RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 3 Mei 2024

LAMA DALAM POLITIK TETAPI MENYUSAHKAN

 


6 ulasan:

  1. Arwah Teo Beng Hock sudah dilupakan oleh DAP dan Anwar Ibrahim

    Saksi utama kes torwong bawah laut mendiang sorang berpangkat Tan Sri bukan macam Teo Beng Hock lansung tiada gelaran dan pangkat kedudukan mcm haprak.

    Kenapa Lim Kit Siang dan DAP tidak terpekik terlolong guling guling atas jalan raya tetiba diam sunyi jadi bangang bila saksi utama kes torwong teejun bangunan. Teo Beng Hock pun terjun bangunan jugak...!!

    https://youtu.be/PhNibhpiw08

    Link atas Nasib arwah Teo Beng Hock bila sang pemburu hebat dah habaq mai rakyat tunggu haahh... Gebang ka atau seyes gebang rakyat tunggu dan lihat nnti.!!

    #jgnharappadamelayukayanganlagi

    BalasPadam
  2. Amerika menuju negara bangkrap. Ramai hartawan dan billionaire Amerika akan jatuh miskin. Kejatuhan US Dollar menjadikan Rakyat Amerika ke Lembah kemiskinan.

    Dari dulu semasa Bossku dalam Kerajaan lagi sudah di peringat iaitu Malaysia perlu rapat kan diri dengan Pakatan BRICS.

    Sepatutnya Malaysia sudah menjadi anggota dalam Pakatan BRICS dan memainkan peranan penting di rantau Asia Tenggara seperti Afrika Selatan di benua Afrika, Brazil di Benua Amerika.

    Benua Africa seperti Burkina Faso, Mali, Niger, Sudan Kenya sudah mula membebas kan diri dari Apartheid France Germany UK USA.. PETRONAS patut melabur di sana..!!

    Menurut wakil IMF Rusia, BRICS bersedia untuk menawarkan alternatif kepada Dolar AS di tengah-tengah kejatuhan mata wang, dan blok itu mesti bersedia untuk kejadian sedemikian. Perikatan itu, yang terdiri daripada Rusia; India, China; Brazil; Afrika Selatan; dan negara yang menyokong, telah berusaha untuk meninggalkan Dolar AS untuk beberapa lama.

    Kejatuhan ahli ekonomi mungkin lebih teruk daripada krisis ekonomi 2008 dan meniru kemelesetan terburuk sejak 1929.

    Jika pasaran jatuh, BRICS akan mendapat manfaat kerana ekonomi AS akan mengalami akibat yang dibuat oleh mereka sendiri. Hutang tidak terkawal sebanyak $34.4 trilion semakin meningkat menyebabkan negara membangun lain meninggalkan dolar AS untuk perdagangan global.

    Blok BRICS telah beralih kepada teknologi blockchain untuk sistem pembayarannya yang serba baharu, menurut laporan.

    Sesungguhnya, usahanya telah berusaha untuk membina mata wang pesaing yang dibina di atas aset digital. Dolar AS masih jauh daripada terhempas sama sekali, namun, laluan ada untuk BRICS melakukan kerosakan.

    Kerajaan Papangang lansung tidak sensitive dan tidak bertanggungjawab membawa Malaysia menjadi hamba IMF, World Bank dan Amerika Syarikat.

    BalasPadam
  3. 9 Mei digelar hari “Bodoh” Malaysia..!!

    Malaysia, ulang tahun hari “Bodoh” dimana pelbagai pihak telah dibodohkan dan juga memilih untuk jadi “bodoh”

    Kini tiba ulang tahun ke 6 hari “bodoh” Nasional.
    Pada tarikh 9 haribulan Mei 2018 rakyat Malaysia telah membuat satu keputusan “bodoh” dengan konon mahu mencuba untuk menukar kerajaan Bossku..!!

    Kebodohan yg nyata yang rakyat terima adalah setelah mereka tidak dapat apa yang dijanjikan pada manifesto, mereka dihina pula sebagai suka meminta minta dari kerajaan.

    Tidak henti disitu, mereka ditegur oleh Perdana Menteri Tun Mahathir supaya “jangan iri hati kepada orang kaya”. Orang Melayu mereka dikatakan “pemalas” oleh Tun Mahathir.

    Ramai juga orang Melayu setuju dan mengaku keturunan mereka sememang “pemalas” lalu masih ada yang sokong Tun Mahathir.

    Pada hari “bodoh” ini, kesemua yang menyokong PH1.0 yang diketuai oleh Tun Mahathir Anwar Ibrahim telah diberitahu bahawa janji Manifesto tidak akan ditunaikaan.

    Bahkan PH beri kenyataan sanggup pikul dosa berkenaan tidak lunas janji manifesto ini.

    Di Malaysia, ada ulang tahun hari “Bodoh” dimana ramai orang dan pelbagai pihak telah dibodohkan dan juga memilih untuk jadi “bodoh”

    Kini tiba ulang tahun ke6 hari “bodoh” Nasional.

    Pada tarikh 9 haribulan Mei 2018 rakyat Malaysia telah membuat satu keputusan “bodoh” dengan konon mahu mencuba untuk menukar kerajaan dan dalam proses itu telah mengundi untuk tumbangkan sebuah kerajaan Barisan Nasional yang baik untuk digantikan dengan kerajaan yang tidak tunai janji pilihanraya.

