RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 10 September 2009

JIKA BENAR, MEMANG KEJAM!!

Didera sampai dua kali pengsan - Penolong pengurus syarikat swasta buat dakwaan malukan SPRM


KESAN kecederaan yang dialami oleh Sivanesan yang mendakwa dirinya didera oleh pegawai SPRM semasa ditahan di Shah Alam September tahun lalu.



SIVANESAN


SHAH ALAM - Saksi ke-20 inkues kematian Teoh Beng Hock, T. Sivanesan memberitahu Mahkamah Koroner di sini semalam bagaimana dia ditampar, ditendang di perut dan punggung serta disepak selepas dibawa ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di tingkat 14 Plaza Masalam pada 4 September tahun lalu.

Dia yang merupakan penolong pengurus sebuah syarikat swasta di Kuantan, Pahang dalam keterangan pada hari ke-19 prosiding inkues tersebut turut mendakwa dia disuruh membuka pakaian kecuali seluar dalam ketika siasatan dilakukan pada pukul 12 tengah malam hari sama.

"Saya dibawa ke SPRM oleh 10 hingga 15 pegawai SPRM dan apabila sampai di tingkat 14, saya nampak seorang pegawai tinggi berkaca mata sedang membalut sebatang aluminium dengan surat khabar.

"Lelaki berkaca mata itu kemudian meletak aluminium itu dan menampar pipi saya lima hingga enam kali sebelum menyuruh saya menandatangani surat tahanan.

"Bila saya enggan, dia kata saya keras kepala dan paksa saya tanggal baju hanya tinggal seluar dalam sebelum 10 pegawai SPRM lain menampar dan menendang saya serentak dalam keadaan kedua-dua tangan saya bergari ke belakang," katanya./Cosmo

2 ulasan:

  1. sprm berkata itu semua fitnah dam hari ini mereka memfailkan membuang keterangan saksi tersebut dalam inkues kematian tbh di mahkamah tinggi petaling jaya. malah petang semalam empat pegawai sprm membuat laporan polis bahawa mereka tidak pernah mendera orang yang kena siasat, betulkah semua ini?

    BalasPadam
  2. Ape lagi yang SPRM nak nafikan..Engko bukan orang la..tapi BINATANG paling layak digelar kepada korang ni. Malukan kan Melayu jer! Aku ni Melayu jgak tapi korang ni Melayu Baruah Umno.

    BalasPadam