RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 19 Jun 2016

KEPUTUSAN PRK SG BESAR DAN K.KANGSAR - AMANAH BERJAYA TAWAN KERUSI TRADISI PAS

ALHAMDULILLAH.  Keputusan PRK Sg Besar dan K.Kangsar telah pun diumumkan awal malam tadi.

Kita sedar, Sg Besar dan K.Kangsar adalah kubu Umno/Bn setelah mereka menang di dua kawasan tersebut di dalam PRU13 yg lalu. Kita juga sedar, Sg Besar dan K.Kangsar juga diwar2kan oleh Pas sebagai 'kawasan tradisi' mereka sehinggakan diberi amaran oleh Pas sila 'ukur baju dibadan sendiri' bagi sesiapa yang ingin bertanding di dua kawasan tersebut. Ertikata lain, Pas mengaku hebat dan gagah di 'gelanggang tradisi' mereka.

Apabila Amanah dipilih untuk mewakili PH bertanding di dua Kerusi berkenaan, lojiknya tentulah Amanah akan menjadi 'lauk' bukan sahaja oleh Umno/Bn tetapi oleh Pas di situ. Apatah lagi Amanah baru berusia 7-8 bulan saja berbanding dengan Pas yg lebih tua dari Umno/Bn.

Walaupun Amanah dikira masih mentah, tidak miliki kekuatan jentera yg hebat seperti Pas jauh sekali berbanding Umno/Bn, namun Amanah bertuah kerana bersama PH di mana Keadilan dan Dap bersedia membantu Amanah. Bukan mudah untuk bertanding di Kubu Umno/Bn dan \kawasan tradisi' Pas, tapi Amanah tidak pernah gentar untuk lawan rejim dan sekutunya.

Amanah hanya ada kekuatan semangat dan sedikit jenteranya dan tentulah Amanah bergantung juga kepada jentera rakan2 di dalam PH. Pas pula seperti yg kita selalu dengar memiliki jentera yg kuat apatah lagi di kawasan tradisinya sendiri. Lebih2 lagi semenjak berjinak dengan rejim Umno/Bn, hampir setiap malam Pas berpeluang keluar di TV3 suku untuk berkempen dan mnghentam Dap dan Amanah yang lazimnya kerja2 seperti ini Umno yang lakukan. Pimpinan Amanah atau Dap tidak berpeluang untuk menjawab fitnah atau tuduhan2 dari Pas. Itu kelebihan besar yg ada pada Pas.

Alhamdulillah, tanpa ramai menjangka Amanah mampu mengatasi undi Pas di Sg Besar yakni di kawasan tradisi Pas. Sewaktu PRU13 yg lalu, Pas dapat undi di Sg Besar sebanyak 18, 296 undi. Kali ini, dalam PRK yg diumumkan semalam, Pas hanya dapat undi 6, 902 undi. Ke mana larinya ribuan undi lagi?

Begitu juga di K.Kangsar. Ini juga 'kawasan tradisi' Pas dan tentulah mempunyai jentera yg hebat. Pada PRU13 yg lalu, Pas dapat undi di kawasan ini berjumlah 13, 136 undi. Di dalam PRK kali ini, Pas hanya dapat jumlah undi sebanyak 5, 684 undi sahaja. Ke mana perginya yang lain?

Daripada dua kawasan tersebut, Pas kehilangan pengundi sejumlah 18, 846 pengundi. Katakanlah 5K tak balik mengundi, takkan selebihnya lari kepada Umno/Bn? Ke mana perginya undi Pas? Di K.Kangsar, undi Pas melebihi undi Amanah dengan jumlah yg amat tipis sekali meskipun itu 'kawasan tradisi' Pas.

Oleh itu, memang wajar Amanah diberi pujian kerana berjaya tawan satu "kwasan tradisi' Pas dan beri saingan sengit di satu kawasan lagi serta menafikan jangkaan sesetengah pihak bahawa parti 'nyamuk' ini akan hilang deposit.

Bagi PH, tentulah keputusan ini akan dijadikan pencetus semangat bagi menghadapi PRU14 akan datang. Kami yakin, tanpa penyatuan kami pasti gagal untuk beri saingan atau menumpaskan rejim dan kami tidak percaya bersendirian itu lebih baik dari bersatu.

27 ulasan:

  1. Adei ! Adei ! ..... sakit perut la pulak sbb sahur dgn gulai patin tempoyak basi ....... proooot ! .... ah ! baru lega !

    BalasPadam
  2. Dah kalah tu dah la tuan..tak guna bising2...hakikat nya PH ke PAS ke akan kalah kalau sama2 bersaing..yg akan menang ialah BN..bagus juga sekurang kurang UMNO dominan dalam BN..berbanding dengan PH..parti dominan adalah DAP

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal apa hang kata dap dominan??hang ni jenis macai 24jam salahkan dap kalau kentut pun mesti dap yg salah btl x.kahkahkah

      Padam
  3. Parti dominan bukan DAP. DAP tidak dapat membawa 50 % pengundinya mengundi Amanah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa yg sengkat akai yg kata DAP dominan dan DAP nak perintah Malaysia ...bengap. Berapa kerusi Parlimen yg DAP ada dan dipertandingkn..x cukup utk perintah Malaysia. malukan Melayu dan Islam je..

