RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 4 April 2023

ANWAR UTAMAKAN RAJA SENDIRI


 

3 ulasan:

  1. Suara Melayu' sudah mati dalam Parti UMNo..
    Undang persepsi buruk, imej parti terganggu..

    Orang muda pun dah lama menjauhkan diri Dari UMNo. Kalau mengundang persepsi buruk, perkara itu akan menjadi kesan jangka panjang kepada parti terutamanya melibatkan golongan muda

    Umno sejak sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) sehinggalah episod pemecatan dan penggantungan beberapa ahli parti yang popular menjadi bualan dalam kalangan pemerhati politik.

    Malah, ada yang menyatakan bahawa, kedudukan parti keramat Melayu itu sudah semakin goyah dan mungkin akan semakin kurang mendapat sokongan pengundi. Umno sekarang penuh kekeliruan dengan keputusan yang tidak popular.

    "Umno perlu melihat dan jangan terpisah dengan rakyat. Apa sahaja keputusan tak boleh dilihat secara dalaman sahaja. Mesti lihat pandangan orang luar.

    Sebaliknya, sokongan ahli parti sahaja tidak cukup untuk menang pilihan raya. Ahli parti mungkin 30 peratus sahaja daripada jumlah pengundi di kawasan bertanding.

    Lansung tidak kedengaran pasal Melayu' di bawah Zahid Dan Mat Hassan..!!

    BalasPadam
  2. Tunggu PRN Kasi ajar Zahid Dan Tok Mat.. Bacut Gede

    Kegagalan semakan kes SRC: Pertembungan kumpulan Najib dan Zahid akan beri kesan pada kerajaan

    Pertikaian dan serangan terhadap Zahid serta (Anwar) dalam forum atau kumpulan menyokong Najib. Di sinilah ia bermula. Memang ada perbincangan antara ahli Umno dan akar umbi (tidak bersetuju)

    Khairy, Shahril berkata, ada implikasi politik pada Zahid dan kerajaan perpaduan diterajui Anwar susulan keputusan Mahkamah Persekutuan itu.

    Perasaan tidak puas hati dikatakan semakin meningkat dalam Umno terhadap presidennya, Ahmad Zahid Hamidi dan Perdana Menteri Anwar Ibrahim, dakwa Shahril Hamdan dan Khairy Jamaluddin.

    Dua bekas pemimpin Umno itu, berkata keadaan itu berlaku susulan keputusan Mahkamah Persekutuan menolak permohonan bekas perdana menteri, Najib Tun Razak, menyemak semula sabitan dan hukuman dalam kes rasuah SRC International.

    PRN June 2023 masa terbaik untuk mengajar UMNo yang sudah hilang talian hayat Melayu' Dan Isle bila bersama barua LeeKwanYew@DAP

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib menang akan ada suara kata kerajaan campur tangan.
      Najib kalah akan kata kerajaan tak campur tangan.

      Kebiasaan akan berlaku bila lawan dan kawan tidak menyokong atau menyukai.
      Lumrah kehidupan...

      Semoga najib berpeluang diberi kebebasan kalau tidak sekarang mungkin suatu ketika nanti.

      Padam