RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 18 Februari 2010

BONGKAR !! 3 TAHUN KERAJAAN P.PINANG TIDAK ANJUR PERARAKAN MAULIDUR RASUL?

Oleh: WFAUZDIN NS

TERKEJUT beruk juga bila saya membaca tulisan dari sahabat saya di dalam blognya Perisik Rakyat hari ini. Beliau menulis tentang Kerajaan P.Pinang tidak pernah menganjurkan Perarakan Maulidur Rasul selama 3 tahun iaitu mulai tahun 2003, 2004 dan 2005. Kerajaan P.Pinang sekadar mengadakan sambutan Maulidur Rasul sahaja pada tahun tersebut. Bila difikirkan, mustahil juga kerana sewaktu itu Bn yang memerintah P.Pinang dan Umno adalah tunjang kerajaan. Bukankah Umno ini tidak terasa `Islam'nya jika tiada perarakan Maulidur Rasul?

Terfikir pula di benak saya, mungkinkah ketika itu Umno belum lahir di P.Pinang? Atau ketika itu belum keluar fatwa bahawa Perarakan Maulidur Rasul itu adalah WAJIB diadakan. Jika tidak, masakan Umno boleh berdiam diri ketika KM P.Pinang sewaktu itu dari pemimpin Gerakan tidak menganjurkan perarakan Maulidur Rasul sebagaimana yang Umno lakukan sekarang. Untuk memastikannya, cuba lihat rekod di JAIPP betul atau tidak kerajaan P.Pinang tidak menganjurkan perarakan Maulidur Rasul pada tahun-tahun yang disebutkan tadi.

Jika ada, atau selepas tahun tersebut jika ada pun, cuba semak pernah tak KM P.Pinang turut sama meraikan perarakan tersebut seperti KM P.Pinang dari PR yang turut bersama meraikannya pada tahun lepas. Oleh yang demikian, mari kita berfikir secara jujur samada Umno ini ikhlas atau tidak terhadap Islam. Atau, kerana politik mereka sanggup berlakon apa sahaja demi untuk menipu Islam dan rakyat.

Sekiranya anda tidak mahu bersubahat dengan penipu seperti ini, tekadkan hati anda dan keluarlah dari Umno. Buat apa bersama mereka yang berjuang untuk menipu agama sendiri dan menipu rakyat. Masakan anda ingin ditipu selama-lamanya. Terbukti mereka sanggup mengkhianati rakyat semata-mata gagal dapat projek RM 2 juta. Jika mereka dapat projek itu, anda dapat apa? Cukuplah menjadi hina dan cubalah menjadi manusia yang bermaruah serta berakal./Kembali ke laman asal di sini.

6 ulasan:

  1. bagi umno kalau tak menipu adalah berdosa....

    kalau majlis dia orang takda artis adalah berdosa..

    kalau program dia orang takda karaoke adalah berdosa....

    program dimulakan dengan doa...diakhiri dengan karaoke......

    BalasPadam
  2. akhirnya agama dan bangsa terpinggir disana..
    kan bebal orang2 pr kat situ....

    BalasPadam
  3. sah dan terbukti yg sokong amnobn dah tinggal yg tak berakal ja...mungkin jugak ada yg mental, gila meroyan, gila babi, gila anjing. Bagi aku yg terbabit dgn demo (dah mcm berok mat yeh pulak aku tengok ketua pmuda amnobn yg nak angkat mata pun tak larat tu...) memang betul-betul dipenuhi dgn orang gila...

    BalasPadam
  4. tidak ada yg waras melainkan gila semuanya kt dlm umno tu..gila kuasa,gila talak,gila rasuah,gila judi,gila hutang (mcm lagu daud kilau)

    tdk ada yg cerdik melainkan sengal semuanya kt dlm umno tu..bodoh sombong,bodoh memang bodoh,saja2 buat bodoh

    tidak ada yg benar melainkan penipu besar semuanya kt dlm umno tu..syarat utama ahli umno kena pandai menipu

    tidak ada yg celik melainkan buta semuanya kt dlm umno tu..buta hati,buta perut,buta warna,buta agama

    tdk ada yg suka tanggung melainkan menjawab jer semuanya kt dlm umno tu..keje tk buat tapi buat statement gempaq mcm tesis utk master/phd

    pendek kata, parti umno tu dh sama taraf dgn tong najis!!

    BalasPadam
  5. Kuat sangat ke semagat Islam Jawi Pekan Pulau Pinang ini? Pasal berarak pun nak berperang! Masa anak cucu Francis Light perintah dulu pun depa buat pasal juga. China arak bendera, depa pun buat bendera boria berarak. Cucu Francis dapat kesan disebaliknya. diharamkan boria berarak. Bendera besar boria jadi kecil depa loncat dalam dewan saja. Kini depa juga mula jadi kecoh ikut telunjuk umno, pasal depa dah jadi jawi umno.

    BalasPadam
  6. umno belum jawi kot.
    takot nak jawi ...sakittttttttt
    ngok punya umno

    BalasPadam