azmin tiada, tetapi tetap dua dari PKR dan satu dari PAS.  Bukan mahu pertikai pilihan PAS, itu hak PAS suka dan sokong siapa.  Cuma ahu tanya PAS, wakil Presiden PAS yang hadir dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR sebelum ini hadir untuk apa?  

Bukankah PAS bersetuju untuk sokong Azizah dan PAS juga memilih Azmin sebagai calon kedua?  PKR tidak bantah PAS simpan nama Azmin walaupun PKR dan DAP sepakat menghantar satu nama iaitu Azizah sebagai calon MB Selangor.  Hak PAS untuk simpan lagi satu nama iaitu Azmin.  Sebelum ini, Mustafa Ali sebut PAS tidak mahu tuntut Kerusi MB Selangor dan PAS tidak akan letak calon dari parti PAS.  Tapi sekarang apa yang berlaku?

Jika PAS telah hantar nama Azizah dan Azmin ke Istana, PAS masih perlu menjawab mengapa ada seorang lagi calon dari PAS?  Bukankah itu menyalahi janji dan tidak pernah PAS sebut untuk turut menghantar calon sewaktu mesyuarat bersama PR?  Ada maklumat yang lebih dahsyat yang menjejaskan imej PAS iaitu tentang laporan PAS tidak hantar pun nama Azizah dan Azmin sepertima yang mereka persetujui di dalam mesyuarat PR.

Kita tidak bahas tentang hak PAS untuk buat keputusan meletakkan sesiapa saja yang PAS suka hatta calon dari PAS sendiri.  Cumanya, kita mahu tahu apakah parti Islam ini semudah itu mempersendakan keputusan mesyuarat bersama rakan-rakan PR?  Itu yang PAS perlu jawab....

49 ulasan:

  1. Balasan
    1. Bodoh. Ini takde kaitan dgn umno la

      Padam
    2. Mustafa ali orang umno kot. Kalau camtu kita serang dia besar-besaran, guna isu spender besar Stopa Ali

      Padam
    3. releks aa bro...

      kalu la WaPres ada kuasa buat keputusan, tak wujud la pakatan rakyat pasca pru12 dahulu...

      dah lama dah Hassan Ali jadi MB S'ngor...

      dalam hal ini Hj. Hadi konsisten...

      WaPres buleh setuju apa saja tapi keputusan muktamad di tangan presiden...

      Masalah sebenarnya ialah WaPres yang tak sedar diri...

      Persetujuan WaPres bersama parti-parti sepakatan cuma sekadar pendapat peribadi sahaja!

      Padam
    4. UMNO senyum aje....
      Tak kan senyum pun tak buleh??
      Sejak bila tak buleh senyum??

      Kahkahkahkah..
      Kan dah tergolek dog!

      Padam
  2. sekiranya benar apa yang akan di ketahui dan tidak ada nama adun PKR maka ini adalah musibah kepada PAS dan rakyat akan tahu bahawa inilah wajah Pas yang di bawa oleh Hj hadi dan Mustafa Ali serta ulamak jumud,Pas akan hancur.insyaalllah ,kerana mereka tidak menunjukan cara Islam yang sebenar,hendaknya untuk mendakwah kepada bangsa lain.MALU aku pengikut sebagai pengikut Pas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur Alhamdulillah. Pas mula menunjukkan kekuatanya..keluar dari kongkongan dan bebas dari menjadi pak turut kpd pkr dan dap.

      Kami memberi sokongan padu kepada kepimpinan HJ AWANG.

      Kita nyah keluarkn para parasite yg bertopengkn islam tapi punyai agenda dan tujuan jahat memecah belahkn islam.

      Takbir...

      Padam
    2. dan pas akan gagal mempertahankan sgor pru14, spt tganu dan kedah!!!

      Padam
    3. Kekuatan? Kat mana yang kuat? Berjuang lebih 50 tahun nak dapat 30 kerusi parlimen pun berjejeh, lagi mau rasa kuat. Jangan dok perasan lebih, kritik Pas bukannya kritik Islam. Buang perangai gerombolan keris bugil....

      Padam
    4. nama calon pun rahsia.. apa punya setiausaha agung la. apa nak dirahsiakan?

      Padam
    5. Janganlah kita saling tuduh-menuduh, Apa yang berlaku sebenarnya adalah balasan tunai daripada Tuhan kerana kita menjatuhkan kedudukan dan air muka seorang menteri besar yang jujur dan telus kepada kepentingan rakyat.

      Terima ajelah balasan Tuhan dengan hati yang terbuka. Terimalah kenyataan bahawa wakil Pas adalah lebih sesuai menjadi pengganti MB Selangor berbanding dengan pemimpin parti lain.

      Bukalah minda... Marilah berubah menerima kenyataan. Marilah kita teruskan kehidupan kita seperti biasa. Kita tidak akan berubah apa2 walaupun wan Zizah menjadi MB. GST tetap akan berjalan. Harga petrol akan tetap naik tanpa ada tanda2 nak turun. Insaflah. Kalau wakil Pas menjadi BM baru, kita tidak akan mati kebulur atau jadi papa kedana.

      Percayalah!

      Padam
    6. Terima kasih diatas ulasan yg mantap

      Padam
    7. memang Pas berjuang dh 50 tahun@ biasa kalah..yg merosakan Pkr,adlh 16 Sept@kajang move@gila kuasa MB Selangor..@nepotisme.trima hakikat,org sudah muak dgn kamu@DAP berbaik dgn PKR sbb ada 'udg sebalik batu'.trima hakikat@pru14,undi pkr merosot@krn kamu gpoh dlm berpolitik..

      Padam
  3. PKR ASYIK MEMPERTIKAILAN KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN PAS

    SELAM NI PKR JUJUR KA??? DOK HANTAM PRESIDEN DOK HANTAM PAS TU AMENDE????

    SELAMA NI DOK BUAT PAS MACAM PENCACAI JE..

    ELOKLAH PAS KELUAR PAKATAN BAGI ORG TAU BETAPA LEMAHNYA PKR

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAKBIR......!!!! SYUKUR ALHAMDULILLAH

      Padam
    2. Kalu Pas pun hantar 1 nama macam PKR/ DAP, mungkin hari ni dun dah bubar. Mungkin hari ni noh dah kemas2 baju nak pindah rumah baru!

      Nasib baik la Pas hantar 3 nama.....

      Padam
    3. PAS ker PIS ni...aku kompius laaa...

      Padam
  4. Semakin mengelirukan, semakin berbelit-belit dan semakin menarik. Bermula dengan kegilaan Anwar Ibrahim yang cuba menyambung BEHRANG MOVE pada penghujung 2008 kepada KAJANG MOVE pada pertengahan 2013, kini gaya permainan lebih dikelirukan oleh penyertaan PAS yang cuba dikambinghitamkan oleh Anwar Ibrahim pada mulanya.

    Semalam, PKR dimurkai DYMM Sultan Selangor kerana engkar titah apabila cuba memperbodoh-bodohkan DYMM Sultan Selangor dengan menghantar hanya nama Wan Azizah. PKR diperintahkan menghantar lebih dari dua nama.

    KETUM segera memanggil para pemimpin utama PKR untuk bermesyuarat tetapi sehingga ke tengah malam tadi, tiada sebarang keputusan yang terhasil. KETUM yang tetap berkeras hanya Wan Azizah calon tunggal PKR, enggan menerima cadangan lain. Dia hanya mendengar cadangan bagaimana hendak memaksa DYMM Sultan Selangor menerima kehendaknya. Selain cadangan itu, semuanya ditolak!

    Disebabkan tidak ada jawapan yang boleh diberikan dan kalau cakap berterus-terang, memang PKR menempah masalah besar, akhirnya kenyataan paling cliche dikeluarkan oleh PKR iaitu 'LANGKAH-LANGKAH PERLU DAN BERSESUAIAN' akan dibuat dalam tempoh 48 jam. PKR langsung tidak berani memberitahu tentang kemurkaan DYMM Sultan Selangor, malah mereka langsung tidak berani bercakap tentang perancangan besar Anwar Ibrahim untuk memaksa DYMM Sultan menerima tuntutannya.

    Manakala DAP yang tidak layak langsung untuk mencalonkan mana-mana ADUN mereka ke jawatan Menteri Besar Selangor, hanya mampu berkata, Istana Selangor tidak menghantar sebarang surat kepada mereka... kesiannya!!!

    Tetapi drama yang paling menarik sudah tentulah yang melibatkan PAS. Bocor sudah segala rahsia PAS sekaligus membuatkan para penyokong dan penjilat Anwar Ibrahim meloncat dan memaki hamun PAS sesuka hati mereka.

    Dan sekiranya, maklumat yang diterima adalah benar, PAS telah menyepak kepala Anwar Ibrahim dan Tony Pua sambil tersengih lebar.

    Dua pucuk surat telah dihantar oleh PAS dan tidak siapa tahu, surat manakah yang telah diterima oleh Istana Selangor. Dan besar kemungkinan calon-calon yang dikemukakan oleh PAS, diterima oleh Istana Selangor.

    Nama Azmin Ali mahupun Wan Azizah tidak terdapat langsung dalam kedua-dua pucuk surat tersebut!

    Dalam surat Hadi Awang, nama-nama yang diusulkan adalah: Iskandar Samad, Sallehin Mukhyi dan Yunus Hairi. Ketiga-tiganya adalah ADUN PAS.

    Manakala dalam surat Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali pula, nama-nama yang diusulkan adalah Dr. Idris Ahmad (PKR), Yaakob Sapari (PKR) dan Iskandar Samad (PAS).

    Ambik kau, Anwar Ibrahim... kau nak sangat permainan tikam-menikam belakang. Sekarang, PAS dah keluarkan apa yang mereka mahir semenjak dari tahun 1951 lagi. Itulah, orang kata sarang tebuan jangan dijolok. Kau jolok juga!

    Hahaha. ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa cerita??
      Dapat ker wan azizah jadi MB?

      kui kui kui kui

      Padam
    2. Allah itu Maha Adil.
      Lu buat orang...
      Orang buat lu balik.
      Allah bayar cash.

      Padam
  5. apa jua alasan..mungkir janji telah menjejaskan dengan teruk imej hadi dikalangan bukan islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wehh Leman...ko tau tak sbb nk jaga hati kafir la islam dan bangsa jadi huru hara skrg.
      Go fly kite la Leman oiiiii.......

      Padam
    2. Apa punya pemimpin...
      Buat strategi pom selalu kantoi tengah jalan.
      Baik dok rumah jaga cucu la woiii.
      Tak payah nak kipas2 tengah panas!

      Padam
    3. En.Suleiman
      #mungkir janji mnjejaskan imej Ust Hadi?
      -imej mana yg teruk?pecat MB selangor tnpa didakwa lagi di Makhamah@belumpun didapati bersalah. Imej DSAI yg sudah tercalar teruk@cuba lantik isteri sendiri. Cuba tnya org ramai..drp 10 org, brp sokong pkr skrg?0-10...jwpn, tiada..maaf ya

      Padam
  6. Mempergunakan agama untuk kerja kotor adalah perkara paling bangsat yang dilakukan (kalau benar apa yang diperkatakan) Jangan jadi seumpama Yahudi yang bangga serta yakin merekalah bangsa terpilih. Sekadar bertakbir selepas ceramah, gantung bendera, tampal poster gambar ulama suci lagi agung, dan menyertai demo sudah anggap diri serta parti menjadi pilihan Allah, tak lebih sekadar syok sendiri hampir setaraf Yahudi. Perbanyakkan istifar serta penilaian diri. Wallahualam a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Releks aa bro...

      kalu tak yakin "kerja kotor" telah berlaku, janganlah pulak kita menyambung lidah orang fasiq!

      Padam
    2. Bila kena kat muka pemimpin agung ko, mula la ko melalak Pas tu Yahudi la, munafik la.... Bila kena kat batang hidung pemimpin Pas, ko senyap aje macam Yahudi.....

      Padan muke dia!

      Padam
    3. 10.31....Hang yang kata orang lain setaraf Yahudei tu, hang la yang kena beristighfar!

      Padam
    4. Temberang pkr sudah smpai kemuncak,kerana tidak mahu mnyokong DSAI@pkr,utk melantik Wan Azizah sbgai MB Selangor@Pas dipanggil khianat.. Pkr sudah meroyan@nepotisme 2014@ fikir2kan..
      -terus bersama kepimpinan Ulama'-

      Padam
  7. Perangai munafik lebih teruk dari org kafir, jgn gunakan ilmu agama utk mendapat habuan dunia. Kalau hebat sgt kenapa geng UG ni tak masuk umno terus, kenapa nak heret parti PAS bersekongkol dgn umno. Jgn kita bersekutu dgn pemerintah yg zalim dan korup. Mana hukum/dalil yg bolehkan org Islam bersekutu dgn pemerintah yg zalim. Tengok ajelah PAS nak buat muktamar di JB tetapi dilayan macam kucing kurap oleh umno. Ini pun geng UG masih tak nampak? Kamu nak sokong najib & rosmah tu sebab dia ikut Islam atau melayu?

    Ingatlah nabi tak ajar kita mungkir kpd janji hatta dgn org kafir kecuali mereka khianat kpd Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi nk kaitkan umno. Korang mmg hampehhh

      Padam
    2. Mengikut pd kenyataan Salahuddin Ayub itu, jelas jahat sangatlah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan PAS nak buat muktamar pun, dizalimi, disekat dan dianiayai. Jawapan yang diberikan juga menyalahkan UMNO-BN kerana telah memujuk dan memaksa pemilik tanah SUTERA MALL untuk membatalkan perjanjian sewa tanah tersebut untuk kegunaan muktamar.

      Maka berkokoklah sekalian Pakatan Rakyat kononnya, UMNO-BN jahat!

      Salahuddin Ayub barangkali langsung tidak terfikir bahawa surat pemberitahuan oleh pemilik tanah tersebut akan terbocor ke tangan awam. Dan kenyataan di dalam surat tersebut, sangat jelas bahawa ada penyelewengan yang telah dilakukan sehinggakan RM50,000 lagi wang sewaan tidak dijelaskan walaupun selepas TIGA KALI PERINGATAN diberikan!

      Bayaran tersebut yang sepatutnya dilunaskan selewat-lewatnya 15 Ogos, masih tidak diterima oleh Sutera Mall. Sekaligus membuatkan perjanjian untuk sewa tapak tersebut dibatalkan setelah peringatan demi peringatan diberikan.

      Ke mana duit tersebut telah 'menghilang'?

      Pastu nak salahkan UMNO. Bodoh betul TN 11.29 di atas

      Padam
    3. Amnos memang cam gitu....
      Suka main baling2 batu sembunyik2 tangan

      Padam
  8. dalam bab MB ni,aku rasa PKR yg buat perkara ni jadi haru-biru sbb pihak istana minta lebih dari 2 nama tapi depa tetap degil dgn menghantar 1 nama.awat salah ka Pas bagi 3 nama utk istana pilih walaupun 1 nama dari Pas sendiri.hampa fikir dalam2 dalm perkara ni.jgn tau dok hentam Pas saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Encik Li...dia org bukan degil
      Dia orang tak paham bahasa Melayu
      Dia orang tak paham maksud frasa "lebih daripada 2 nama" yang Tuanku Selangor mintak
      Sebab siang malam dia orang makan keju dan mentega
      Dia orang tak makan belacan!!
      Sebab tu tak paham bahasa!!

      Padam
    2. Padan muka dia....
      Puas hati dia sekarang?
      Dia buat orang, orang buat dia balik!!

      LANGKAH TEKANGKANG

      Padam
    3. Padan muke!!
      Makbol doa aku

      Padam
  9. Semuanya bermula daripada kegilaan Anwar Ibrahim untuk menjadikan isterinya sebagai Menteri Besar Selangor setelah dia tidak layak kerana disabitkan dengan kesalahan meliwat dan dijatuhi hukuman penjara 5 tahun.

    Anwar Ibrahim menggunakan modus operandi yang hampir sama dalam BEHRANG MOVE pada penghujung 2008 ketika dia bergelut dengan ketakutan setelah bekas pembantu peribadinya membuat laporan polis yang dia telah diliwat oleh Anwar Ibrahim.

    Bagaimanapun, KAJANG MOVE tidak berjalan lancar, sama seperti BEHRANG MOVE apabila Khalid Ibrahim enggan tunduk kepada desakan Anwar Ibrahim agar meletakkan jawatan dan memberikan laluan kepada Wan Azizah.

    Bermula dari situ, PAS dipersalahkan oleh PKR walaupun sebenarnya PAS langsung tidak terlibat dalam usaha menggulingkan Khalid Ibrahim dan mengucar-ngacirkan pentadbiran negeri Selangor.

    Sekarang, para macai dana pemimpin PKR yang malu untuk mengakui bahawa KETUM mereka gila meroyan dan gila syahwat, cuba menyalahkan PAS sepenuhnya, bahkan menghalau PAS keluar dari Pakatan Rakyat dengan alasan, PAS telah menikam Pakatan Rakyat dari belakang!

    PKR memang gila... segila nafsu songsang KETUM dan gilanya lakonan Wan Azizah dengan kipas Cina dan sarung tangan putihnya....Mujurlah Nurul Izzah tak pakai bra kat luar baju kurung atau menyerlum spender kat atas kepala menggantikan tudung... kalau tidak, makin sahihlah seluruh keluarga peliwat itu terdiri daripada manusia sakit otak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai AMNO kalu komen tak sebut pasal liwat- meliwat, mesti tak sah punyer!!

      Padam
    2. Kita musti sentiasa ingat der....pemimpin kita tu peliwat der...bak kata org putih, liwat dan Anwar tu sinonim der....apa nak buat der...dah nasib badan pemimpin kita selera dia gitu der...

      Padam
  10. Pakatan konon.. buat kerja secara rahsia. munafik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Padan muka ko
      Puas hati ko sekarang?
      Ko buat orang, orang buat ko balik!!

      LANGKAH TEKANGKANG

      Padam
  11. Akhir nya. ...kebenaran mengatasi kebathilan..syukur Alhamdulillah ramai dah sedar. Semoga Selangor Darul Ehsan dilindungi Allah swt

    BalasPadam
  12. Daun KETUM diwartakan sebagai dadah berbahaya dan HARAM
    kikikik

    BalasPadam
  13. Kajang Move dah jadi Kajang Pak Malau Kajang Berlipat...Jijah melilau kipas sepat

    BalasPadam
  14. Yang berbohong adalah DSAI dan PKRnya dengan tema langkah ke Putrajaya menerusi Kajang Movenya.

    BalasPadam