RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Rabu, 11 Mei 2011

BUKAN `PANDI KUTTI' TETAPI `TOKOH 20 SEN'

Oleh: WFAUZDIN NS

LinkSIAPA dia `Pandi Kutti' itu? Ini bahasa Tamil, saya tidak tahu berbahasa Tamil tetapi ada rakan mengatakan `Pandi Kutty' bermakna `anak babi'. Hari ini media pencacai menggunakan sebutan ini untuk mendakwa kununnya DS Anwar mengecop Najib sebagai `Pandi Kutti' dan Najib pula di dalam reaksinya pula menyebut dia boleh tidor lena tanpa gangguan.

Benarkah DS Anwar menuduh Najib `Pandi Kutti' atau media bangkai yang terkenal dengan pencinta bahan lucah seperti video seks itu yang sengaja menuduh DS Anwar berbuat demikian? Atau, mungkin ada niat tersirat media berkenaan untuk menggelar pemimpin agung sekutu Apco itu dengan gelaran `Pandi Kutti' tetapi berselindung di sebalik nama DS Anwar?

Di dalam ceramahnya, DS Anwar berucap begini, "Maknanya kalau kita lawan dengan parti yang terdesak, mereka menjurus ke arah perbuatan terdesak termasuk video. Azizah kata sekarang jangan makan banyak sebab nanti sama dengan dalam video. Ini betul-betul pandi kutti."

Pada ceramah itu juga, Anwar berkata perkataan pandi kutty mungkin dianggap kasar namun mengingatkan hadirin di ceramah bahawa tidak ada dalam mana-mana budaya di dunia ini menggunakan taktik-taktik kotor seperti video lucah untuk menjatuhkan pemimpin politik.

"Ada orang kata Anwar cakap kasar. Macam mana tidak kasar. Ini kerja gila. Anda tahu sejarah India, Cina, Melayu, Arab, adakah anda lawan politik begitu kotor macam Datuk Najib buat? Tidak ada,” katanya dalam ceramah itu.

Di dalam Twitternya, apabila ditanya oleh seseorang tentang isu ini, DS Anwar menulis “Umno memfitnah. Saya sebut: Politik porno, zalim, rasuah seperti pandi kuty, tidak sebut nama siapa-siapa.”

Mengapa ada yang terasa? Peliknya media pencacai terus memainkan isu ini sedangkan tokoh sekutu Apco masih boleh tidor lena? Sebenarnya media ini mahu rakyat melupakan kesedihan dan kemarahan akibat kenaikan harga gula sebanyak 20 sen sekilogram baru-baru ini selepas harga minyak petrol Ron 97 juga dinaikkan sebanyak 20 sen seliter.

Usahlah media menganggap rakyat terlalu bodoh untuk dibuaikan dengan cerita karut marut seperti isu video seks, Kristian agama resmi dan kini isu `Pandi Kutti' hanya kerana mahu rakyat lupa betapa sempena sambutan ulangtahun parti sekutu Apco ini rakyat dibebankan lagi dengan kenaikan harga gula. Mungkin tidak benar yang memimpin negara ini adalah `Pandi Kutti' tetapi kita boleh menukarnya kepada `Tokoh 20 Sen'./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan