RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 29 Jun 2015

"ANJING DAN SERIGALA" - FITNAH EDAR PIL GUNA, GUNA TAKTIK ITU JUGA....

APABILA disebut menyalak seperti "anjing dan serigala" buat mereka yang kononnya menolak hukum Hudud, Hj Hadi kata "siapa makan cili banyak sangat, terasa pedas".    Ini kenyataan beliau setelah ramai pihak yang mempertikaikan 'uslub' beliau yang bagi aku pun tiada hujah langsung.

Pertamanya, sindiran "siapa makan cili, terasa pedas", itu adalah ayat biasa yang beliau gunakan untuk cover dirinya setelah membuat tuduhan.  Dalam isu fitnah edar pil kuda dulu pun, gitu jugalah jawapannya "siapa makan cili, terasa pedas", dan sampai sekarang dia sendiri tidak kenal siapa yang edar pil kuda itu.  Sebab itu di mahkamah, hakim menyebut memang terdapat unsur fitnah, tetapi 'fitnah umum', tidak sebut nama.  Maka, Hj Hadi menang kes.  Ini saja cara mahu cover, walaupun amat-amat tidak bertanggungjawab atau bijak.

Begitu juga apabila beliau sebut merreka yang menentang hukum Hudud itu umpama salakan 'anjing dan serigala".  Apabila ramai yang mempertikaikan cara dakwah Hj Hadi itu, beliai cover lagi dengan contoh makan cili.  Siapa yang makan cili?  Memang Hj Hadi tidak akan tahu dan kenal siapa yang makan cili itu sepertimana beliau tidak akan tahu siapa yang edar pil kuda dulu.

Hj Hadi mempunyai masalah untuk membezakan mereka yang mengkritik beliau dengan menghina beliau selaku Ulamak.  Sama juga, dia ada masalah untuk membezakan orang yang menentang hukum Hudud secara mutlak dengan orang yang berbeza pendapat dan pendekatan berkaitan perlaksanaan hukum Allah tersebut.  Ini masalah Hadi yang besar.  Adakah beliau mahu tutup malu kerana RUU Akta 355 telah memalukannya selaku Presiden yang gagal dan tertipu berkali-kali oleh Umno?  Beliau tidak malukah untuk bercakap tentang anjing dan serigala sedangkan yang "menganjingkan'nya adalah pihak yang berjanji untuk membantunya melaksanakan RUU Akta 355 yang selalu dianggap Hudud itu.

Sebab itu aku tidak hairan pimpinan Hj Hadi sekarang, hancur...

18 ulasan:

  1. memang hj hadi tak tahu siapa .tetapi dia meroyan sendiri .dan hampir dia tak tahu apa yang diucapkan ,tak percaya tunggulah akan ada penafianya ,bahawa dia tak kata ornag tolak hudud macam anjing dan serigala.kiat mohon agar jangna dia pulak yang menyalak .waliyazubilllah.tapi apa taraf ulamk ini.malu Malaysia ada ulamak dilebelkan ulamak duinia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalah lepas tu mengamuk2 ikut sentimen nk tubuh parti baru...itu x hairan? itu x hancur kepala otak mereka? time for brain scan dah ni

      Padam
    2. Meroyan sebab ramai nak keluar...takut hilang undi...kat kelantan pun belum tentu dapat...Pantai Barat konfem hilang kerusi...

      Padam
    3. Menang Tim Presideng kerjanya dok cover Tuang Presideng yang "gila mulut". Nasib baik Abg Mat Sabu tak menang, kalau tidak dia pun jadi barua Presideng gila tu. Bukannya berkerja untuk Parti dan rakyat tapi untuk cover gila babi Presideng flip-flop PAS PUS tu. Persoalannya bolehkah lebai dan serban yang agresif dan bodoh yang menang dalam pemilihan Muktamar ke-61 tempoh hari boleh berkerja dan membangunkan parti? Aku rasa puak-puak jahanam ni hanya boleh menjahanamkan parti dan kemampuan mereka hanya menukar kereta yang berjenama mewah di sampin menambah jumlah bini yang sedia ada.

      Padam
  2. hanya yg buta fakta sejarah dan buta bahasa tidak dpt memahami...tetapi mereka yg igt fakta sejarah dan faham seni bahasa...mereka memahami...ada juga yg memahami...tetapi berpura2 tidak memahami...kerana berpura2 tidak memahami lebih menguntungkan....biarpun zalim.

    BalasPadam
  3. Siapa anjing dan serigala? Merekalah PIMPINAN PAS dan ULAMA PAS yg memakan rasuah dan mencintai dunia lebih dari akhirat.

    BalasPadam
  4. ilmu sastera rendah...habis kuat baca majalah gila2...bila org berckp tahap sastera tinggi...mula x faham..jenis pra matang

    BalasPadam

  5. Ddlm Quran..

    ALLAH tlh pon berfirman..

    Selain drp Jin & Manusia..

    ...."bhwsanya tlh berTASBIH smua makhluk2 dilangit & bumi kpd ALLAH.."

