RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 3 Februari 2020

NURUL IZZAH TIDAK LARI WALAUPUN DIBALING BATU


Pendidikan yang tinggi, tua atau muda tidak cukup untuk menjadi seorang pemimpin. Pemimpin harus berani serta mempunyai kekuatan mental dan fizikal.

Saya masih ingat, sewaktu Keadilan berada di pihak Pembangkang dan berjuang untuk menjatuhkan rejim Umno/Bn, bukan sedikit ujian yang dihadapi oleh pemimpin Keadilan dan penyokong ketika itu.

Di dalam satu program ceramah di Pantai Dalam, KL, beberapa tahun dulu, ceramah oleh Nurul Izzah dihujani dengan lontaran batu dari pihak rejim yang berada di sebelah yang turut mengadakan ceramah. Balingan batu semakin menjadi tatkala Anwar tampil memulakan ucapan. Bahkan, seorang tua yang hadir mengikuti ceramah cedera dan berdarah di muka akibat balingan batu oleh samseng upahan mereka. Peristiwa tersebut masih terakam di Youtube.

Ceramah terus berjalan. Nurul Izzah, seorang gadis yang terlalu muda waktu itu tidak sedikit pun berganjak ke belakang, bahkan dengan lantang beliau mencabar menteri ketika itu, Raja Nong Chik untuk berdebat secara terbuka dengannya. Nurul Izzah tidak lari atau memanjat pagar. Suasana malam itu begitu kecuh kerana pihak berkuasa mengizinkan ceramah diadakan bersebelahan.

Berlaku di tempat saya sendiri di kawasan felda Lepar Hilir, Paya Besar. Sewaktu Nurul Izzah sedang berucap, pembesar suara yang dipegangnya dirampas oleh salah seorang pemuda Umno dan majlis malam itu terpaksa dihentikan akibat gangguan samseng2 upahan. Namun, Nurul Izzah tenang dan tidak lari cuma dibawa keluar kerana program dibatalkan.

Itulah hebatnya Nurul Izzah yang mewarisi sifat keberanian dan perjuangan ayahandanya Anwar Ibrahim. Tiada kenal erti takut baginya. Pemimpin yang pernah diuji dengan kesusahan dan keperitan tidak pernah lupa diri apabila berada di dalam kesenangan. Berbeza dengan pemimpin yang tidak pernah diuji dengan kesusahan, apabila diuji sedikit terasa amat takut seolah-olah dia yang bersalah.

Memang pelik, sewaktu kita menjadi Pembangkang, program kita diganggu oleh penyokong kerajaan. Itu biasa. Bila menjadi kerajaan, program kita diganggu oleh pembangkang. Itu luar biasa. Apa yang tidak kena?

5 ulasan:

  1. Pembetulan : Bila menjadi kerajaan program kita TIDAK diganggu oleh pembangkang .Itu luar biasa . Apa yg tidak kena .
    Ini baru betul ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Padam
  2. Alasan Atok nak goreng bodoh rakyat dan macai yang diberikan untuk menubuhkan Pakatan Nasional ialah kononnya untuk memberhentikan kerosakan yang berlaku pada ugama Islam dan bangsa Melayu sekarang.

    Agak pelik bila Dr. Mahathir berikan alasan begitu.

    Siapakah yang menjadi Perdana Menteri sekarang?

    Siapakah yang menjadi kerajaan sekarang?

    Hanya UMNO ini pun kononnya kerana memikirkan nasib anak bangsa, maka mereka bersetuju untuk bersama-sama dengan Dr. Mahathir...

    Mahathir tidak akan turun sebagai Perdana Menteri hanya kerana dia telah berjanji.

    Selama ini dia memang terkenal sebagai seorang pemungkir janji.

    Mahathir memerlukan sebab yang munasabah dan kukuh untuk tidak menyerahkan kuasa kepada Anwar dan menghalang Anwar dari menjadi Perdana Menteri ke-8.

    Rakyat muak mual dng fitnah jijik dah tidak percaya kepada Mahathir kepala perompak negara.

    Rakyat juga tidak percaya kepada Anwar kepala penipu dan pembohong. Dah sedap membontot, menyondol China Doll bila kantoi mula cari salah orang lain dengan beratus ratus tangguh dan auta penipu...!!

    Pada rakyat kedua-dua mereka ini sepatutnya sudah bersara dan berambosss....!!

    Sebab mereka telah banyak membawa bencana kepada politik dan ekonomi Malaysia selama ini.

    Zaman haprak fitnah, penipu pembohong mereka sudah berlalu dua puluh tahun yang dulu.

    Mereka patut memberi peluang kepada pelapis baru untuk menerajui negara dengan idealisme-idealisme yang baru.

    Rakyat juga banyak belajar politik daripada Dato' Seri Najib. Politiknya halus dan bijak, setaraf dengan world class leader tetapi tidak zalim fitnah jijik (fitnah dan tuduh dulu akhirnya terhegeh terkial mencari bukti dan fakta) seperti Mahathir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan tengah bicara kat mahkamah ker? Sabor ler. Sebelum pru15 masuk ler kar penjara tu. Sabor ye

      Padam
  3. In this fashion my acquaintance Wesley Virgin's report begins with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    Wesley was in the military-and soon after leaving-he revealed hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the government and others used to get anything they want.

    As it turns out, these are the EXACT same secrets many celebrities (notably those who "come out of nothing") and top business people used to become wealthy and famous.

    You probably know how you only use 10% of your brain.

    Mostly, that's because most of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe this thought has even occurred INSIDE OF YOUR very own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain around seven years back, while riding an unlicensed, beat-up trash bucket of a vehicle without a driver's license and $3.20 on his bank card.

    "I'm so fed up with going through life paycheck to paycheck! When will I become successful?"

    You took part in those thoughts, isn't it right?

    Your very own success story is going to be written. You need to start believing in YOURSELF.

    WATCH WESLEY SPEAK NOW

    BalasPadam