RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 12 Mac 2010

RISALAH SKANDAL SEKS MEREKA YANG EDAR, TAPI MINTA YB AZMIN PULA JAWAB

Oleh: WFAUZDIN NS

ARAKIAN, maka tersebarlah kununnya satu risalah tentang skandal seks seorang wanita yang sudah bersuami dengan salah seorang pegawai MPAJ. Tidak tahulah tahap mana luasnya edaran risalah tersebut tetapi yang saya pasti risalah tersebut bukan bertujuan untuk mengaibkan pegawai MPAJ itu yang sebenarnya. Sasaran mereka sudah tentu MP kawasan berkenaan iaitu YB Azmin Ali. Berita tentang kisah karut marut itu di sini.

Pelik bin ajaib, orang lain yang dikatakan bersekedudukan, orang lain yang edar risalah, orang lain yang dituduh tetapi YB Azmin pula dicabar untuk membersihkan kekotoran yang mereka buat. Mengikut akal yang waras, sesiapa yang tahu kisah sebenar skandal tersebut sewajibnya melaporkan terus ke pihak berwajib. Sekiranya laporan telah dibuat, siasatan telah dilakukan dan cukup bukti, pihak berwajib mestilah mengambil tindakan. Selepas itu, tahulah YB azmin untuk mengambil tindakan selanjutnya ke atas kakitangan MPAJ tersebut. Jangan ingat hendak menuduh seseorang dengan tuduhan seberat itu hanya cukup dengan sekadar surat layang atau risalah yang bertaraf `tisu tandas' itu?

Sekiranya pihak berkenaan terus meminta YB Azmin mengambil tindakan, sama lah cerita dengan kisah seorang budak muda yang kununnya diliwat oleh seorang tua mengadu terus kepada pemimpin tertinggi dalam negara. Bukankah negara kita sudah cukup saluran dan tempat untuk mengadu kejadian-kejadian seperti ini? Atau, mungkinkah ini sebagai satu modal yang difikirkan cerdik untuk memperbodohkan YB Azmin seterusnya untuk memburukkan kerajaan Negeri Selangor? Cukuplah dengan bermain fitnah dengan mengaibkan orang. Sudah cukup kita semua menanggung bala `panas' cuaca di negara kita dengan kerja-kerja fitnah seumpama ini.

Gunalah cara lain yang lebih jantan dan profesional sekiranya mahu menjatuhkan Kerajaan Negeri Selangor atau menjatuhkan mana-mana Wakil Rakyat dari PR. Rakyat tidak lupa kisah YB Eli yang dicuri gambar separuh bogelnya suatu ketika dahulu. Kununnya orang yang dituduh mengambil gambar tersebut telah dikenal pasti. tetapi di mana kes itu sekarang? Kisah seorang pemimpin Umno kununnya dicederakan oleh penyokong-penyokong PR sehingga `berbalut' tengkuk sewaktu Pilihanraya Kecil Bagan Pinang baru-baru ini, di mana kesudahan kes tersebut? Apakah drama itu tiada penghujungnya setelah semuanya kantoi?

Berbalik kepada kisah risalah skandal seks tersebut, YB Azmin atau sesiapa sahaja dari PR jangan pedulikan mereka yang ingin mencipta isu. Jika benar, mereka ada bukti tunggu apa lagi, buat sahaja laporan ke pihak berkuasa dan jika benar individu berkenaan bersalah, kerajaan negeri sudah pasti tidak akan melindungi pesalah-pesalah ini kerana kerajaan negeri di Selangor sekarang adalah PR bukan Umno yang suka melindungi pesalah-pesalah seperti ini. Sekarang, mereka yang terberak di tengah jalan, mereka cucilah sendiri. /wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. Minta Pegawai MPAJ tuntut qazaf dari orang yang bising tu.

    BalasPadam
  2. Memang perangai UMNOK jangan dilayan, PRU13 tumbang kan mereka lagi sampai mereka cuak baru kita tenyeh mereka. jangan sangka rkyat diam UMNO boleh bermaharaja lela.

    BalasPadam
  3. minta qazaf apenyer....risalah je. kalau tonjolkan diri yg berani tuduh tu, bolehlah Pegawai MPAJ tu tuntut qazaf....ini berani tuduh tapi tak berani dedahkan diri...bacul..dan yg bacul ni selalunya parti Umnongok ler...

    BalasPadam
  4. sejak kebelakangan ini banyak isu parti keadilan rakyat dan imej pemimpinnya..kalau dah jadi kerajaan kena jagalah imej parti dan kerajaan..yg dituduh buatlah laporan polis kalau rasa tak bersalah kan mudah.negara kita ada undang2..ini pasal isu pasar malam diselangor pun orang politik tak boleh selesaikan..antara ahli majlis pun berebut kawasan..bukan nak buat kerja untuk rakyat..pening kepala pentadbiran..kalau ikut procedure yang ditetapkan kan mudah...ini pulak campurtangan ahli parlimen lagi kecoh da,,,

    BalasPadam