RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 2 Disember 2010

AYUH BERHIMPUN, BUKAN ORANG PR SAHAJA YANG AKAN MENANGGUNG NANTI..

Oleh: WFAUZDIN NS

PADA 05hb Dis (Ahad) jam 12.00 Tgh ini semua masyarakat terutamanya di Lembah Kelang dan seluruh Negeri Selangor tidak kira apa pun bangsa, ugama dan fahaman politik mereka wajib turun dan berhimpun di Masjid Negara. Terutamanya kepada kaum Melayu yang tidak sudah-sudah dengan `ketuanan Melayu'nya. Kali ini mereka akan tahu sejauh mana `tuan'nya mereka di tanahair sendiri.

Pada hari tersebut, satu kempen `Kembalikan Air Kami' akan diadakan dan satu memorandum akan diserahkan kepada Ke Bawah Duli YMM Seri Paduka di Istana Negara. Bukan untuk membuat kecuh atau ingin menunjuk kekuatan, tetapi hanya untuk mengadu nasib ke bawah Duli YMM Tuanku. Maka, usah lagi difikirkan samada kita ini ahli atau penyokong Umno, PKR, PAS, DAP atau parti apa pun, yang penting tuntutan kita bersama ini adalah untuk faedah bersama.

Jika kadar bil air dinaikkan, bukan ahli PKR atau PAS juga DAP sahaja yang terpaksa membayar, tetapi seluruh rakyat di Negeri Selangor akan terlibat. Untuk menzahirkan kita ini `tuan' kepada negeri atau negara ini, maka tiada jalan lain kita terpaksa menghentikan hasrat pihak yang mahu `mencekik' darah rakyat ini.

Baru-baru beberapa hari minyak telah pun dinaikkan. Ada yang dangkal menyebut, minyak RON 97 dinaikkan tidak mengapa kerana majoriti rakyat menggunakan minyak Ron 95. Persoalannya, sampai bila kita ingin diperbodohkan? Tergamak kerajaan membiarkan rakyat menikmati minyak kualiti sedemikian sedangkan minyak yang ada di perut bumi negara ini hak rakyat bersama. Di dalam isu minyak, kerajaan berani berbuat apa saja asalkan kita masih berfikiran cetek.

Sekarang isu air pula. Bersusah payah Kerajaan Negeri Selangor memikirkan kaedah tertentu untuk memberi nikmat kepada rakyat agar air yang diturunkan oleh Allah ini dapat dinikmati oleh semua. Tiba-tiba ada pihak yang ingin `berniaga' dengan mencari untung berlebihan hasil dari nikmat Allah ini. Mereka akan berbuat apa sahaja asalkan mereka boleh hidup mewah dengan `menghisap darah' rakyat. Masakan kita masih berdiam diri juga?

Ayuh, kita masih ada tempat untuk mengadu. Kita mengadu ke bawah Duli YMM Tuanku, kemudiannya kita akan mengadu kepada yang Maha Esa. Berdoalah agar mereka yang `merompak' air ini agar terbuka hatinya sebelum mati di mana liang lahadnya nanti ditenggelami air./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Mintalah tolong sama Anu war!!!!

    Dia ada banyak air!!!!!

    HUUUUUUUUUUUU HUUUUUUUUUUU HUUUUUUUU

    Tapi, airnya air pekat!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Anon diatas dgn komen yg pelik. Pasti dari golongan yang huduh keputusan peperiksaan upsr, pmr, spm nya (Ba/Ma jauh sekali la), ibu-bapanya yg 2X 5, keturunan pun dari yg 2X 5.
    Buat malu keturunan, buat malu bangsa dan buat malu agama.

    oleh
    kuan

    BalasPadam
  3. Apalah Kuan?????

    Hang belajaq di sekolah mana??

    Hang pi minumlah ayaq Anu war al-B.A.B.I

    BalasPadam