RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 14 Mei 2014

UMNO/BN TERENGGANU "NYAWA-NYAWA IKAN" TETAPI PR TERENGGANU MASIH 'DEFENSIF"?

RAMAI yang menduga apa yang berlaku di Terengganu akan dapat diselesaikan dengan mudah oleh Najib.  Najib kenal selera pemimpin-pemimpin Umno dan beliau tahu apa ubat yang perlu diberikan jika ada masalah yang boleh menyusahkan beliau dan parti.  

Sebab itulah Najib tidak teragak-agak membuang Mat Said dari kerusi MB.  Orang kata Mat Said "Nelang' tapi mereka tidak tahu Najib ada penawar penyakit "Nelang".  Sehebat mana pun kononnya berani Mat Said, Najib tidak hairan kerana selera Mat Said ada di dalam poketnya kalaupun tidak di dalam beg tangan Rosmah.

Mulanya ramai juga yang beranggapan Terengganu di bawah parti Keris Telanjang tanpa sarung itu bakal tumbang bila Mat Said tunjuk "nelang'nya keluar dari parti dan menjadi Wakil Rakyat Bebas.  Kemudiannya diikuti pula oleh 'badi'nya.  Walaupun ada rakannya yang ketiga cuba untuk ikut Mat Said, namun buat "U-Turn" semula kerana tidak cukup ilmu 'nelang'nya.  Kini, ada dua Wakil Rakyat Bebas tapi sokong Bn?  

Berani ke Mat Said jika istihar jadi Wakil Rakyat Bebas tapi istihar sokong Bn?  Sememangnya Mat Said takut dengan 'penawar' yang ada pada Najib.  Memang Mat Said cakapnya berdegarp-degar tetapi sedikitpun tidak menakutkan Najib.  Bahkan, Mat Said kini menempah maut dengan tindakan 'berani bodohnya' itu.  Mahu tunjuk berani tapi terlupa bahawa hidungnya masih terikat dengan tali yang dipegang oleh Najib.

Kini, ramai yang tertanya dan pelik, mengapa PR Terengganu masih 'defensif'  walaupun kubu lawan telah nampak bocor?  Mungkin masih ingin 'tunggu dan lihat' kot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan