RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 5 Mac 2011

ISMAIL KERBAU LEBIH HEBAT DARI EZAM SESUMPAH?





Oleh: WFAUZDIN NS

AKU terbaca komen dari rakan FB memberi komen tentang pendekatan Ezam sesumpah mengampu Umno sepanjang kempen PRK di Dun Merlimau dan Kerdau. Jadi aku minta izin untuk gunakan modal komen rakan aku tu untuk aku tulis di sini.

Sememangnya Ezam sesumpah sentiasa mendabik dada kununnya beliaulah seorang pejuang yang berani sehingga masuk penjara. Kununnya beliau lebih kenal gari dan jeriji penjara dari rakan-rakan lamanya yang masih kekal di dalam PKR sekarang. Betul ke Ezam sesumpah je yang pernah masuk penjara? Betul ke yang kerap masuk penjara itu adalah orang yang berani dan pejuang?

Mana lebih hebat DS Anwar atau Ezam sesumpah dari segi ujian dan cabaran? Azmin Ali, Us Dr Badrul Amin, Tian Chua, Mat Sabu, Mahfuz Omar dan ramai lagi yang masih kekal berjuang di dalam PR juga pernah masuk penjara. Adakah mereka masuk penjara kemudiannya melutut mencari makan dengan pihak yang memenjarakannya?

Tentu kita masih ingat nama Ismail Kerbau yang lebih kenal banyak pintu penjara. Dia lebih hebat dari Ezam sesumpah tentang penjara, makanya Ismail Kerbau itu berani dan pejuang? Tian Chua bukan sahaja pernah masuk penjara, beliau pernah berada di bawah trak FRU ketika gelombang reformasi dulu. Darah Tian Chua pernah mengalir dimuka dan tubuhnya sama juga dengan DS Anwar yang lebam biji mata. Berapa titik darah Ezam sesumpah yang mengalir? Berapa banyak Ezam sesumpah kena cubit?

Bayangkan, Ezam sesumpah dulu masuk penjara kerana dedahkan fail rahsia berkenaan Rafidah Aziz sewaktu Rafidah menjadi Menteri Perdagangan. Akibat beliau dedahkan rasuah Rafidah, belia masuk penjara. Ketika itu kita sokong Ezam sesumpah kerana keberaniannya. Tetapi, tiba-tiba beliau kini berada `satu kelambu' dengan parti Rafidah Aziz. Lojik ke? Ertinya, Ezam sesumpah sudah `melutut' dengan Rafidah. Rafidah pun berkata, " Tengok, siapa yang kenaaaa..."

Jika dahulu Ezam sesumpah tidak pernah lekang sebut pasal rasuah. Beliau keluar PKR dan tubuhkan Gerak kununnya untuk membasmi rasuah hingga ke akar umbi. Akhirnya, beliau masuk Umno, dan soal rasuah tidak lagi menjadi agendanya. Cuba dengar ceramahnya selepas menyertai Umno, beliau hanya menjaja kisah peribadi DS Anwar yang satu pun tidak terbukti di mahkamah. Ceramahnya sudah setaraf dengan Mak Cik Umi yang tidak diakui oleh ayahnya sebagai anak itu. Begitu lah nasib Ezam sesumpah menjadi hina sehina-hinanya.

Apa pun beliau sudah menjadi Senatak (Senator Katak). Kita lihat di dalam PRU ke 13 nanti, di mana Ezam sesumpah ini mahu bertanding. YB Khalid Samad MP Shah Alam sebelum ini pernah mencabar Ezam sesumpah bertanding di Shah Alam iaitu kawasan Ezam sesumpah sendiri. Saya nasihatkan Ezam sesumpah, jika mahu menang jangan bertanding di Shah Alam, tetapi carilah tempat yang mana banyak kawasan felda atau ramai pengundi pos. Atau, Ezam sesumpah rasa selesa jadi Senatak melalui pintu belakang tanpa berani berjuang? /wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. Budak Ezam tu syok sendiri....
    Mana ada orang mau caya sama dia dah
    Orang Umno pun sendiri takmau caya apa lagi orang lain.
    Caya sama Ezam serupa mau huloq kepala kat mulut harimau ja.

    BalasPadam
  2. ezam oh ezam...
    kuar pkr masuk umno
    pasni kuar umni masuk kubo..
    tahap kegeniusan mamat ni gua rasa sama dgn beruk mak yeh...tp gua rasa beruk cerdik sikit dr mamat ni...tentu papagomo n mat saman katai n parpukari pun bersetuju hahaha...tpi ezam+papagomo+parpukari+mata saman kati jika diberi peluang menjadi menteri nescaya kdnk 100% beruk yg ada kat taman negara akan jadi kaya...undilah mereka

    BalasPadam