      Padam
    2. Depa yg sengkat akai yg kata DAP dominan dan DAP nak perintah Malaysia ...bengap. Berapa kerusi Parlimen yg DAP ada dan dipertandingkn..x cukup utk perintah Malaysia. malukan Melayu dan Islam je..

      Padam
  4. Kena tggu spesies2 pemakan dedak pupus baru parti lain dpt perintah malaysia..yg nyatanya kaum melayu mmg buta hati perut masih lg boleh digula2kan dgn bermacam dedak..pemimpin dah rupa penyamun pun masih nak sokong lagi..itulah me..layu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu mmg spesis bengap tmbhn dlm2 kg nun.aku pnh jmpa sorg tuA kg dia kata lantakla umno nk rompak ke apa ke xkisah la asalkan bn yg perintah Malaysia dpt brim die pangkah bn.kahkahkah. Nt kalau bn xda nk mkn nasik pun susah.kahkahkah

      Padam
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  6. Lpas ni kalau minyak naik..harga brg naik..gst..jgn bising..jgn mengeluh..sbb mmg kau pilih pemimpin bangsat tu..padan dgn muka kau..melayu bangsat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu mmgla bodoh otak tak blh pakai pastu pemalas yg melayu tau salahkan org laij je utk tutup salah sendiri tu sbb ekonomi Malaysia pun di kuasai cina bukan sbb cina jahat tp sbb melayu bodoh dan pemalas. Bila dah miskin hina terus salahkan cina.sngnya jd melayu.kahkahkah

      Padam
  7. BUBAR SEMUA PARTI PEMBANGKANG MASUK BN HABIS CERITA PERABIH DUIT RAKYAT JE PARTI PEMBANGKANG

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak bapak malang mana lahirkan kaun ni..

      Padam
    2. Kalau ikut cara macai bn diatas gst 100% pun rakyat kene tanggung sbb bodoh sgt2.oleh kerana macai2 bodoh camni lah rakyat Malaysia kene tanggung pemimpin bn bermewah merompak harta rakyat. Ptuihhh

      Padam
  8. Tahniah pengundi2 bn kuala kangsar dn sg besar..mmg sah kamu semua otak bangkai..tak kenal mana yg hak dan batil..memberikan penyamun lesen utk terus menyamun..seluruh dunia tgh siasat si penyamun ni..sampai bank sigapore pun kena tutup..arab bank kena denda berjuta kerana si penyamun ni..tp kamu tetap redha dgn perangainya..kenyang dgn dedak2nya..mmg kamu otak bangkai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa org2 kg apa diorg tau. Yg diorg tau dpt brim "Alhamdulullah bn kasi rezeki".xpernah krjn sbl ni kasi brim.mdb?lagi la diorg apapun xtau, kedai dobi pun diorg xbrp tau lagi nk amek port pasal mdb.kahkahkah. Gst?barang mahal?tu semua salah cina katanya.yg penting Malaysia xdijajah cina.kahkahkah. Inilah mentality org2 kg kalau depa mkn nasik ngan garam je pun dh syukur amat sgt sbb zaman jepun dulu lagi teruk mkn ubi kayu je.baik kita sokong bn dpt jgn kicap sekali.kahkahkah..

      Padam
  9. kah kah kah! setakat dapat undi cina jer..tak payah nak berlagak! kau ingat DAP akan bagi kerusi majoriti Cina masa PRU14 nanti? Mimpilah PAN Imayam oooi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau pun sama penyamun duit rakyat..anak cucu kau yg tlg byr hutang nanti..

      Padam
    2. hai...bila macai berbicara...sudah tahu bodoh dan bangangnya...kah kah kah...

      Padam
  10. idup PAN...pru14 boleh kene tunggang lagi...bodoh punyer melayu PAN...
    PKR pn bodoh..kah kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pis lg bodoh kerjasam dgn umno konon nk laksana hudud kan dah kena tipu. Padan muka.kahkahkah

      Padam
  11. Jangan risau lepas ni UBN kembali memerintah Kelantan. PAS kata ok sbb dia bertanding bukan utk menang. Lo ni PAS tu spt wau Umno talinya. Umno akan tarik dan lepas tali utk mengawal pergerakan wau. DUN Salor, P. Tumbuh dan Demit ( kubu kuat PAS ) pun PAS akan tersemban dlm bendang padi di Tunjung nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas kan penasihat umno. Lepas ni kelantan kasi umno la,pas bg nasihat ajele.kahkahkah

      Padam
  12. Presideng dah dapat hasil..2 biji suv..

    BalasPadam
  13. dua biji SUV + rumah sebiji untuk bini muda ,,kikiki

    BalasPadam
  14. lu pun keluar dari perut umno...project tak dapat lompat parti...bahlol sama mcm tun...

    BalasPadam