RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 16 Februari 2011

INI BUKAN `COBAANNNNN...INI BETUL-BETUL........"

Fitnah Liwat II: Karpal Berjaya robek kes pendakwaan

Peguam Karpal Singh dikatakan berjaya merobek hujah pihak pendakwaan dalam perbicaraan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, pagi ini.

Peguam veteran itu berhujah bahawa borang pro forma yang diisi oleh doktor Hospital Kuala Lumpur mempunyai perkataan 'cubaan meliwat' dan 'cubaan seks oral'.

NONEBekas ketua, Unit Kemalangan dan Kecemasan, Hospital Kuala Lumpur, Dr Khairul Nizam Hassan memberitahu mahkamah Saiful memberitahu pasukan perubatan bahawa dia telah diliwat dan dipaksa melakukan seks oral.

"Dia (Saiful) tidak sebut 'cubaan' tetapi 'liwat' dan 'seks oral'," katanya.

Apabila ditunjukkan borang pro forma form, Khairul Nizam (kiri), bagaimanapun bersetuju borang itu mencatatkan 'cubaan liwat' dan 'cubaan seks oral'.

Sebalik semua ini, beliau mempertahankan bahawa pemeriksaan perubatan yang dijalankan adalah bagi memeriksa mangsa diliwat dan melakukan seks oral.

Karpal kemudian bertanyakan kepada Khairul Nizam, berulang kali sama ada borang pro forma itu adalah berdasarkan wawancara dengan Saiful.

Saksi bersetuju tetapi menekankan bahawa borang itu hanya sebagai garis panduan.

"Bagaiamana anda boleh kata ia liwat atau seks oral apabila laporan menyatakannya sebagai 'cubaan'?” soal Karpal.

NONEBeliau kemudiannya terus mengasak doktor berkenaan dengan cara menyoal yang sama sehingga Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (kanan) - yang mengetuai pasukan pendakwaan - mencelah dan membantah soalan yang berulang kali itu.

Menurut Karpal, maklumat penting yang sepatutnya diisi dalam borang pro forma itu telah tidak diisi oleh doktor-doktor.

'Maklumat penting' itu termasuk keadaan yang menyebabkan dakwaan kejadian; sejarah perubatan pengadu kes; dan pemeriksaan dubur untuk menentukan sama ada mangsa telah membuang air besar ataupun tidak/.MalaysiaKini

Catatan Blogger:

Rasa-rasanya kalau kita pergi buat report Polis beritahu bahawa ada seseorang `cuba' untuk memukul kita, adakah Polis akan minta kita pergi buat pemeriksaan doktor dan kemudian doktor kemukakan laporan bahawa muka kita bengkak, terdapat luka di pipi, patah tengkuk dan sebagainya? Itu bukan `Cobaaannnn....ini betul...betulllll......" muehehehe.....

4 ulasan:

  1. Ha, ha Anuar tak bersalah, kerana cubaan meliwat. Kerana yang sebenarnya ialah meliwat.Yang ini betul betul meliwat bukan cubaan meliwat. Ha ha. masalahnya air mani ada kat dalam, walaupun cubaan.

    BalasPadam
  2. Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

    Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

    Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

    Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

    Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

    Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari dilahirkan menjadi Tanpa Nama 8:45 "..........

    BalasPadam
  3. yang sebenornye Tanpa Nama 8:45 yang kena lewat sebab dia tahu benda tu ade kat juboq dia... kalu tak di nie adik-beradik gay

    BalasPadam
  4. adui kelakar la mosabit.. spot on! lu brilliant. guling pering teman dibuatnya dpn pc.

    Ya le encik Tanpa Nama 8.45 pm pun 1 UMN-ngOk .. wa pun tak suka peliwat ni, tak kira la sapa , heteroseksual ke gay ke ..TAPI tuduh-tuduh kes camni lu agak-agak la mang***. Back to Islam if u're 1. No? Aiyaa.. That's it..patut la cakap@tulih macam tak pakai otak... End of.

    BalasPadam