TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Sabtu, 7 November 2020

MEMINTA JAWATAN NABI TIDAK SUKA, BAYANGKAN JIKA MERAMPAS JAWATAN YANG BUKAN HAK?


Bayangkan, kalau orang yg meminta jawatan itu pun Nabi tak suka, apatah lagi orang yang "merampas' jawatan hak orang lain. Dapat jawatan melalui tebuk atap.

Lebai Hadi tak sokong Anwar sbb katanya ada hadith melarang menyokong orang yg meminta2 jawatan. Lebai ni tak tahu beza kot meminta jawatan dgn yg disokong untuk pegang jawatan. Anwar diangkat dan disokong ramai untuk jawatan tersebut. Habis tu, lebai Hadi jadi Presiden parti pernah isi borang jadi calon Presiden tak? Lebai Hadi jadi wakil rakyat ada isi borang jadi calon tak? Tandatangan kan? Lebai Hadi di kira meminta jawatan la camtu ye? Boleh pulak? Kena pada kamu halal selalu.

Jual agama untuk nak tolak Anwar. Tapi boleh pulak sokong PM yang khianat dan rampas mandat rakyat? Owhhh...sebab dapat jawatan kan? Itulah lebai.

Jawatan PM, menteri dan sebarang jawatan dlm kjaan pusat itu ditentukan oleh rakyat dlm PRU. Kalau kamu tidak diberi mandat oleh rakyat, tapi kamu masuk juga dgn cara haram iaitu bersubahat dgn pengkhianat yg merampas mandat rakyat, ertinya jawatan kamu itu hasil rampasan dan khianat.
Adakah Nabi suka dptkan jawatan cara rampas dan khianat?

4 ulasan:

  1. "Anwar diangkat dan disokong ramai untuk jawatan (PM) tersebut" tapi sampai sekarang masih tak jadi PM

    BalasPadam
  2. PRU 14. Rakyat buat keputusan. PH perintah. OT95 PM. Anwar ganti. OT95 khianat. Ade YB ph khianat. PKR/PBBM khianat. Jadilah mereka pengkhianat mandat rakyat. Salah? Idok lee. Politik punya cara. InsyaAllah. Ade rezeki Anwar PM. Tak salah untuk doakan Anwar memimpin negara tercinta.

    Salam reformasi.


    BalasPadam
  3. Ye ni tok guru hj hadi? Aku pernah dgr ceramah sorg ustaz. Cerita pasal nabi yusuf menjadi menteri perbendaharaan atas permintaan beliau sendiri ketika menghadap raja. Kalau tok guru nak tahu lbh lanjut, sila dgr ceramah ttg nabi yusuf d youtube.

    BalasPadam
  4. Puak-puak ni kalau org lain salah belaker. Dia tak apa sebab dia rasa dia mulia dan ada jaminan syurga. Tengoklah kopiah serban siang malam tu belum ukur jubah dia lagi.
    Jawatan nak, kerja x reti. Mana pelaburan hok tahikkiri kata nak datang dari turkinya? Ker sembang jer? Kalau sekadar nak buat busing jer dengan duit pembayar cukai tak payah jadi menteri lah.

    BalasPadam