RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 16 September 2019

BERSYUKUR KERANA TERBUKTI DAKWAAN KITA TEPAT BILA PAS TELAH BEKERJASAMA DENGAN UMNO

Saya telah lama sebut, sebelum PRU14 lagi bahawa Pas dan Umno pasti bergabung dan bekerjasama. Waktu itu ramai walaun berkata bahkan pemimpin Pas berkata, mustahil Pas dan Umno bekerjasama kerana berpuluh tahun Pas lawan Umno, Keadilam baru saja lawan Umno, kata mereka.

Us Tuan Ibrahim kata, lebih baik Pas dibubarkan jika bekerjasama dengan Umno. Hadi Awang pula kata, Pas kuat bersendirian kerana Allah akan bantu Pas. Pas mahu jadi "King Maker" , kata Hadi lagi. Us Nasrudin atau "sudin cecopong" dari Kelantan pernah berkata bersama Umno ini seperti "pengat taik". Itulah di antara banyak jawapan dari Pas apabila kita mengatakan bahawa parti itu tetap akan melutut dengan Umno akhirnya.

Nah, terbukti dakwaan kita tepat. Adakah salah Pas bergabung dengan Umno? Jawapannya, tentulah tidak kerana mana-mana parti politik di dalam negara ini tidak akan mampu bersendirian. Cuma, kita mahu nyatakan bahawa lebai-lebai ini menipu pengikutnya sekian lama. Hari ini, mereka tanpa segan silu beramai-ramai berpesta menjamu 'pengat taik".

Sekali lagi digunakan istilah agama iaitu "perpaduan ummah" kononnya, sedangkan hanya sekadar perpaduan umno-Pas dalam pesta makan "pengat taik".

2 ulasan:

  1. Allah nak tunjuk tak perlu sampai akhirat. Kat dunia pun Dia boleh tunjuk... Buktinya, baca blog diatas...

    BalasPadam
  2. Dengan izin Allah.....bila makhluk hina makhluk sebagai "PENGAT TAIK"..... maka dengan izin Allah jua makhluk itu sedang berjemaah menjamu " PENGAT TAIK"

    BalasPadam