RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 15 Jun 2010

FOTO: TANGISAN TOK GURU SEWAKTU JENAZAH ALMARHUM US HASSAN SHUKRI DISEMADIKAN

Lebih 500 orang menunaikan solat jenazah bekas tokoh PAS itu di tanah lapang di hadapan rumahnya.

Ia diimami oleh Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang.

Sebelum majlis solat jenazah bermula, Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang turut hadir kelihatan sebak dan mengalirkan air mata.

Ramai pemimpin PAS hadir termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom hadir pada majlis solat berkenaan.

Sebelum menjadi timbalan Presiden PAS, Hassan pernah menjadi naib presiden dan juga setiausaha agung parti itu.

Beliau dianggap arkitek kepada Markas Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melewar dan rumah beliau juga adalah bersebelahan dengan markas yang menjadi pejabat PAS sejak sekian lama sebelum berpindah ke Jalan Raja Laut./Malaysiakini

4 ulasan:

  1. Hati mana tak tersentuh! Tak kala jasa yang menimbun, tiada harta yang tinggal, cuma garapan idea yang bersisa namun Allah masih memberi ruang dan kesempatan untuk Allahyarham menemui ahli keluarga selepas Muktamar di Kota Bharu!
    Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh Allahyarham Ustaz Hassan Shukri

    BalasPadam
  2. MENAGIS MENYESAL DIATAS APA YANG POLITIK PAS LAKUKAN HARI INI...ATAU MENAGIS GEMBIRA TIDAK ADA LAGI YG MAMPU MENANDING KEHEBATANNYA..

    BalasPadam
  3. ape la..kematian tu sebenarnye pengajaran buat yg lain supaya mengingati mati....sedih nik aziz tu...mana la kita tau..

    BalasPadam
  4. Jgn duk kata kt TGNA tu mmg kau ni x sedar diri.pencacai umno tggu hari mati mu kelak pasti anak2 engkau org berebut harta rasuah yg engkau org tgglkan di dunia ini yg menjadi bekalan dosa kamu di dalam kubur,org nak pahala engkau dpt bekal dosa di atas perbuatan kamu mgkhianati bangsa,negara apatah lagi Agama kerana golongan kamu nilah adalah tentera2 dajal.

    BalasPadam