RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 18 Februari 2016

AMANAH SERANG PANTAI TIMUR


BARU-BARU ini Presiden Amanah, Mat Sabu telah berkunjung ke Terengganu lagi.  Selain dari program ceramah, turut diadakan adalah Forum Soal-Jawab untuk rakyat Terengganu mendapatkan info-info semasa berkaitan politik negara khususnya politik dan perjuangan parti Amanah itu sendiri.  


Sebelum ini ada yang berpendapat, Terengganu bukan tempat Amanah untuk mencari pengaruh kerana Terengganu adalah kubu kuat Pas.  Ternyata itu anggapan silap kerana semenjak parti Amanah ditubuhkan, entah beberapa kali program-program Amanah diadakan di negeri tersebut.  Ertinya, Amanah amat teruja untuk memperluaskan pengaruhnya.  Ada yang mempersoalkan kehadiran di program-program Amanah kononnya tidak ramai.  Mereka bandingkan dengan program-program Pas yang telah tertubuh tahun 1951 lagi.  Bagi aku, kalau di satu-satu tempat kehadiran seramai 50 orang saja untuk program-program Amanah, itu sudah mengkagumkan terutamanya kalau di Terengganu.  Aku masih ingat,  sebelum era reformasi dulu program-program Pas pun mahu mencecah 50 orang amat sakit.


Itu biasa, Amanah sememangnya amat ditakuti akan pengaruhnya.  Walaupun digelar sebagai parti nyamuk, namun kehadirannya sentiasa menjadi perhatian.  Pada 22 Feb ini nanti, Presiden Amanah akan ke Pahang pula selama tiga hari.  Pada 22 Feb, program beliau di Jerantut.  Pada 24 Feb, program ke Temerloh dan berakhir di Kuantan, Indera Mahkota, Paya Besar dan Pekan dalam satu program di Indera Sempurna.

Pahang juga dikatakan tidak akan ditembusi Amanah.  Namun kehadirannya menunjukkan Amanah bukan parti penakut.  Di mana saja ada Umno/Bn, Amanah akan datang bersama panji-panji Pakatan Harapan.  Syabas, Amanah!!


20 ulasan:

  1. Aduh...sakit perut aku...nak gelak besar nanti kata takabur pula! Anyway...selamat berangan PAN Imayam @ kuli DAP sekular

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau kuli siapa??? Kuli PASChai??? Parti yang suka melabelkan orang....apa hukum melabelkan orang dalam islam yer??? nama jer parti islam...akhlak tidak menunjukkan islam...malah lagi teruk dari orang kafir...

      Padam
    2. 1. pas tuduh DAP sokong TPPA.

      pas kunun bantah TPPA

      tapi pas peluk puak yg sain TPPA

      bermakna pas tidak sedar tersokong dap yg dikatakan sokong TPPA yg disain oleh puak yg pas peluk cium

      bermakna pas lah yg diperkuda diperbabi dan ditunggang kehulu kehilir oleh dap dan umnu

      2. pas nk perjuang hudud (kunuuunnya).
      pas kata dap pkr bantah hudud.

      umnu pun tk minat hudud.

      tiba2 pas peluk cium puak yg tk minat hudud.

      sampai masa bentang hudud, pas ghaib ke jepun tk bentang hudud.

      maka hudud tinggal kenangan.

      ini bermakna pas tunduk kpd umno pkr dan dap.

      maka pas sekali lagi diperkuda diperbabi dan ditunggang ke hulu ke hilir oleh umnu pkr dan dap

      3. umnu pkr dap dikatakan sekular. pemisahan agama dan politik (mengikut fahaman sempit tentang sekular)

      pas kunun tolak pkr dap kerana sekular

      tiba2 pas peluk cium puak yg pas sendiri kata sekular iaitu umnu.

      pas hanya mau hudud. isu kehidupan rakyat tidak dipedulikan. balak disapu juga.

      bagi pas negara islam hanya hudud. maki hamun curi balak itu tidak kena mengena dgn islam.

      itu bukti pas yg sekular. sekular yg bertopeng islam.

      so saifool... tidor itu lebih baik dpd merapu (3x)

      Padam
    3. Anak sapa la ni? Ada otak tapi tak berakal. Ini mesti penyokong pas pis pus kan? Selalunya yang bodoh2 macam ni penyokong pas pis pus. Wakakaaa

      Padam
  2. oi saifool...

    ko kata PAN kuli dap secular? ko ada bukti ke, saksi ke? kalau tak ada ko sama mcm presideng mu yg kaki fitnah kaki label org...

    bila org kata najib rembat duit rakyat, presideng mu minta bukti. tp bila presdieng mu sendiri tuduh org pil kuda kominis, tak ada pun tunjuk bukti.

    memang celakalah kaum2 spt mu tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas nk tutup kelemahan dan kebodohan diri dgn menyerang org lain supaya penyokong tak nmpak kebodohan mereka dan penyokong pun turut jadi bodoh terikut ikut dgn rentak tari pemimpin2 mereka...mereka memang sah bodoh sbb ditipu umno berpuluh2 kali masih tak sedar diri dan ini adalah fakta!!!. Pas tidak mempunyai ciri2 kepimpinan islam langsung selain jubah dan serban besar saja..syaitan dan yahudi pun boleh bertopeng mcm tu.. ajaran mereka terlalu mirip dgn syiah dan yahudi@abdullah bin sabak seorang munafik.

      Padam
  3. Pas Pis Pus bakal pupus di bumi Malaysia....Hidup PAN!!!Hidup PAN!!!

    BalasPadam
  4. Pas pasti terkubur selepas pru14...pas boleh berangan dgn kenangan2 indah di masa lalu tapi suasana sudah berubah pada hari ini..atas kertas pas ada 1 juta ahli tetapi wajib diingat bahawa 95% ahli2 ini hanya tunggu masa utk berhijrah ke parti AMANAH...boleh dikatakan 95% ahli2 pas adalah hasil dari gerakan gelombang reformasi dan bila pas tinggalkan gerakan reformasi bererti pas pasti kehilangan 95% ahli2nya nanti..pas dibawah hadi tidak ajar keindahan islam kepada rakyat tetapi mereka memaparkan wajah huduh tanpa topeng mereka kpd rakyat..seolah olah meteka ini cuma ulamak jadi jadian dari syaitan iblis yg memesongkan manusia dari ajaran islam sebenar...demi Allah saya tidak mempercayai mereka dan mereka menyebar ajaran islam yg sesat@ syiah.

    BalasPadam
  5. Wan rosli dh tukar nama lgi ker

    BalasPadam
    Balasan
    1. wang ro$li dah jadi wang ro$linah... dah tak ada t*l*r... huhuhu...

      maaf ye wang ro$li... gurau aje..

      Padam
    2. dia sepupu wan ro$mah

      Padam
  6. Macai pas lagi teruk dpd macai umngok..

    BalasPadam
  7. Di harapkan semasa AMANAH mengadakan road-show di PAHANG nanti jangan lupa menziarahi si lebai malang yang bernama Mokhtar Senik untuk mendapat kan input mengapa dan bagaimana di boleh meyakin kan PAS agar memutuskan hubungan dengan DAP?

    Saja aku menimbul kan nama ini kerana akhir akhir ini nama tersebut sudah di pinggirkan mau pun oleh PAS, PIS, PUS sendiri. Atau parti agama itu sudah malu kerana berjaya di tipu oleh bekan tahanan ISA, pelari anak gadis orang yang menjadi anak murid nya dan bekas ahli AL-MAINAH.

    BalasPadam
  8. Tanpa nama 9.02,kau janagn marah dia .otaknya dah beku.di robotkan oleh Hadi.tak bolih buat apa2 dah .kalau Hadi buat semua ok kalau orang lain buat terus berdosa.kesia dia .nampak macam cerdik tapi dungu ,bodoh .lembam .macam ada.

    BalasPadam
  9. Terima saje hakikat pan masih belum berjaya memikat hati org melayu malah cina sekalipun.. redho kan lebih menenangkan jiwa..

    BalasPadam
  10. Kau mmg redho dok dlm tong taik dgn tuang presideng kau tu..

    BalasPadam
  11. 730

    itu lebih mulia dpd redho membela cium peluk org yg zalim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zalim pun ada mcm2 kategori.. ada yg langgar sumpah baiah dn mcm2 lg..

      Padam
  12. Sumpah baih paspispus tak sah..poodaah!

    BalasPadam