RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 12 Oktober 2019

KHAIRUDDIN 'OTAK UDANG' SENTAP?

Apa sahaja yang keluar dari mulut Anwar, sudah pasti bikin Khairuddin Abu Hassan sentap dan panas. Hidupnya tidak pernah tenang setelah gagal mendapat tempat di hati Tun M walaupun berpeluh ketiak otak udang ini mengipas Tun M sejak dulu lagi.

Gagal mendapat tempat di hati Tun M sewaktu PPBM ditubuhkan, beliau umpama polong tidak bertuan. Dulu, cuba untuk memikat Anwar apabila menghebahkan bahawa di dalam Umno, beliaulah pemimpin pertama dari Umno yang menyokong Anwar. Hajat dihati agar Anwar mempelawanya menyertai Keadilan, tapi ternyata Anwar kenal mamat otak udang ini sejak buku "50 Dalil Anwar Tidak Boleh Jadi PM" diterbttkan sekitar tahun 97/98 dulu. Penulis buku tersebut telah pun arwah dan meninggal di dalam keadaan 'muflis' apabila disaman oleh Anwar. Semoga Allah merahmatinya. Anwar bukan berotak udang sepertinya yang mudah dimakan bodek murahan dari Khairuddin. Memang patut pun rakyat tidak memilih otak udang ini menjadi salah seorang Adun di Melaka dalam PRU14 yang lalu walaupun beliau menggunaan simbol Keadilan mewakili PH.

Anwar menyatakan terdapat Tan Seri dan Datuk Seri yang membelasah duit berbilion ringgit dahulu, mereka ini cuba untuk menjadi hero dan ingin mendapat tempat. Apabila Anwar berkata sedemikian, tiba-tiba otak udang ini melompat macam beruk kena sawan. Kita semua tahu, apa yang Anwar sebut itu bukan baru, beliau menyebutnya sejak berpuluh tahun dahulu lagi. Anwar ulanginya kembali kerana ingin mengingatkan semua bahawa jika diri kamu itu kotor, dapat gelaran secara kotor dan jijik, maka tidak perlulah untuk menjadi hero kepada kerajaan PH yang menolak pemimpin sejijik itu. Mengapa si otak udang ini meroyan sakan? Berapa banyak lada yang beruk otak udang ini telan?

Khairuddin juga menggelarkan Anwar Ibrahim otak udang. Itu tidak mengapa kerana Anwar pernah digelar dengan bermacam-macam gelaran malah lebih teruk dari itu, tidak sedikit pun menjatuhkan imej beliau di mata dunia. Siapa Khairuddin pula? Beliau langsung tiada imej atau aura selain dari yang mengenalinya sebagai laki seorang pelakon lama yang suka menyalak menunjukkan kebodohannya. Paling tinggi kedudukan Khairuddin adalah bekas Ketua Bahagian parti keris telanjang tidak bersarung itu. Kali pertama bertanding di bawah PH pun tewas di Melaka. Hebat sangatkah jika mahu dibanding dengan Anwar bakal PM ke 8?

Kita biarkan untuk setahun saja lebih kurang otak udang ini menunjukkan kebodohannya. Di dalam jangka waktu singkat ini lah beliau harapkan Tun M memandangnya sebagai hero. Untuk menjadi hero di mata Tun M, Khairuddin rasa wajib menghentam Anwar, itu fikirnya. Mana tahu, di dalam tempuh sedikit masa Tun M menjadi PM ini akhirnya Khairuddin akan diangkat oleh Tun M bekerja di dalam kerajaan PH walaupun sebagai pencuci jamban di opis PM. Kita simpati dengannya.

2 ulasan:

  1. Video Baruah: Jangan salahkan kami... Ini Semua Salah Si Kidin Si Otak Udang sesama sindri gadoh

    SUA Anwar Berang Khairuddin Tuduh Anwar Sebut ‘Kongres Barua’ Depan Mahathir

    Setiausaha Akhbar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Tunku Nashrul Tunku Abaidah menggesa semua pihak agar tidak melaga-lagakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    MARUAH OR BARUAH BUKAN HAL KITEE
    SALAHKAN SI KIDIN MACAI ATOK YER
    YG PENTING HASUT, TU KAN RAPIJI KATEE
    WHATS A HACK YG PENTING KASI TARUK SUMER..!!

    KIKIKIKIKI..

    Tunku Nashrul berkata. Anwar tidak menyebut perkataan ‘barua’ namun menjelaskan bosnya menyebut perkataan ‘maruah’ ketika menyebut mengenai Kongres Maruah Melayu yang diadakan Ahad lalu.

    PERANG DINGIN DAH BERMOLA YAA
    KEPALA PROMPAK VS KEPLA PENIPU
    MACAI PROMPAK VS MACAI PENIPU JUA
    HAAH..!! POPCORNTAMBAH TEPUK BIAR PADU

    kikiki.. wayang semburit berdiri dsh mula..

    kasi tepukkkkk kuat kuatt..!!

    “Jangan jadi bodoh dan sila korek telinga. Sah-sah yang Datuk Seri Anwar sebut adalah maruah bukan barua.

    Saya (Khairuddin Hassan) yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

    WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
    SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
    AL JUB KATE BUKAN MARUAH 'KONG LESS' BARUAH
    MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

    KIKIKIKI..

    “Henti buat fitnah murahan. Tolong henti melagakan semua orang,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

    Penyelaras Parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan membuat kenyataan mempersoalkan tindakan Anwar yang didakwanya menyebut ‘Kongres Barua’ yang merujuk kepada Kongres Maruah Melayu.

    Khairuddin berkata, “Saya yakin perkataan ‘Kongres Barua’ yang dilontarkan oleh Anwar itu merujuk kepada Kongres Maruah Melayu yang dianjurkan baru-baru ini.

    #popcorntambahdantepukk..!!

    BalasPadam
  2. Syabas, Wan Fauzdin atas tulisan yang mantap ini!

    BalasPadam