    Antara kebodohan nyata yang rakyat terima adalah setelah mereka tidak dapat apa yang dijanjikan pada manifesto, mereka dihina pula sebagai suka meminta minta dari kerajaan.

    Tidak henti disitu, mereka ditegur oleh Perdana Menteri Tun Mahathir supaya “jangan iri hati kepada orang kaya”.

    Bagi orang Melayu mereka dikatakan “pemalas” oleh Tun Mahathir. Ramai juga orang Melayu setuju dan mengaku keturunan mereka sememang “pemalas” lalu masih ada yang sokong Tun Mahathir.

    Pada hari “bodoh” ini, kesemua yang menyokong PH1.0 yang diketuai oleh Tun Mahathir telah diberitahu bahawa janji Manifesto tidak akan ditunaikaan.

    Bahkan TUN Mahathir beri kenyataan sanggup pikul dosa berkenaan tidak lunas janji manifesto ini.

    Antara pakej kebodohan yang diterima oleh rakyat dari kerajaan pimpinan Tun M dan PH.1.0 adalah-

    – Janji janji mahu bantu rakyat tidak ditunaikan sebaliknya , rakyat digesa bantu kerajaan dengan memberi derma kepada kerajaan.
    Maka berlakon lah orang orang DAP dengan permainan persepsi kerajaan tidak ada duit.

    -Janji mahu wujudkan satu juta perkerjaan dibalas dengan pembuangan hampir 16,000 kakitangan kerajaan dan kenyataan akan kurangkan lagi jumlahnya secara berperingkat peringkat.

    Jumlah dibuang ini tidak termasuk kerja kontrek pembantu sekolah dan juga Pengawal keselamatan.

    – Harga barang akan turun jika hapuskan cukai GST dengan digantiikaan SST.

    Sambunggg...

    BalasPadam
  4. Haa Sambung sini bodoo.....

    Najib turun Ringgit naik kata Tun Mahathir
    Mulai dari hari itu sehingga hari ini Ringgit terus merudum mallah dapat gelaaran “Asean worst currency”.

    – Saham BSKL dicampak oleh pelabur dihari Tun Mahathir jadi Perdn Menterii dalam jumlah “unprecedenteed” berpuluh puluh billion.

    Bantuan BRIM dikurangkan jumlah pemberian dan juga jumlah penerima bantuan.

    Elaun untuk petani, pesawah , nelayan dihentikan.

    – Hapus Tol, PTPN dan yuran Universiti sekadar mimpi disiang hari.
    Bahkan ada yang keluar fatwa ” Hutang PTPN wajib dibayar”

    – Jumlah hutang negara dimanipulasi untuk memburukan kerajaan sebelum nya.
    Propaganda negara sudah muflis dimainkan

    Janji tiada Direct Nego tetapi secara sulit telah meluluskan 101 projek bernilai RM6 bilion.

    syarikat GLC yang digadai, aset Tabung haji dan Tanah Felda tapi wang tidak diguna untuk lunas hutang negara.

    Begitu juga PETRONAS yang dijarah sehingga kering tapi wang tidak digunakan untuk bayar hutang juga.

    Ini lah antara sebab kenapa 9 haribulan Mei dianggap hari bodoh Nasional.

    Ia ada lah hari rakyat pilih untuk dibodohkan secara sukarela. Sekarang Hari bodoh ini ditambah dengan bodoh nya Melayu Kayangan lansung tidak perihatin pasal penderitaan Palestine tapi lebih mementingkan taikun Mata sepet untuk kasino baru di selatan tanah air..!!

    BalasPadam
  5. Berbondong bondong manusia ke KWSP utk keluarkan duit

    Teringat masa lalu pulak Ni lah yang terguling guling atas Jalan Raya jagan bagi keluarkan duit semasa pasca kovit 19 sebab ekonomi Belum pilih sepenuhnya.

    Hari ini kovit 19 dah abis ekonomi doonia dah pulih. Peliknya kenapa berbondong bondong Rakyat beratur Nak keluarkan duit simpanan mereka..!?

    Sebabnya ekonomi kerajaan Papangang sedang tenat, cukai Naik, tarif Naik subsidi ditarik...

    Malaysia memilih pemimpin bodoh untuk memerintah

    Padang muko

    BalasPadam
  6. Zaman Bossku KLIA urus 39 airport di luar negara termasuk Turkey dll

    https://vt.tiktok.com/ZSY8xfV6c/

    Zaman Papangang KLIA di beli dan di urus Oleh Isreal pembunuh Rakyat Gaza Palestine

    https://vt.tiktok.com/ZSY8947Ed/

    Melayu Kayangan diam bisu pekak badak... Sama naik rupanya...!! Kelantan 30 tahun diperintah PAS tak pulak JI mengganas. Melayu Kayangan jaga Johor tetiba JI mengganas. Jho Low pulak lesap lenyap kaya raya sampai sekarang Suma buat bodoh bangang...!!! Kau dah kenapa weeii bodooo..!!

    Puiiiii...!!!

    https://vt.tiktok.com/ZSY8x1gkm/

    Zaman Bossku....!! Yang terbaekkkk...!!

    BalasPadam