RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 16 Mei 2009

SAIFUL BUKHARI TAKUT DS ANWAR LARI ?

Nak saman Hospital Pusrawi ke ni??

Entah mengapa sebentar tadi gatal pula tangan saya untuk melayari blog Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat oleh DS Anwar. Seperti biasa, blog yang selalunya sepi itu tiba-tiba hidup kembali al-maklumlah Pilihanraya Dun Penanti pun semakin hampir. Pemuda yang tegap dan mengaku sihat ini (walau pun `terpaksa' menyerahkan `teruna'nya kepada DS Anwar) amat teruja dan tidak-tidak sabar untuk menanti hari perbicaraan kes tersebut pada Julai ini nanti.

Di dalam blog beliau, pemuda yang `bersumpah laknat' secara tidak sah disisi Islam tersebut menyuarakan kebimbangannya bahawa DS Anwar akan melarikan diri ke AS. Beliau menyatakan, beliau mendapat maklumat bahawa DS Anwar akan ke AS pada 26 Jun nanti. Beliau mengharap sangat DS Anwar akan kembali pada tarikh perbicaraan tersebut. Saya ingin memberikan sedikit ketenangan buat Saiful, janganlah kamu bimbang tentang DS Anwar kerana DS Anwar seribu kali lebih suka jika kes ini diselesaikan kerana beliau terlalu banyak tugas untuk dilakukan bukan seperti kamu yang `terkurung' umpama burung peliharaan. Masyarakat juga terlebih tidak sabar lagi untuk menunggu kes tersebut dibicarakan walaupun institusi kehakiman di negara ini masih belum boleh dipuji.

Saya nasihatkan Saiful agar sementara tiada kerja yang boleh dibuat seketika ini, bolehlah beliau mencuba nasib untuk menyaman sebuah hospital yang menyiarkan laporan menyatakan kamu tidak diliwat. Bukankah sebenarnya kamu diliwat? Kejam sungguh mereka yang menyatakan kamu tidak diliwat. Jika dibandingkan dengan berita yang disiarkan di laman web Pahangdaily menyatakan kamu sakit, saya rasa lagi mengaibkan laporan hospital tersebut yang menyatakan kamu tidak diliwat. Ini adalah kerana dengan laporan tersebut, semua media TV dan akhbar termasuk di luar negara menyiarkan bahawa kamu tidak diliwat. Sedangkan laporan Pahangdaily yang menyatakan kamu mengidap sakit itu tidaklah menjadi berita sensasi atau hangat seperti laporan hospital berkenaan. Sebenarnya ramai juga yang tidak sabar untuk melihat Saiful menyaman hospital berkenaan sepertimana tidak sabarnya Saiful menunggu tarikh perbicaraan kes nya nanti. Saya rasa tidak mungkin hospital tersebut akan `melarikan' diri dari saman Saiful sepertimana Saiful bimbang DS Anwar melarikan diri ke AS.

Saya memuji blog Saiful kerana banyak juga perubahan dari dahulu. Mungkin Saiful kini banyak masa lapang untuk mengemaskinikan blog yang selama ini beku. Terdapat di dalamnya blog-blog tokoh pujaan beliau seperti Tun Mahathir (tokoh yang tidak mahu hadir sebagai saksi kes liwat DS Anwar dahulu). Terdapat juga puji-pujian kepada Awang Selamat (Utusan Malaysia) yang ramai sudah kenal siapa Awang Selamat ini. Saiful juga begitu menghormati Sultan Perak. Terlalu bagus budak muda ini dan mungkin juga keluarga beliau sememangnya bagus-bagus belaka termasuk `Brother Pet'.

Saya nasihatkan Saiful agar bersabar jua. Tidak akan lari gunung dikejar, sudah tentu tunangmu setia menanti dengan penuh kesabaran. Sedangkan tunang pesalah dalam kes pembunuhan Altantuya itu pun masih boleh bersabar walaupun mahkamah sudah menjatuhkan hukuman gantung, ini kan pula kamu yang kes belum dibicarakan lagi. Kamu juga harus faham sekarang ini mahkamah terlalu sibuk nak menentukan siapa MB Perak. Saya sarankan Saiful masukkan juga gambar Zambry ke dalam blog kamu itu, baru ada glamour sikit.

WFAUZDIN NS
wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan