RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 28 Julai 2010

EZAM PARAHKAN UMNO SELANGOR - DR HASSAN ALI

PAS: Ezam parahkan Umno S'gor
Jul 28, 10

Penglibatan bekas ketua Pemuda PKR Ezam Mohd Nor dalam 'pertembungan' dua tokoh pemuda Umno Selangor didakwa menambahkan lagi perpecahan dalam parti itu.

Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali (kiri) mendakwa, pertembungan antara timbalan pengerusi Umno negeri Datuk Noh Omar dan bekas menteri besar Datuk Seri Khir Toyo tidak dapat dibendung lagi, malah sudah menjadi perhatian umum.

"Usaha melibatkan Ezam Mohd Nor dalam kemelut tersebut hanya akan menambah parah perpecahan parti itu di Selangor," kata Dr Hasan.

Beliau yang juga exco kerajaan negeri berkata penubuhan Sekretariat Selamatkan Darul Ehsan (SSDE) oleh Umno dilihat sebagai satu "usaha terdesak untuk menyelamatkan parti yang hampir karam di negeri itu".

"Umno ternyata gagal dan rakyat terpaksa membayar dengan harga yang begitu mahal atas segala bentuk korupsi, skandal, penyelewengan dan salahguna kuasa yang menjadi amalan Umno Selangor selama ini.

"Mungkin lebih sesuai kempen 'Selamatkan Selangor' ditukar sahaja namanya menjadi kempen 'Selamatkan Poket Pemimpin Umno Selangor'," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Beliau menegaskan parti Islam itu tidak pernah jemu mengingatkan bahawa tidak ada dasar dan usaha yang lebih baik untuk menyelamatkan Selangor melainkan berpaksikan ajaran Islam.

"Dasar inilah yang selama ini di perjuangkan oleh PAS, (ia) selari dengan dasar Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) yang diperjuangkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat di negeri ini," katanya./Malaysiakini

4 ulasan:

  1. PAS bawa Islam di Selangor ke ? geli jubor aku.

    BalasPadam
  2. orang Umno mmg sentiasa geli bila dgr Islam ni...ehehhh...kalau APCO ok

    BalasPadam
  3. Jubor kau geli sebab di jolok MIC kot.....kah...kah...kah

    BalasPadam
  4. Jolok pakai jari sendiri....tersumbat sampai ke otak.....lalu tak larat untuk berfikir sendiri...maka berfikirlah pakai otak orang...

    BalasPadam