RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Sabtu, 5 Disember 2009

JIKA MAHU TOK GURU TERSUNGKUR, LANGKAH MAYAT HUSAM DULU

Oleh: WFAUZDIN NS

LOJIK dan munasabah jika Perakexpress mengeluarkan blog Kickdefella dari senarai blog yang Pro PR ( Baca sini ). Ini bermakna blog tersebut mungkin boleh disenaraikan di dalam blog yang pro Umno atau Bn atau pun juga blog yang bersifat neutral. Tetapi, sehingga kini saya belum melihat lagi blog kepunyaan Syed Azidi itu bersifat neutral. Kali terakhir saya jengok blog beliau dan membaca tulisannya yang mengatakan Tok Guru Nik Aziz `bersandiwara' apabila beliau melihat menantu Tok Guru belum lagi meletakkan jawatannya selaku CEO PMBK.

Sekarang ini, dilihat tugas blog tersebut `menyerang' Tok Guru setelah `serangan'nya terhadap Ariff Fahmi tidak mendapat layanan yang diinginkannya. Apabila serangan beliau terhadap Tok Guru berterusan, maka apa beza blog tersebut dengan blog `pencacai' yang pro Umno? Terbaru, menantu Tok Guru telah pun umumkan tarikh beliau akan melepaskan jawatan di dalam PMBK. Tidak mustahil selepas ini Kickdefella akan berkata itu juga `sandiwara' Tok Guru dengan melengah-lengahkan perletakan jawatan menantunya ke tahun hadapan. Jika boleh, beliau mungkin mahu Ariff Fahmi berhenti serentak dengannya.

Serangan Kickdefella mungkin dikatakan hebat untuk menjatuhkan Tok Guru kerana ada yang berkata Kickdefella mampu menjatuhkan Pak Lah sebelum ini. Betulkah begitu? Nampaknya jauh panggang dari api. Baru semalam Tok Guru telah diperlihatkan betapa rakyat Kelantan masih memerlukannya sebagai Tok Guru dan juga MB Kelantan. Bahkan, YB Husam Musa yang dikatakan `bos' kepada Kickdefella sendiri menjadi `hero' mempertahankan MB Kelantan itu. Jika Kickdefella ingin melihat Tok Guru tersungkur, langkah dulu mayat Husam. Ini lah yang mengecewakan puak-puak Umno mahu pun puak-puak UG di Kelantan jika masih ada lagi puak-puak itu.

Mungkin ada yang berkata, Husam juga `bersandiwara' kerana dilihat menyokong kuat Tok Guru. Jika Husam ingin bersandiwara, bodohlah Husam kerana membuat kenyataan tidak memerlukan pencalonan untuk beliau menjadi MB Kelantan selepas Tok Guru. Mungkinkah Tok Guru boleh dikatakan bersandiwara apabila menyebut betapa ruginya Kelantan malahan negara ini jika kehilangan Husam. Sebenarnya Kickdefella sudah kehilangan modal dan arah perjuangannya. Meski pun beliau dikatakan orang kuat Husam tetapi beliau bukan anak didik Husam. Husam tidak mendidiknya menjadi seperti sekarang seperti `anjing menyalak bukit'.

Tahniah kepada rakyat Kelantan yang telah memberikan sokongan padu kepada Tok Guru. Biar pun dikatakan Tok Guru mendapat nasihat tidak betul dari orang kanannya, namun Kelantan telah berjaya ditadbir dengan baik dan bersih selama 20 tahun. Mungkin di Terengganu dahulu, penasihatnya terlalu `betul dan berjurus' sehingga PAS dapat bertahan sepenggal di Terengganu. Syabas, Orang Kelate!! / Kembali ke laman asal di sini.

3 ulasan:

  1. Nasib baik Kickdefella orang kanan Husam...Kalau Kickdefella orang kanan utz Nasa,gua gerenti utz Nasa dah teruk kena tibai dan fitnah..kesian..

    BalasPadam
  2. mmg patut pun org yg berunding dlm kelambu ngan umno tu kena tibai......

    BalasPadam