RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 21 Oktober 2024

ISU GISB - BEZA CARA MAHATHIR DAN ANWAR

 


1 ulasan:

  1. Global trades 21.10.2024 Isnin IMF at Washington meeting tentative 2 PM Malaysia time VS Selasa 22.10.2014 BRICS meeting tentative at 2 PM Malaysia time at Kazan Russia

    Apa akan jadi pada pasaran global gold, USD dan cryptocurrency...

    Tunggu dan lihat elit global action on trading market..!!

    Jika SWIFT code berpusat di Belgium maka BRICS Pay code perlu berpusat di Malaysia.

    Ahli BRICS akan membincangkan pada sidang kemuncak itu akan menyediakan sistem pembayaran antara BRICS untuk memintas dolar. Keputusan AS untuk mempersenjatai dolar dan merampas aset Rusia, yang sebelum ini dianggap suci, dalam pertembungannya dengan Rusia telah merunsingkan bank pusat di seluruh dunia. Walaupun de-dollarisasi akan mengambil masa bertahun-tahun untuk berlaku, proses itu sedang dijalankan.

    Pejabat Kawalan Aset Asing (OFAC) AS mengenakan sekatan ke atas Bursa Moscow (MOEX) pada bulan Jun, Bank Pusat Rusia (CBR) terpaksa menghentikan dagangan dalam dolar dan itu telah mencetuskan krisis kecairan yuan, kerana China mata wang ialah kenderaan pertukaran asing utama berikutan yuanisasi ekonomi Rusia pada tahun 2022. Elit kewangan Rusia mengadakan mesyuarat panik selepas sekatan ini dan menyimpulkan satu-satunya tindakan yang terbuka kepada mereka ialah menggunakan beberapa jenis penyelesaian digital.

    Telekomunikai keuangan Antar Bank Seluruh Dunia) di Malaysia mesti memainkan peranan besar sebuah lembaga seperti SWIFT berasal Belgia yang beroperasi di seluruh dunia dengan menyediakan layanan jaringan pesan keuangan.

    SWIFT memiliki pejabat hampir di seluruh dunia dan kantor pusat SWIFT berada di La Hulpe, Belgia, dekat Brussels.

    BalasPadam