RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 1 Oktober 2010

NAJIB AKUR `SILAP PILIH KUDA', RAKYAT PUN SILAP PILIH KUDA JUGA

Oleh: WFAUZDIN NS

NAJIB akhirnya mengakui pertelingkahan Tun Mahathir - DS Anwar di era tahun 98, menjadikannya seperti `pelanduk' yang hampir mati di tengah-tengah. Najib di dalam PRU 99 hampir tewas dan dimalukan dengan kemenangan tipis majoritinya di Parlimen Pekan waktu itu hanya 241 undi sahaja. Beliau akur, rakyat suka kepadanya tetapi benci dan meluat apabila DS Anwar difitnah dengan tuduhan liwat. Baca di sini.
Najib turut mengeluh dan berkata “meskipun seseorang itu cekap tetapi jika memilih 'kuda yang salah', mereka akan berakhir dengan tragik” (Malaysiakini). Kini, era Mahathir telah lama berlalu dan Mahathir sehingga kini tidak pernah mengakui kesilapannya, bahkan Mahathir terus menganggu sesiapa sahaja PM selepasnya. Inilah perangai Mahathir yang semua orang tahu dan tidak hairan jika Mahathir amat menyanjung Perkasa kerana pemimpin Perkasa itu sendiri mempunyai perangai `aneh' seperti beliau juga.

Malangnya, Najib juga tidak belajar dari kesilapan Mahathir. Najib tahu bahawa Umno semakin dijauhi oleh orang-orang Melayu kerana kesilapan pemimpin lampau yang zalim terhadap DS Anwar. Mengapa harus Najib kekalkan kezaliman itu? Nampaknya rakyat sekali lagi memilih `kuda yang salah'. Saya yakin, sekiranya Najib mahu berubah dan tidak mahu lagi meneruskan kerja jahat Mahathir, sokongan terhadap Umno mungkin berubah walaupun dikatakan sudah terlewat sekarang. Tetapi, sekurang-kurangnya nama Umno dapat dibersihkan sedikit.

Sekarang, Najib terus menjadi mangsa politik Mahathir. Bukan orang-orang Melayu sahaja yang semakin menjauhi Umno, bahkan rakan sekutu mereka di dalam Bn pun dilihat semakin tawar hati untuk bersama Umno. Perkasa juga turut memusuhi Umno walaupun dikatakan Perkasa begitu kuat `Kemelayuan'nya. Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia juga seringkali menunjukkan ketidaksefahaman dengan pimpinan Umno. Itulah bahananya apabila Najib berterusan mengekalkan kezaliman Mahathir.

Di dalam PRU ke 13 nanti, sudah dapat dijangka Umno tiada pilihan lain melainkan akan terus memainkan isu perkauman dan agama. Tangan kanan Umno mengeluarkan lesen judi dan arak, manakala tangan kirinya dihulurkan kepada PAS untuk bersatu `demi Islam dan Melayu' kununnya. Puak-puak yang jahil agama di dalam Umno mula mengeluarkan `fatwa' untuk memburukkan Kerajaan Negeri di bawah PR, sedangkan yang `Ulamak' di dalam Umno terus membisu. `Ulamak' ini berada di dalam dilema samada untuk pertahankan Islam atau pun Umno./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan