RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Ahad, 8 September 2024

ULAMAK MENYATUKAN BUKAN MEMECAHBELAHKAN

 


1 ulasan:

  1. Masa untuk robohkan Tugu Negara..!! Acheh Dan Kepulauan Riau kembalikan kesatuan Malaysia

    Kesemuanya nama-nama tentera Inggeris dan tentera dari negara Komanwel. Tidak ada satu nama Melayu. Kalau ada kunjungan hormat pemimpin luar di Tugu Negara Yang Dipertuan Agong, Perdana Menteri, Para Pemimpin Tentera dan Polis akan memberikan penghormatan di tugu ini.

    Mereka secara langsung memberi penghormatan kepada bangsa yang menjajah mereka. Bukankah ini satu perbuatan yang gila? atau mereka ini semuanya buta hati.

    Orang Aceh dalam penyebutan Malaysia lebih senang menyebutkan nama Malaya. Sejak dulu kalau ada yang mengatakan baru pulang dari Malaya adalah sesuatu yang menakjubkan dan dianggap sangat mulia.

    https://youtu.be/pOVmd_juGP8?si=mKqsVmGthBwBMVSL

    Wilayah Riau mahu merdeka dan sertai Malaysia ? Di saat ramai orang Indonesia yang cuba melaga-lagakan rakyat Malaysia dengan cuba menimbulkan sentimen anti-Semenanjung di kalangan warga Sabah dan Sarawak...mereka lupa yang ada wilayah-wilayah Indonesia yang mahu keluar dari Indonesia.

    https://vt.tiktok.com/ZS2y3ayks/

    Acheh merdeka perlu direalisasikan Dan bergabung dengan Malaysia...

    https://vt.tiktok.com/ZS2y3rDSU/

    Masa Kepulauan Melayu disatukan bila Kepulauan Riau, Bentan dan Sumatera merdeka di Demak Inderagiri dari Indonesia..!! Acheh yang merdekakan Indonesia...

    https://vt.tiktok.com/ZS2yTdkJ7/

    Acheh yang bantu Malaysia

    https://vt.tiktok.com/ZS2y3sQre/

    Acheh merdeka perlu dimerdekakan untuk penyatuan Melayu Islam Nusantara..

    Acheh merdeka karena adanya hubungan batin yang tak terlupakan, tidak sedikit orang Aceh jika mengaji al-Quran di Meunasah atau di Surau-surau menggunakan lagu Malaya atau meniru-niru lagu Malaya.

    https://vt.tiktok.com/ZS2fc3nTW/

    Masih wujud kerajaan Johor- Riau-Lingga- Pahang yang sah. Perjanjian Inggeris -Belanda 1824 tidak pernah memecahkan kuasa atau wilayah Kesultanan Johor Riau-Lingga- Pahang. Mereka masih berdiri sebagai sebuah kerajaan yang berdaulat.

    https://vt.tiktok.com/ZS2y358Ag/

    Kerajaan ini merupakan satu-satunya kerajaan yang mempunyai wilayah yang termasuk dalam negara Indonesia dan Malaysia.

    https://vt.tiktok.com/ZS2y3cfFE/

    Perjanjian Inggeris-Belanda 1824 bukanlah perjanjian yang membahagikan wilayah jajahan tetapi perjanjian yang membahagikan wilayah pengaruh sahaja.

    https://vt.tiktok.com/ZS2fLGtd1/

    Maknanya perjanjian ini hanyalah terpakai di peringkat penjajah tersebut sahaja tetapi tidak terpakai kepada kerajaan Johor- Riau-Lingga- Pahang bahkan kerajaan Melayu ini langsung tidak terganggu dengan perjanjian tersebut.

    Acheh Dan Kepulauan Riau perlu kembali pada Malaysia sejarah kesultanan Melayu Melaka Dan Johor Riau Moden perlu disatukan.



    BalasPadam