RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Sabtu, 25 Disember 2010

BUANG MASA CABAR `AWANG BAPOK' BERDEBAT

Oleh: WFAUZDIN NS

BARU-baru ini aku terbaca di dalam satu berita bahawa orang kuat Utusan Meloya, Awang Selamat diajak bersemuka atau berdebat di dalam isu PAS bersama DAP. Sebelum itu si Awang Selamat yang aku gelar `Awang Bapok' ini ada menulis di dalam akhbar pencacainya itu tentang sejarah kununnya DAP itu sama seperti PAP di Singapura.

Oleh kerana DAP itu seperti PAP, maka PAS haruslah menjauhi DAP sekiranya PAS mahu memperjuangkan Islam, begitulah yang dimaksudkan oleh Awang Bapok. Niat hati si Awang Bapok tentulah ingin menyarankan PAS untuk bersama Umno dan menolak DAP serta PKR. Itulah matlamat si Awang Bapok ini sebenarnya.

Malangnya PAS tidak sebodoh yang si Awang Bapok sangkakan. Justeru itu, PAS mencabar si Awang Bapok untuk bersemuka atau berdebat tentang isu ini. Adakah Awang Bapok berani? Tentu ramai yang berani kerat jari kalau si awang Bapok ini berani. Sebab itu lah aku rasa aku tidak silap menggelarkannya `Awang Bapok'. Adalah lebih baik kita mencabar `bapok' di Lorong Hj Taib untuk berdebat daripada menabar spesis bacul dan penakut seperti Awang Bapok ini.

Salah satu syarat untuk bekerja sebagai Pengarang atau Editor di akhbar pencacai seperti Utusan Meloya adalah orang itu mestilah bodoh dan pengecut. Kerana itulah Awang Bapok ini begitu lama bekerja makan gaji haram di dalam akhbar pencacai tersebut. Bukankah bekerja dengan memutarbelitkan, membohongi, mengampu yang zalim dan menghina Islam itu adalah satu pekerjaaan haram? Apa beza mereka ini dengan tokeh judi dan pekerja kilang arak? Patut pun jiwanya kotor dan hatinya tertutup untuk menerima kebenaran./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan