RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Khamis, 23 Disember 2010

TERPAKSA GUNA ORANG LUAR UNTUK MENJADI BENTENG PERTAHANKAN 1 MALAYSIA

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA pemimpin kerajaan tiada hujah untuk membalas serangan DS Anwar di Parlimen berhubung `1 Malaysia' dan `One Israel' serta APCO, maka terpaksa mendapatkan akuan bersumpah dari Robert M. Shrum sebagai benteng mereka. Siapa Robert M. Shrum? Beliau adalah seorang warga negara Amerika Syarikat yang merupakan pakar strategi dan perunding dalam banyak kempen politik di pelbagai peringkat termasuk sebagai penasihat kanan pada 1999 dalam kempen Perdana Menteri Israel Ehud Barak.

Sharum juga terlibat dalam kempen One Israel pada masa itu, menafikan penglibatan APCO seperti yang didedahkan oleh DS Anwar. Apakah orang yang pernah bekerja dengan Israel Yahudi ini boleh dijadikan rujukan untuk mempertahankan 1 Malaysia dan APCO? Bukan kita tidak tahu sesiapa sahaja yang berbaik dengan Israel, kesemua cakapnya tidak boleh digunapakai langsung apatah lagi mahu dijadikan saksi. Semenjak bila golongan ini bercakap benar?

Tetapi, orang ini lah yang digunakan oleh Nazri untuk mempertahankan bosnya Najib. Oleh kerana tidak larat untuk berdebat dan berhujah di Parlimen, maka DS Anwar digantung selama 6 bulan. Mereka tahu selagi DS Anwar berada di Parlimen semakin banyak pendedahan yang bakal dilakukan oleh Ketua Pembangkang ini. Kita ingin cabar Najib, jika beliau benar sila adakan debat terbuka di antara beliau dengan DS Anwar berkaitan isu ini. Najib boleh gunakan jurucakap Israel ini untuk membelanya nanti. Saya yakin Najib tidak akan berani menyahut cabaran ini kerana Najib tiada kekuatan diri. Mungkin Rosmah lebih berani dari beliau.

Rakyat kini tidak peduli lagi tentang 1 Malaysia, One Israel mahu pun APCO. Rakyat kini lebih pentingkan kehidupan mereka yang semakin susah di bawah Kerajaan Bn. Samada kakirangan kerajaan, swasta mahu pun pekerja sendiri semuanya merasa tertekan dengan kehidupan sekarang. Kenaikan harga barang sudah tidak dapat dikawal lagi di dalam masa yang sama pemimpin negara terus berangan untuk membina projek-projek mewah yang menguntungkan segelintir yang kaya.

PR telah mengemukakan pilihan kepada rakyat samada ingin terus menderita di bawah Bn atau mahu berubah kepada PR. Justeru itu, pemimpin Umno amat bimbang jika rakyat memilih PR di dalam PRU akan datang. Mereka mendakwa jika PR memerintah maka negara ini akan muflis. Sila sebutkan negeri mana yang kini diperintah oleh PR yang telah muflis? Setahu kita Pahang adalah negeri yang hampir muflis, dan Pahang bukan berada di bawah PR. Mereka yang mendakwa negara ini akan muflis jika PR memerintah adalah mereka yang gila kerana buat apa PR memerintah sebuah negara yang muflis?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan