RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Rabu, 6 Oktober 2010

MAHATHIR KAYA DENGAN `GELARAN' DAN `GELARAN TERBAIK' DATANGNYA DARI PEMIMPIN UMNO SENDIRI

Oleh: Pria Malaya

Puak2 Umno begitu naik angin bila Azmin Ali mencuit 'godfather' mereka..riuh blogger tegar Umno mengecam Azmin Ali, termasuklah sekutu rapat Umno PERKASA, sehingga mengeluarkan kenyataan supaya perwakilan PKR jangan sokong Azmin Ali, dan sokong Mustaffa Kamil Ayob..sungguh melucukan..

Dalam sibuk penyokong totok Umno menjerit memarahi Azmin Ali, mereka tidak sedar, para pemimpin tertinggi Umno sendiri pernah mengkritik, menghina dan memakihamun 'godfather' mereka..ada sebarang tindakan? nehi...sungguh malang nasib 'pencacai' bawahan, jeritan mereka langsung tidak dipandang oleh pemimpin atasan, bahkan pemimpin tersebut masih selesa memegang erat jawatannya di dalam Umno dan kerajaan...

So, sengaja penulis bangkitkan balik berita lama utk tatapan puak2 fanatik Umno, biar celik sikit mata (hati)...di bawah juga penulis lampirkan balik isu di mana Tun M pernah memperlekeh Tuan Guru Dr Haron Din semasa beliau sedang sakit..mungkinkah ini balasannya?...fikir2kan...Wink

Ini satu berita yang pernah disiarkan oleh akhbar:

“Pemimpin Umno bawa budaya kurang ajar, jadikan saya pariah, panggil saya iblis”

ALOR STAR, 28 Ogos – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan pemimpin-pemimpin Umno membawa budaya kurang ajar, menjadikan beliau pariah dalam parti itu serta memanggil beliau beruk dan iblis.

Ketika mengulas usul yang diluluskan Pemuda Umno Bahagian Kubang Pasu supaya Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato’ Seri Mohamed Nazri Aziz dipecat daripada Umno kerana lantang mengkritik beliau, Dr.

Mahathir berkata, “Cara Nazri mengkritik saya bukan budaya Umno, itu budaya kurang ajar. Ada yang panggil saya beruk, ada panggil iblis, ini budaya Umno yang baru.”. Bagaimanapun, beliau tidak peduli sama ada Umno akan memecat Nazri atau tidak.

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/10/hot-pemimpin-umno-bawa-budaya-kurang.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan