RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 28 Jun 2010

UMNO REFORM TEGUR CARA AHLI UMNO MENJAWAB HUJAH PEMBANGKANG

UMNO – ini bukan caranya!

Written by Webmaster
Sunday, 27 June 2010

Kalau ini cara UMNO maka saya secara peribadi kata – itu cara yang tidak tepat untuk berhujah, malah ia satu kedangkalan. Kalau ini bentuk-bentuk perang saraf pembangkang saya katakan ini tidak budiman dan UMNO tidak perlu termakan dengan cara ini.

Lihat FB diskusi ini :

Image
satu diskusi dibuka dalam Face Book

Mula-mula saya tertarik untuk melihat cara penyokong UMNO mahu menjawab isu Tarmizi Mohd Jam yang berhujah mengenai judi, APCO, Felda dan beberapa isu lain. Namun membaca hujah – hujah dalam komen tersebut saya akhirnya melihat komen-komen dari mereka yang dikatakan penyokong UMNO. Saya terpanggil untuk menasihati mereka dengan mengatakan ini bukan caranya – dan sepatutnya penyokong-penyokong UMNO berhujah dengan lebih bernas dari sudut fakta dan bukan membawa budaya yang tidak sihat. Saya lihat keadaan ini tidak membantu UMNO dan UMNO sendiri perlu lebih banyak membuat penjelasan yang berfakta agar mereka yang menyokong UMNO tahu menjawab dengan cara yang lebih berhemah lagi. Saya rasa sudah sampai masanya kepimpinan penerangan UMNO melakukan sesuatu yang positif agar UMNO tidak dilihat daif dalam menjawab isu. Saya benar-benar berharap agar kepimpinan UMNO memulakan langkah dengan membuat strategi yang lebih baik – dalam menangani isu di Internet kerana apa yang ada hari ini hanya menunjukkan kedaifan malah akan menjadikan UMNO itu sendiri terpalit dengan persepsi negatif. Ketua Penerangan UMNO dan jentera penerangan UMNO, akan berhadapan dengan kegagalan lagi – khususnya dalam media siber sekiranya ini berterusan berlaku. Kita nilai apa yang ada ini :

Image

Image

Image

Image

Sampai bila kepimpinan UMNO mahu sedar bahawa persepsi pembaca sekarang sudah berubah, mereka akan menilai penulis dengan tulisan dan ini secara tidak langsung akan memburukkan UMNO. Saya juga sudah berkali-kali cuba menasihati UMNO agar melakukan sesuatu yang konklusif – dalam menangani media Internet yang akan menjadi penentu kepada pola pemikiran rakyat. Kalau media alternatif ini tidak dapat di tangani dengan berkesan – impaknya adalah pada UMNO dan PRU akan datang./Umno reform2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan