RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 3 April 2023

SEMBANG TIK TOK


 

1 ulasan:

  1. Good bye US Dollar welcome new monetary sistem dari BRICS.

    Hanya pemimpin bodoh saja yang berkiblat pada Amerika Syarikat dan sekutunya.

    Sidang kemuncak BRICS seterusnya dijadualkan pada Ogos tahun ini, di mana negara yang terlibat mungkin melontarkan idea mereka berkaitan penciptaan mata wang baharu ini.

    https://news.bitcoin.com/brics-nations-working-on-creating-new-currency-to-be-discussed-at-next-leaders-summit/

    Masih belum dapat dilihat bagaimana ini akan memberi kesan kepada sistem kewangan global, tetapi jelas bahawa BRICS sedang mengambil langkah untuk mengurangkan pergantungan mereka kepada dolar AS dan mewujudkan sistem kewangan yang lebih saksama dan adil.

    https://news.coincu.com/177625-brics-nations-developing-a-new-currency/

    Hampir dua dozen negara berhasrat untuk menjadi ahli BRICS dalam masa terdekat atau lebih jauh. Semakin banyak negeri menyatakan hasrat untuk menjadi ahli blok tersebut. Ini diumumkan oleh Sergei Ryabkov, Timbalan Menteri Luar Negeri Persekutuan Rusia.

    Ryabkov menegaskan bahawa bilangan calon berpotensi sentiasa berubah ke atas. Timbalan Menteri menjelaskan format penyertaan dalam blok itu, terutamanya mengetengahkan keahlian penuh dan format BRICS+, serta penyertaan dalam Bank Pembangunan Baru dan berkata bahawa calon sendiri akan memutuskan bagaimana sebenarnya untuk bekerja di blok itu.

    Ini diumumkan oleh Sergei Ryabkov, Timbalan Menteri Luar Negeri Persekutuan Rusia. Negara-negara BRICS sedang meneroka penciptaan mata wang baharu yang boleh menjadi pengubah permainan bagi sistem kewangan global, memberikan alternatif kepada dolar AS. Mata wang itu mungkin disokong oleh pelbagai komoditi, termasuk emas dan unsur nadir bumi atau tanah.

    Negara BRICS, yang terdiri daripada Brazil, Rusia, India, China, dan Afrika Selatan, dilaporkan sedang meneroka penciptaan mata wang baharu.

    Hanya pemimpin bodoh saja yang berkiblat pada Amerika Syarikat dan sekutunya.

    BalasPadam