TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Isnin, 5 Oktober 2020

KERAJAAN TEBUK ATAP BAKAL BERKUBUR

Macam aku pernah sebut dulu, kerajaan tanpa mandat rakyat, dapat kuasa ikut atap, takkan dapat keberkatan Allah. Sebab itu, macam2 berlaku. Menteri ramai, pecah rekod sampai 70 menteri dan timbalan, dan melambak MP dilantik ketuai GLC, tapi tidak mampu perkuatkan kerajaan tebuk atap ini. Ternyata Muhyidin amat lemah sekarang walaupun dibantu oleh lebai. Lihat wajah Muhyidin pun kita tahu betapa deritanya beliau menanggung kesan dari pengkhianatannya.

Kerajaan PN memang terbukti lemah. Dua kali undian dibuat di Parlimen, kerajaan tebuk atap ini tidak pernah dapat majoriti lebih dari 111 undian. Ertinya, inilah kjaan covid paling lemah dlm sejarah asia.

Kerajaan tidak berkat, maka sesama mereka kini bergaduh. Mana satu PN, BN dan MN? lebai Pas pula makan keliling. Sebelah kaki perahu lain, sebelah kaki perahu lain. Bila dua perahu itu bergerak arah berlainan, lebai pun terkangkang koyak peha sebab kerja bodohnya. Buktinya, pas hanya jadi tukang pacak bendera di PRN Sabah baru2 ini. Kuarintin Covid kena juga buat. Tak.pasal2. Kerusi satu pun tak merasa. Harapkan simpati je lah nanti. Begitulah imej Pas sekarang.

Alhamdulillah, bukan semua MP tidak berotak dan tidak jujur. Ada yang mula melihat bagaimanakah mereka boleh berperanan untuk menyelamatkan negara ini dari tangan Muhyidin, Azmin dan menteri2 yang bebal itu? Tiada pilihan, mereka memilih untuk bersama Anwar. Trek rekod Anwar jauh lebih baik berbanding Muhyidin, Azmin, Najib dan Zahid. Itu faktanya.

Anwar telah berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan semula mandat rakyat yang dirompak itu. Dia hampir berjaya sekarang, cuma kita mampu berserah kepada Allah.

InsyaAllah, kita tunggu istana dibuka.

Tiada ulasan:

Catat Komen