    >>bukti bhw smua makhluk2 trmasuk ANJING-srigala-BABI punya fitrah-LURUS

    >>makhluk2 ANJING-srigala-hattaBABI skalipon,mmiliki akidah, AKIDAH-suci-LURUS

    >>Rujuk surah Al-Kahfi bgmn anjing mnjd shbt-SETIA mukmin yg SEJATI

    >>Fitrah & AKIIDAH makhluk2 itu tak pernah SONSANG-sesat-&-MURTAD AKIDAH

    AKIDAH-LURUS anjing-BABI-srigala..tidak sskali onar-bengkok-khianat-FITNAH

    AKIDAH-fitrah-LURUS mrk hanya bertasbih kpd ALLAH..


    TETAPI

    Sebaliknya..

    Sapekah yg TERANG2 mlanggar-ONAR-bengkok-PUTAR-khianat-FITNAH dikalangan ummah?



    SUMBER

    SUMBER AKIDAH

    Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..

    --1) Quran
    --2) Hadis
    --3) Itjmak
    --4) Qias

    1) Quran

    Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana lebih drp 6000 ayat itu dan Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting lg maha7Penting itu yg ada mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? kpd ssama manusia???!

    2) Hadis

    Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!

    3) Itjmak

    Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!

    4) Qias

    Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!



    INGAT!

    INGAT wajib INGAT!!

    4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

    ....akidah-SONGSANG
    ....akidah-SESAT ....
    ....akidah-MURTAD

    AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT..dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT tipu-samar-KLIRU kpd ummat!!!



    Didlm Quran..

    ALLAH tlh berfirman..

    "..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mbunuh"

    Jadi..

    LAYAK?

    LAYAKkah??..

    ...pmbawa AKIDAH-songsang-sesat-MURTAD-khianat-FITNAH brcakap tentang hudud ALLAH???

    BalasPadam
  6. Ulama yang selalu mengeluarkan perkataan-perkataan menghina, adalah ibarat pemakan bangkai serta meminum air longkang yang menyebabkan mulutnya berbau busuk. Kenyataan ini tidak ditujukan kepada sesiapa, jika ada yang makan cili tentu terasa pedasnya.

    BalasPadam
  7. PAS hilang identiti sebagai parti yang berasaskan Islam apabila membiarkan "budaya kempen kotor dan penuh fitnah" dalam pemilihan parti ...
    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI yg penuh dgn akhlak membarua, mentolol dan menjebonkan orang lain. Saya menyeru ahli PAS lepas lah jawatan anda dlm sebarang post dengan DAP di Pulau Pinang dan Selangor sebagai bukti masih bermaruah dan bertelur demi memenuhi kehendak dewan ulama/muktamar.

    Duvid ka maruah ka

    BalasPadam
  8. dulu dia yang kata orang mulut cirit birit,ha sekarang dia yang mulut cirit birit.kata tu dah kembali pada tuannya. ALLAH swt dah campakkan kedalam hati haji hadi dan geng proula mama perasaan takut,bimbang,keluh kesah yang tak tentu hala akibat perbuatan dan pertuturan yang menghentam pihak yang tidak sebulu,sependapat dan sehaluan dengan puak ni.tak ada kata maaf dari mereka2 ini.seolah2 mereka saja yang betul.tunggu dan lihatlah akan ada perkaataan yang pelik2 keluar dari mulut2 yang mengaku ulama.ini bahanannya bila bercakap guna kepala lotot dan siku.adakah ini BALA DARI ALLAH swt?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko mmg musibat kapir laknat hina dan pitnah ulamak

      Padam
  9. semuanye meroyan macam orang gila..sama dengan admin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntah le...aku pun heran tgk perangai puak jebon LGBT liberal melayu songsang tu semua. Dah menggila sana sini sejak kalah dlm muktamar haritu.

      Padam
    2. SPESIS YG ALLAH TUNJUKKAN KEBENARAN PD KITA. SELEPAS PUAS MELONTAR FITNAH PD PEMIMPIN MELAYU ISLAM KINI MRK BERALIH UTK MENGHINA DAN MEMFITNAH ULAMAK.

      NNT KITA LIHATLAH BERAPA RAMAI SPESIS PUAK NI JADI SEWEL. KITA TERAJANG JE MRK KE HOSPITAL TG RAMBUTAN.

      Padam
  10. Maaf.. aku tak nampak di mana silapnya kenyataan TGHH.. kalau kita x tergolong dlm golongan yg beliau sebut mohon jgn terasa.. tgk komen2 mcm dah terasa.. huuuuuu..

    BalasPadam
  11. Maaf.. aku tak nampak di mana silapnya kenyataan TGHH.. kalau kita x tergolong dlm golongan yg beliau sebut mohon jgn terasa.. tgk komen2 mcm dah terasa.. huuuuuu..

    BalasPadam
  12. Maaf.. aku tak nampak di mana silapnya kenyataan TGHH.. kalau kita x tergolong dlm golongan yg beliau sebut mohon jgn terasa.. tgk komen2 mcm dah terasa.. huuuuuu..

    BalasPadam