RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 10 Mac 2011

BILA KUCING TIADA, KATAK PUN MENJADI HERO

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA kucing tiada, katak pun berani. Apabila Anwar dan Azmin tiada di dalam Parlimen, katak hitam dari Bagan Serai pun bukan main lagi hari ini. Maklumlah spesis baru di dalam kerabat katak kena lah tunjuk hebat di kalangan spesis katak.

Dulu katak hitam ini ada mendakwa kununnya Azmin pernah gelar dia `paria' di dalam satu mesyuarat. Lepas tu dia dakwa Azmin menghina orang India dengan gelaran `paria'. Dulu di era reformasi, ramai yang gelar Mahdey Kutty tu `Mahafiraun', adakah semua Melayu atau mamak terasa mereka adalah `Mahafiraun'? Tidak, itu hanya untuk Mahdey Kutty saja. Maka, jika benar Azmin ada gelar katak hitam ini sebagai `paria' maka itu khusus untuk dia saja.

Nampaknya terasa hebat dan hero lah puak-puak sekutu Apco di dalam Parlimen bila Anwar digantung menghadiri Parlimen. Jika tidak, teruk mereka mahu menjawab depan Anwar sampai Najib pun panas keluar Parlimen bila Anwar berucap. Begitulah hebatnya mereka yang sentiasa penakut baik di dalam Parlimen mahu pun di luar. Tempat mereka tunjuk hebat hanyalah di depan kamera TV dan akhbar Utusan Meloya./wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. celake celanat,pengikut anu../.ajis tak bersunat.

    BalasPadam
  2. Ini bukan katak Bagan Serai tetapi katak Padang Serai.

    BalasPadam