RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Selasa, 31 Disember 2019

SOKONG MCA AKHIRNYA.....

Sewaktu PRK Tg Piai baru ni, kita kempen agar sokonglah calon PH dari Bersatu, seorang melayu bekas pendidik dan bekas imam.

Lebai pun jawab, jangan sokong calon Bersatu walaupun melayu dan Islam, kerana di belakangnya adalah Dap anti Islam, kata lebai. Lebih afdhal dan syarie sokong calon Bn dari MCA, walaupun seorang Cina Non Muslim kerana di belakangnya ada Najib, Zahid Hamidi, Rosmah serta Hadi, seorang olamak besar.

Sekarang, MCA kuat bantah tulisan jawi. Ertinya, satu suara menentang tulisan jawi telah ada dalam Parlimen. Tangan2 siapa yg memangkah calon tersebut janganlah meroyan ok. Mana tokoh2 yg dikatakan melayu Islam dan olamak besar di belakang MCA itu?

Sekejap je Allah nak tunjuk.....

21 ulasan:

  1. Ini belum masuk bab pluralisma murtad COMANGO Syiah Marina Gereja Siti Kassim Gay dan LGBT...!! alahaii

    Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, dengan memberikan undi kepada mana-mana calon PH hakikatnya hanya mengekalkan kuasa DAP dalam mendominasi PH pada hari ini. Inilah kemudaratan yang besar mesti dielakkan.

    Dewan Ulama dalam kenyataannya:

    Antara kaedah yang terpakai dalam hal seperti ini ialah:
    إذا تعارض مفسدتان روعي أعظمهما ضررا بارتكاب أخفهما

    “Apabila bertembung dua kerosakan, maka hendaklah dijaga daripada terjadi mudharat yang lebih besar dengan memilih mudharat yang lebih ringan antara keduanya.”

    2. Sehubungan itu, DUPP menyokong calon yang telah dikemukakan sebagai calon Barisan Nasional (BN) dari parti MCA, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng untuk bertanding dalam PRK Tanjung Piai pada 16 November 2019 nanti.

    3. Sokongan ini berasaskan kepada semangat Muafakat Nasional yang telah dimeterai antara PAS dan UMNO pada 14 September 2019 yang lalu sekaligus melibatkan parti-parti dalam komponen Gagasan Sejahtera dan juga Barisan Nasional. Lantaran itu, secara asasnya apa sahaja syarat bersama pada perkara yang tidak mengandungi unsur haram dan percanggahan syariat adalah dihormati dan disempurnakan.

    Sabda Rasulullah SAW :

    الصلح جائز بين المسلمين، إلا صلحاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً. والمسلمون على شروطهم، إلا شرطاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً

    Maksudnya :
    “Perdamaian dibenarkan di kalangan orang Islam, kecuali perdamaian itu mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram. Dan umat Islam atas syarat mereka (wajib memelihara), kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram.” – riwayat at-Tirmizi

    4. Melihat kepada situasi semasa politik Malaysia di bawah pemerintahan Pakatan Harapan (PH), fokus utama dalam pertimbangan sesuatu PRK yang berlaku serta PRU 15 yang akan datang ialah dengan tidak memberikan kemenangan kepada PH untuk terus berkuasa. Ini kerana, dengan jelas kebiadapan yang ditunjukkan oleh DAP dalam mendominasi PH sangat memberikan kesan negatif ke atas agama Islam, ummah dan negara.

    5. Justeru, walaupun calon dari Muafakat Nasional yang diwakili oleh BN adalah non Muslim namun ia bukanlah terlarang secara mutlak. Ini kerana penentangan kita bukanlah atas sentimen berlainan agama atau bangsa. Malah Islam sendiri tidak melarang untuk berbuat baik dan melakukan keadilan kepada non Muslim yang tidak melawan Islam.

