RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 12 Januari 2011

ISA SAMAD - APABILA TUBUH DAN AKAL SAMA PENDEK

Janjiku tertunai....
Oleh: WFAUZDIN NS

MEMALUKAN juga aku apabila seorang Wakil Rakyat, orang kampung aku iaitu YB Isa Samad yang baru dilantik sebagai Pengerusi Felda menunjukkan taringnya. Betapa pendeknya akal Isa Samad apabila dikatakan mengugut kakitangan syarikat kumpulan Felda agar menyokong Bn sekiranya tidak mahu disingkirkan.

Memetik laporan Malaysiakini semalam, Pemangku Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata ugutan Isa itu disampaikan ketika pertemuan sulung Isa dengan seluruh kakitangan syarikat kumpulan Felda, baru-baru ini. Adun Bagan Pinang yang tidak berapa tinggi dan pendek akal ini seolah-olah ingin menunjukkan kehebatannya menerajui Felda. Beliau menyangka semua kakitangan Felda pendek akal seperti beliau dan tidak tahu kisahnya yang merasuah perwakilan Umno untuk dipilih sebagai Naib Presiden Umno dahulu.

Sekarang ini pun, orang di Bagan Pinang masih tertanya-tanya di mana hebatnya Bandar Tentera Darat di Port Dickson seperti yang dijanjikan sewaktu PRK Dun Bagan Pinang dulu? Di mana WIFI yang dijanjikan kepada warga tentera di Bagan Pinang? Di mana kolam renang dan Padang Futsal? Cuma, janji yang tertunai oleh Isa Samad adalah bernikah baru setelah kematian isterinya.

Amat malang Peneroka Felda mendapat seorang ketua yang mempunyai rekod rasuah. Sudahlah Felda tersedia dengan berbagai masalah dan penyelewengan, dapat pula orang seperti ini. Kita akan saksikan nanti bagaimana Felda akan dirosakkan oleh orang tidak cukup tinggi ini./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan