RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 15 Oktober 2010

BIMBANG JIKA BENAR-BENAR RAJA KATAK TERKENTUT SELEPAS INI

Oleh: Mandor

RAJA Katak, Berahim Ali punyai alasan mengapa dia lewat bangun bertafakur sewaktu Palimen menghormati seorang ahlinya yang meninggal dunia baru-baru ini. Beliau lewat bangun kerana penyakit dalam tubuh badannya seperti kencing manis dan ada lagi penyakit lain. Kira ada jugalah alasan beliau walaupun semua tahu siapa raja katak dan perangainya itu.

Ketika menghadiri majlis pertubuhan yang sinonim dengan nama Perkosa, apatah lagi hadir bersama di majlis tersebut seorang tua dari Kubang Pasu yang dipujanya tiada pula raja katak merungut tidak boleh berdiri lama akibat kencing manis. Bahkan, beliau dengan gagah bagaikan Hang Tuah mengucup keris telanjang di perhimpunan tersebut. Kali ini, beliau merungut kerana kencing manis pula.

Raja katak begitu marah kerana hal remeh seperti itu diperbesarkan. Beliau berkata, jika beliau terkentut pun tentu Parlimen akan `gempar' membicarakannya. Memanglah, siapa yang tidak gempar jika raja katak terkentut? Bayangkan, jika suara yang keluar dari mulut raja katak pun bukan main lagi busuknya, apatah lagi sesuatu yang keluar dari lubang belakangnya. Justeru itu, kita amat bimbang jika benar-benar raja katak terkentut nanti./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan