RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 30 November 2023

USAHA TIDAK PUTUS UNTUK JATUHKAN PMX

 


1 ulasan:

  1. Menteri Dalam Negeri dan Undang-Undang, K Shanmugam, berkata komen sentimen rasist perkauman datang dari mereka yang melihat Singapura sebagai pro Barat atau pro Israel.

    Sepatutnya Malaysia dan Indonesia bersatu mengusulkan di sidang Perwakilan Rakyat masing masing mendesak Singapura supaya memutuskan hubungan dengan Isreal.

    Terdapat peningkatan ketara dalam sentimen anti-Singapura di media sosial dari seluruh rantau ini sejak serangan pejuang Hamas di Israel pada 7 Oktober lalu dan tindakan balas tentera Israel di Gaza.

    Menteri Dalam Negeri dan Undang-Undang, K Shanmugam, berkata "Rakyat Singapura harus bersimpati dengan Isreal yang teruk menderita, memohon dan berdoa untuk menamatkan keganasan dari penganas Hamas serta menyeru menyumbang kepada usaha kemanusiaan yang dipercayai.

    “Bagaimanapun, Singapura perlu berhati-hati untuk tidak membiarkan apa yang berlaku di Asia Barat menjejaskan keamanan dan keharmonian yang ada di Singapura,” katanya.

    Malaysia dan Indonesia wajib memutuskan hubungan diplomatic dengan Singapura kerana Singapura adalah rakan strategic Isreal di rantau Asia Tenggara dengan gelaran Singapura sebagai Little Isreal di Asia Tenggara.


    BalasPadam