    Firman Allah SWT :

    لَّا یَنۡهَىٰكُمُ ٱللَّهُ عَنِ ٱلَّذِینَ لَمۡ یُقَـٰتِلُوكُمۡ فِی ٱلدِّینِ وَلَمۡ یُخۡرِجُوكُم مِّن دِیَـٰرِكُمۡ أَن تَبَرُّوهُمۡ وَتُقۡسِطُوۤا۟ إِلَیۡهِمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ یُحِبُّ ٱلۡمُقۡسِطِینَ

    Maksudnya :
    “Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.”
    [Surah al-Mumtahanah 8]

    6. Perlu difahami bahawa penentangan ke atas DAP adalah kerana sikap mereka yang keras memusuhi agenda umat Islam yang dizahirkan oleh pimpinan mereka dalam banyak isu serta keterlibatan pimpinan mereka dengan kumpulan pengganas iaitu LTTE.

    7. Menyelamatkan negara dan agama Islam dari terus menjadi mangsa kerakusan PH merupakan satu kewajipan pada masa kini. Maka apa sahaja usaha untuk menjayakan kewajipan ini sekaligus juga menjadi wajib.

    ما لَا يَتِمُّ اَلْوَاجِبْ إِلَّا بِهِ ، فَهُوَ وَاجِبٌ

    Maksudnya: “Perkara yang tidak akan sempurna suatu kewajipan melainkan dengannya, maka ia adalah wajib.”

    8. Perlu diingat bahawa setiap undi dalam kiraan sistem demokrasi adalah sangat penting. Maka, pengundi hendaklah keluar untuk mengundi dengan mengundi calon dari Muafakat Nasional kerana melalui kuasa undian, kemudharatan boleh dicegah. Hal ini juga termasuk dalam kaedah melenyapkan kemudaratan.

    9. Ini kerana mudarat adalah perkara yang wajib dijauhi dan dilenyapkan sebagaimana kaedah asas dalam perbincangan displin ilmu al-Qawaid al-Fiqhiyyah iaitu:
    الضرر يزال

    “Kemudaratan (wajib) dihilangkan”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas akan pusing ikut kepentingan dia. Itu yg dipanggil AUTA!!

      Padam
    2. Sumpah hanat mme sah tak berani buat kannn

      ujian poligraf pun takooot nak buat...cmner nak jadi PM nih.!?

      Pinjam kata kata bang non...

      "Hari ini buat Ujian Poligraf Esok boleh Jadi PM ke 8"

      ada bran...!!?? kikikiki

      FormulaJadiPMke8 = Pop Corn Tambah + BuatUjian Poligraf + Tepuk

      Padam
    3. Kikikiki lama2 kau Gila pikir politik

      Padam
  2. Sampai sekarang tak ada sekor macai PH pun nak berhujah tentang Pluralisma Agama...!?? Nape yeer..!?

    Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama

    Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama -

    Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang ahli politik beragama Islam di negara ini yang didapati sering membawa mesej fahaman pluralisme agama sama ada dalam bentuk tindakan mahu pun dalam bentuk ucapan.

    Penyokong tegar Kit Siang, Anwar Ibrahim hadir perjumpaan bekas ahli kumpulan Chin Peng

    Yang ada ialah motif hendak menjaga kemurnian pegangan Ahli Sunnah di negeri ini yang memang disuruh oleh Dr. al-Qaradhawi beberapa bulan lalu sebagaimana yang ada dalam media Arab. Penulis ini kurang arif tentang bidang politik ini; beliau berminat untuk sama-sama menjaga akidah, semenjak puluhan tahun lalu. Pihak yang hendak mengaitkan usaha penulis ini dengan politik tertentu, ia bertanggungjawab dengan Tuhannya. Penulis ini mengucap: Hasbuna’Llahu wa ni’mal Wakil.

    1. Persoalan Ekslusif Agama (Religious Exclusivism) – hanya satu agama sahaja yang benar, manakala agama lain adalah salah.

    Golongan Pluralist, COMANGO, G25, Liberal Islam, SIS dan Syiah (sememangnya kafir) agama yang terpengaruh dengan ajaran John Hick berpendapat bahawa: Golongan-golongan agama tertentu yang menganggap hanya satu ajaran asasi tertentu (fundamental doctrines) sahaja yang membawa ke jalan keselamatan/syurga (salvation) adalah pandangan yang silap dan tertutup. Agama-agama lain juga benar. Maka Pluralisme Agama adalah jalan penyelesaian terbaik untuk mengelakkan perpecahan tersebut. Golongan ini menafsir ayat Al Quran secara "hermanutika" menolak sanad dan perawi perawi hadis yang muktabar seperti Imam Syafie, Hambali Sahih Bukhari yang jadi panduan umat Islam. Golongan Pluralis Liberal perawi hadis ini.menolak kesemua ini.

    Maka jawabnya ialah: Pluralisme yang mengajar penganutnya tentang "tidak ada kebenaran mutlak" dan tidak ada ajaran asasi yang menjamin keselamatan/kebahagian/ syurga, tidak boleh diterima, malah ditolak dalam agama Islam. Sekiranya diterima anjuran Pluralisme itu maka tiada ertinya firman-firman Al Quran yang menyebut bahawa ia datang membawa al-haq (kebenaran) dan dengan itu kebatilan akan hilang

    ANWAR DAN PLURALISMA AGAMA - ISMAIL MINA (RAKAN KARIB ANWAR IBRAHIM)

    Paling kemuncak adalah ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”.

    “Ya, saya tidak menyangka pada awalnya. Sehingga lah terbukti dalam ucapannya di LSE itu…Memang sah. Kita ambil ucapan itu daripada blog beliau. Ini bukan kita ambil ataucopy daripada mana-mana blog orang lain, tidak. Memang kita ambil daripada blog beliau sendiri. Jadi, sah lah bahawa beliau yang bercakap, berucap”, katanya yang mula menarik balik sokongan setelah melihat sahabatnya telah terpengaruh dengan aliran pemikiran yang merosakkan Islam, Liberalisme dan Pluralisme.

    “Saya nak sebut bahawa, sebenarnya ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu memang sah beliau berfahaman Pluralisme Agama”, tegasnya.

    Ikutilah wawancara AIDC dengan Ustaz Ismail Mina pada 16 September 2011, di Hulu Klang dalam menyoroti kisah di sebalik tabir berkenaan dengan isu tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak abis bacapun,dua Kali lima

      Padam
  3. Bgmn dengan sokong kleptokrat dan kaki2 rasuah. Halal ke halam?

    BalasPadam
  4. Kaki rasuah tetap ditolak kelepetokrat pun patut ditolak... sebelum ditolak elok buktikan dulu samada kelepat or tak kepepet ... kikikiki fahammm..!!!

    tunjukkan bukti dan fakta bukan kelepepet setidak tidak nya sumpah lahanat kena la buat..


    kikikiki..

    formulaelakkenasumpah = pop kon tambah + haahh tepukkk..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kikikiki putar alam

      Padam
    2. kimanis tak jadi PRK.. sbb takot kalah mejority 5K

      who's wanna bet..!??

      Padam
  5. kikki..tak ado sekor mahacai tak berani nak mencolah..


    kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kikiki bukan Tak berani buang Masa baca syok sendiri la kau

      Padam
    2. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Padam
  6. mencolah mcm tu ajerrr.. kikikiki


    tu jerrr yg bran...!!

    kikiki

    FormulaNakMencelah = tepukkk + pop corn tambah

    BalasPadam
  7. 5 Kali maki Dah $20. Nak buat camne ye tak. Dah makan gaji Hari. Lagi panjang komen, lagi masuk. Satu komen sembanh agama, pas tu maki sambung nya. Tah mane Yg betul atau tak. Nak menyampaikan agama ke nak maki org. Aku Dah cakap, oegi cari keje. Dah La keje malas, nak Cari keje pun malas. Sepanjang 7/8 tahun Aku meniaga ni, Aku... Ingat tak Sampai 10 org tempatan dtg Minta kerja. Bangla, Indon tiap2 bulan dtg tanya kerja. Tapi Aku tak ambik la. Takut ade problem. Dlm sembang bab agama, mca bukak Mulut aje terus Diam . Same je pas umno. Dlm Dok Kata org hamba dap, Dia sendiri pun Jadi hamba tebusan jho low. Balasan Allah Kate org Islam, Dan hukum karma Kate wings.

