RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Khamis, 10 Disember 2009

Mahfuz jawab Nik Aziz isu menantu


Dis 10, 09 8:08pm
Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata beliau tidak tersinggung dengan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan tindakannya mencungkil isu Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) sebagai hanya memberi peluang kepada Umno "berpesta".

Beliau juga tetap dengan pendirian mahu ketua pegawai eksekutif PMBK Abdul Ariffahmi Abdul Rahman, yang juga menantu Nik Abdul Aziz, melepaskan jawatannya dengan segera.

"Saya kira tak sulit untuk melepaskan jawatan ini, kalau kita rujuk Seksyen 12 Akta Perkerjaan 1955 menerangkan bagaimana kita nak menamatkan kontrak dan pihak majikan Ariff boleh menggunakannya untuk beri tiga bulan gaji kepada dia untuk terus berundur," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Semalam, Nik Abdul Aziz menyifatkan tindakan Mahfuz meminta Abdul Ariffahmi melepaskan jawatannya dengan segera - bukannya menunggu sehingga Mac tahun depan - sebagai satu kesilapan dan hanya memberi peluang kepada Umno untuk "berpesta" mengkritik PAS.
- BERNAMA

7 ulasan:

  1. Memang Mahfuz mabuk nak mikrophone (publisiti), ya la dia pun dah lama x keluar dalam paper... ingatkan PAS parti yang pentingkan Musyawarah, PAS = UMNO, UMNO = PAS, 2x5 je.Bila tenguk cara PAS sekarang ni rasa2 betul juga kata puak2 UMno yg PAS peralatkan agama untuk kepentingan diri atau Hj. Hadi dah x boleh kontrol anak buahnya..dalam PAS dah semacam ada dua puak, satu puak Hadi dan satu lagi Nik Aziz,nampak semacam puak Hadi nak membalas dendam je pada TGNAziz.. Ya la pilihanraya dah dekat masing-masing akan memainkan peranan masing2, kalau dah puak PAS sendiri dah tidak hormat tuan Guru, berjayalah puak2 UMno dalam usahanya bertahun-tahun untuk memberi imej yg negatif pd tuan2 guru seterusnya membawa kekalahan PAS dalam pilihanraya2 seterusnya kerana kekuatan yg ada pada PAS yg tiada pada UMno dah di rosakkan oleh org PAS sendiri seperti MAHFUDZ,kalau harapkan kekuatan PAS sendiri tanpa bantuan kekuatan Tok2 guru yg dihormati mampuslah PAS melawan think tank dan media2 UMno, jangan jadi "habis madu, sepah di buang" bila dah rasa kuat selepas zaman reformasi dan PRU12 tok2 guru di buang ketepi.PAS sebenarnya "Wak Hasil Balik Asal" Kami rakyat yg prihatin akan sentiasa memerhatikan..Tiga TA yang akan merosakkan..1 harTA,waniTA dan tahTA

    BalasPadam
  2. Salam Semua
    Betul kata tuan mahfuz ni gila publiciti,ingatlah wahai Mahfuz,orang tertarik kepada Pas kerana ada ramai ulamak2,kalau macam hang kamipun takteringin dan percaya perjuangan Pas,aku memang dah lama menyampah tengok hang,dengan imej jarang pakai songkok atau kopiah & perangai gila mickrofon,lebih kurang sama dengan Umno,Mat Sudin perangai elok sikit,
    Balik kerap sikit tengok kawasan,pi peringat kat kerajaan negeri pasai sampah,tengok tengok sama sekolah agama di Kedah,bukan dok berkokok kat Kl tak tentu pasal..

    BalasPadam
  3. Terlalu lama dan terlalu tinggi penghurmatan yang di beri pada TGNA tidak bermakna ahli dan pemimpin PAS lain perlu mengiakan saja apa jua yang dibuat olih TGNA.Jika didapati ada keperluan ditegur,ia perlu dilaksanakan.Adalah amat pelik jika kita melaksanakan teguran bersifat satu hala,bila mana TGHH dikecam dengan ungkapan yang amat jelik untuk dibaca hanya disebabkan beberapa sebab yang dinafikan dan telah diterima olih kebanyakan pemimpin lain,sikap taksub pada TGNA menyebabkan sebarang teguran keatasnya akan disambut dengan analogoi yang merepek dan merapu,seolah matilah PAS tanpa TGNA.
    Tidak dinafikan sebelum ini kekuatan PAS banyak bergantung pada TGNA,tetapi sehingga bila pergantungan ini perlu diperahankan.Lupakah kita sejarah Islam juga memperlihatkan ada dikalangan Khalifah 4 yang mengingatkan agar masyarakat Islam sewaktu dengan nya menegur baginda jika ada merlakukan sebarang kesilapan.
    Sering diulang olih beberapa komen,TGNA walaupun tinggi ilmu dan tinggi keperibadiannya,ia bukan maksum.
    Memang benar apa yang di katakan olih Mahfuz,untuk apa lagi Ariff Fahmi menunggu begitu lama untuk melepaskan jawatan,jika masa yang panjang ini terus digunakan olih umno-bn untuk jadikan bahan memperlekehkan PAS dengan kronisma.

    BalasPadam
  4. aku dok perhati komen dan ulasan apa yang disifatkan penyokong PAS tegar.Nak tegok Tuan Guru pun tak bolih.Bahasa pula macam bahasa PELAK.Aku juga tengok depa depa yang anggap orang tak pakai serban dengan kopiah ni leceh sangat tapi komen depa yang macam PELAK tu depa tak sedak.Dalam pengalaman aku,manusia PELAK ni yang nak mampuskan PAS.Sokong buta tuli pasai otak depa dok kat orang bukan dok di atas kepala sendiri.

    BalasPadam
  5. sapa yg kutok tuan guru,mahfuz dan juga PAS aku anggap sebagai anjing bela umno
    dajai malaun tak sedar diri
    perangai buruk macam jalang2 umno punya mulut

    BalasPadam
  6. woi anonymous 10:37AM - hg la dajjai, malaun, mangko hayun, makghok sintokkkkk, mangkaq, kaldai akaq, anjing, babi UMNO haramjadah hg. mulut hg macam mak hg.......siyer hg.

    gurun

    BalasPadam
  7. Apa yang dikatakan oleh Mahfuz tu betul dan sebagai ulamak sepertiTGNA perlu melihat kembali bagaimana khalifah Umar Abd.Aziz mengajar kite supaya mentadbir ikut islam. Berhenti aje lah.

    BalasPadam