RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 10 Jun 2015

KRISIS PAKATAN ADA HARAPAN PULIH JIKA SAMA-SAMA BUANG SIFAT EGO

KRISIS di antara PAS dan DAP masih ada harapan untuk dipulihkan,  Banyak kaedah untuk menyelesaikan dengan satu syarat iaitu masing-masing samada PAS atau DAP, termasuk juga KEADILAN mesti buang jauh-jauh sifat ego, di dalam masa yang sama dasar atau prinsip parti masing-masing dipertahankan.

Semua parti ini pernah lakukan kesilapan, itu mesti kita akui.  Pakatan masih beruntung kerana kita masih berbalah di dalam soal perbezaan pendapat dan pendekatan, bukan berbalah untuk merebut harta benda negara.  Itu beza kita dengan rejim amno/Bn.

Jika semua akur bahawa kehendak rakyat mahukan perubahan dan mahu lihat rejim yang memerintah sekarang ini ditumbangkan dan diganti dengan kerajaan Pakatan itu tidak menyalahi dasar parti masing-masing, apalah salahnya kita tumpukan kehendak rakyat yang lebih 50% menyokong kita di dalam PRU 13 yang lalu?  Apakah tidak boleh kita bertolak ansur dan berkorban sedikit untuk lupakan perbalahan demi rakyat tercinta ini?

Kesemua pemimpin di dalam Pakatan harus bertemu segera, lupakan yang lalu dan tumpukan yang ini.  Jika PAS kembali semula terima DAP, dan DAP pula terima PAS di Sabah mahu pun di Sarawak serta KEADILAN lebih menghormati rakan-rakannya, maka kita perbetulkan semula kekusutan sebelum PRU 14 yang akan datang.  Kita sudah tiada Anwar dan Tok Guru Nik Aziz, maka mahu atau tidak, kita mesti berdiri dengan kekuatan yang ada.  Pasti rakyat akan bersama kita.

13 ulasan:

  1. BARU NK HULUR TGN NAK BANTU DAH KENE LUDAH KT MUKA DEK ANAK TUAN GURU SIFU BESAR WAL AHLI NUJUM..LKS...TAKPE...ITU TALAK SOMBONG...

    ULAMAK BARU BUAT USUL....PIUHHHH RIUH SEKAMPUNG DENGAN PEGUAMNYA MENOKOK TAMBAH...BEKAS SU PUN MENAMBAH...BEKAS TIMB PUN MENAMBAH...BEKAS PEMUDA PUN MENAMBAH...BEKAS PENYANYI DAN PELAWAK PUN NAK MENAMBAH....TAKLEH ROSAK DAR DARI DALAM...DARI LUAR PULAK...DGN MCM2 KENYATAAN AGAR ULAMAK DIPANDANG HINA...HANYA KAMI YG PANDAI UNDANG2...HANYA KAMI YG PANDAI MENTADBIR....HANYA KAMI...KAMI..KAMI...KRN KAMI DIBUAT DARI API...SANA DIBUAT DARI TANAH........INILAH DIA SIFAT ORG YG KALAH...TAI MEMEKAK2 DARI TEPI JALAN...DALAM SIBER MMG GAH...KT LUAR...ALLAHU ROBBI...RAKYAT MELUAT...NAK SGT DGN DAP ELOK LA...NANTI KITA SEMUA SEMBAH TUHAN ALLAH...PESTA BEER BAGUS UTK EKONOMI NEGARA...MURTAD PUN APA NK PELIK...DEPA PUN BKN SUKA PD ISLAM DAH...KEBEBASAN MAAAA....ZAKAT BAK MAI KT KAMI ORG KAPIAQ SIKIT NO....NAK HUDUD? JGN HARAP SEKALI...BIARPUN KLU HUDUD DIPINDA...BERKALI2...SORI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu ni gila ke apa...merapu x habis2.Buat penat saja lu membebel sebab tak lama lg tok guru lu akan jilat balik pungkok cina Dap!!! Sembang kemaih last sekali jilat balik....memang bangang sunguh puak2 ni!!!!

      Padam
  2. bhai 1225 mereka lebih paham soal undang undang dan cara muktamar dijalankan lu ni siapa nak persoalkan.kalau tak tahu jangan nak tunjuk yang lu ni bodoh macam ulamak ulamak yang menang cara kotor tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bangang bererti ulama yang baru menang dalam pas

      Padam
  3. saya tuntut > Pas dalam kerajaan Negeri Pulau Pinang mesti letak jawatan dulu demi menjaga maruah Ulama dan Muktamar.Kata dah putus tapi masih nak kerja dengan DAP. Kan DAP nak ganti puak tu dengan Melayu lain. Tuan Haji kalau dah putus LETAK JE LAH JAWATAN tak kan masih terkinja-kinja kata masih belum muktamad.

    Saya memilih untuk mendengar dan patuh kepada Muktamar jadi lepas lah jawatan tu dalam mencari Redha Allah. Di mulakan dengan jawatan di Pulau Pinang dulu. Pernah dengar ke UMNO Perak lantik ahli majlis dari PKR atau DAP atau PAS. Tak ada kan kerana tiada hubungan. Jadi begitu lah di Pulau Pinang bila tiada hubungan wajar pulang balik apa yg diberi. Bagi lah peluang Melayu lain yg isi jawatan tu.

    Kita mesti jaga maruah ulama, kita mesti pilih ulama dari ringgit dan kita mencari Redha Allah tidak bersekongkol dgn DAP.


    Patuhi Muktamar dan dengar usul Dewan Ulama

    BalasPadam
  4. aku tak ambik 'port' dap dan pkr yang aku kesah tu pas ,dah terang lagi bersuluh mp pokok sena kata ostat hadi yang benaqkan usul putus hubungan ngan dap tak dibahas.kecalaruan berlaku dalam pas ostat sebagai presiden dulu kini dam selamanya,sepatutnya yang dia kena beri penjelasan,kena banyak bercakap. apa yang berlaku dalam pas dia banyak berdiam diri. sekarang sapa yang 'EGO'?

    BalasPadam
  5. Setuju...betul tu. Tapi PAS kata menang tak penting. Amacam? Lagipun dah berbalas tembakan sampai berlubg dah badan. Kwn tu putus dgn Presideng shj...kwn ni putus dgn 1 parti tu tapi masih dlm PR? Tak ke celaru? Betul le Azmin kata permainan budak2.

    BalasPadam
  6. MACAI DAP MENGAMOK HAHAHA

    JILATLA PUNGGONG GUAN ENG, DIA PEMBELA ISLAM,DIA TAK PERNAH USIK ISLAM HAHAHA.
    DIA JUGA PEMBELA ORANG MELAYU...TENGOK MELAYU PP SEMUA DAH SENANG SEKARANG HAHAHA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas tok guru lu jilat nanti,lu pun jilatlah sama ye...maklumlah walaq katakan!!

      Padam
  7. pegi mampos sama PKR DAP….lu mati nanti din lu kasi suruh DAP sembahyang sama lu….

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo lu mati nanti gua suruh Mca,mic dan gerakan sembahyang sama lu...oppps ada lagi......makkal sakthi pun boleh juga.

      Padam