    BalasPadam
  8. Aku dah jawab tuduhan MCA bukak mulut trus diam atasssss skli nun...

    apa lagi yg pomen bawah tanah ni gebang..

    nak masuk pun bagi la salam dolu.. jgn main sondol ajer...

    hujah brooo hujahh fakta broo bukan main sondol jer nak masuk...


    alahaiiii bring it on jon doe suman skli...

    hujahhhh brooo hujahhh

    BalasPadam
  9. Berhujah hanya dgn orang waras..kalau goblok nk buat apa hujah2..kata org..biar nakal..jgn goblok

    BalasPadam
  10. Hujah dan fajta yg tak mampu utk org tak waras terima kenyataan kikikiki..

    dah 2020 dahh hujah dan fakta brooo bawa laaa...

    ke main kat llaman reformasi puji mujahit mujadah bila bab pluralisma murtad syiah COMANGO marina gereja suma bisu masuk masuk lubang gua... hujahh
    broo...


    fakta brooo .. hujahhh bernas broo

    BalasPadam
  11. Buang masa je berhujah dengan mat2 gila dan bodoh tu. Ulama2 besar (bukan ulamak kejar duit i.e PAS) dah bagi nasihat, berhujah utk mencari kebenaran tetapi apabila berhujah dengan orang gila, si munafik dan orang bodoh adalah kerja sia2. Mat2 pembangang ni semuanya bodoh maka sia2 je nak berhujah. Baik biarkan je mereka tu meroyan atas pokok. Ap2 pun, hakikatnya UMNO, BN dan macainya PAS dah KALAH! Orang2 kalah ni memang kerjanya dok meroyan, fitnah dan putar belit. Meroyanlah wahai pembangang, kuat mana pun kamu meroyan kerajaan tetap milik PH dan banyak mana pun ko menang PRK tapi kalau tak cukup kerusi Parlimen, UMNO, BN dan PAS tetap pembangang. Kerajaan PH tetap memiliki Putrajaya, wei. Korang bontot panas ke, kecewa ke, hilang punca rasuah ke, PUTRAJAYA MILIK PH!!! Setakat meroyan2 dalam alam maya tak akan merubah hakikat! Rakyat dah memilih wei dan penyamun2 serta macai2 mereka penjual agama dah ditolak dalam PRU 14. Mahu bising2 apa lagi? Tak suka? Pi berambuslah (ikut cakap2 pemimpin2 korang dulu). Tak puas hati? Tunggulah PRU15 tapi jangan berangan2lah sebab FD korang kat SABAH dan SERAWAK dah takde. Jangan marah nanti jadi gila dan meroyan! PH dah pegang Putrajaya wei! Allah SWT dah takdirkan penyamun2, perompak2 yang disokong ulamak jual agama jatuh tertiarap! MasyaALLAH!

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam
  12. kikiki org mcm Cape Tiger ni yg DAP suka sgt nih...!!!


    kikikikikk..

    BalasPadam
  13. Lirik Lagu Wawasan 2020

    Haahh Tepukkk..!!

    Bendera berkibar di angkasa
    Lambang negara jaya
    Rakyat sepakat sehati sejiwa
    Dengan berbakti dengan megah
    Hadapi cabaran masa muka
    Penuh tenaga murni
    Bakti dicurah sehara-sehala
    Dengan wawasan yang suci
    Wawasan meningkat kemajuan
    Tiada lagi kepincangan
    Kemewahan rasa-dirasai
    Bersama kita nikmati
    Wawasan 2020
    Satu pandangan jauh
    Bukan impian malah kenyataan
    Bersama kita jayakan

    Penyanyi Roy

    Haahhh Tepukkkk...!!

    BalasPadam